Jó ez, csak kellene bele egy hetedik
Szöveges ítélet
2 év családi autó keresgélés után, sok modell megtekintése, kipróbálása után végül is a Touran-ra esett a választás. Zafira nagyon fapados, Francia márkákhoz nem húz a szívem, a Ford formavilága sem jött be annyira , SUV-oknak általában kicsi a csomagtartója, aminek nagy az meg a gatyádat eszi le. A végső döntést az alábbi szempontok segítettek meghozni :
Alkatrész ellátottság:
Ebből a modellből ha kikanyarodsz a sarkon 200 méteren belül 3 db jön szembe. Után gyártott alkatrész van/lesz hozzá fosásig gagyitól a prémium gyári beszállítókig.
Javítás:
A fent említett ok miatt a legutolsó sarki panelgarázs kókányoldában is csináltak már ilyenből 2-t csak ezen a héten. Valószínű ha baja lesz 10 ből 11 szaki tudja majd, hogy hova kell nyúlni. Az itthon elterjedt diagnosztikai műszerek is jól boldogulnak vele. A befecskendező rendszer a mindenki által jól ismert PD. Ha lekotlik a PD elem a dízel javító műhelyekben jó esetben polcról adnak 4 felújítottat egy mágnestekercses injektor 70%-ért. Nem javíthatatlan Denso injektor amit csak köríves javítással lehet orvosolni.
Forma és beltér :
Ez már a mosolygós lámpás kivitel, hát nem egy Miss Universe, de azért nem is ronda. Beltér tágas minden kézre esik, magas üléspozíció.
A konkrét példányról:
2008 12.havi gyártás ez már a 2009-es modellév. Komoly erőfeszítésbe telik egy gyári fényezéssel ellátott rozsdamentes paripát találni belőle, de azért sikerült. Dél Franciaországból származik, ezt még nem ette meg a só nincs kilincsig felrohadva a szentem.
Beltér, felszereltség : sport-komfort ülések ( ami kényelmes és jól tart de ahhoz hogy ne gyaluld szét a combtámaszt ahhoz úgy kell bemászni) , gyári navi, dvd , tolatóradar, stb stb. Gyakorlatilag a xenon a bőr, meg az ülésfűtés hiányzik a többi lényeges extra benne van. ( még a napfénytető is, amit későbbi beázás parák miatt inkább kihagytam volna, de a „nem nyitogatom akkor nem ázik majd be” elvvel nyugtatom magam.)
Ami kimondottan szempont volt, hogy legyen benne vizes dízel kályha ami a hűtővizet szolgáltatott hidegben melegíteni . Így legalább majd valami reménysugár felcsillan a fejemben, amikor az asszony télen mínusz 10 fokban ovijárat alkalmával 3 km-en belül ötször lövi agyon és indítja újra szerencsétlen dízel kotlát.
Tapasztalatok:
Alkatrészek olcsók, választék van bőven. Fogyasztása nagyon baráti. Szeged -Ferihegy M5-M0 250 km 110-130 tempomat 5,8l. Szerintem ez egy kiváló adat ettől az aerodinamikailag zsákutca formától.
A motor 105le. Kellemesen húz, minden fokozatban, még 6.ban is. Itt jegyezném meg hogy az a mélyen tisztelt Mérnökúr aki ezt a 6. áttételt megtervezte az vagy épp csont részeg volt vagy az édesapja és édesanyja közeli vérrokonok . Rendszeresen rakom a váltót 4-ből 6-ba.Egy ilyen váltáskor mindig hardcore pornós szakkifejezések jutnak az eszembe. Tipikus s*ggből szájba. Rohadt rövid a 6. 140 környékén 3000 körül forog. A motor simán elbírna egy hosszabb áttételt amivel nem kellene agyon forgatni, vagy kéne bele egy hetedik is :D.
Klímája gyengécske, ESTE mondjuk kiválóan lehűti a bódét, de azért mirelit áruszállításra ne ilyet vegyünk. Viccet félretéve azért használható.
7 üléses a drágaság. Ez az esetek 98%-ában pont semmit sem jelent, úgysem ütetsz oda olyat akit szeretsz, de legalább így nincs pótkereked. Mindegy hát ez ilyen.
Telefon kihangosítót a mai napig nem tudtam ráhangolni. Egy AUX csatlakozót találtam. Rosszabb rémálmaimban arra gondolok, hogy ott kéne csatlakozni rá minden egyes beszálláskor a telefont. Autószerelő létemre lehet elő kell venni a használati útmutatót, hogy összehozzam. :(
Lábtér elől-hátul megfelelő. A navit majd frissíteni kéne, lehet lövök torrentről valami térképcsomagot aminek a feltöltése után letérdel az egész multimédiás rendszer. Apropó navi és multimédia. Hát ez nem a gyorsaság bajnoka. Ráböksz valamire a képernyőn és van , hogy eltelik 2 mp mire észreveszi, hogy itt engem nyomkodnak. Főleg napi első induláskor. Leállítás után melegben a fejegység belső hűtése még sokáig pörög.
Csomagtér nagyon hálás, de azt a nagy piknikasztalt amit itt 5. ajtónak hívnak azért meg kell lódítani, hogy rendesen zárjon.
Lámpája nem xenon, de meglepően jó a fényerő és a látótávolság vele. Indexelésre este az első pár alkalommal elkezdtem forgatni a fejem, hogy melyik rendvédelmi szerv üldöz úgy villog.
Kanyarkövetőnek csúfolják a lámpáját, ez abban merül ki, hogy kormánytekerésre a megfelelő oldalon felgyújtja a ködlámpát. Ezzel azért sokkal nem vagyunk bentebb, inkább parasztvakítás, de egy pici komfortot talán ad.
Multikormányon ha lépteted a menüt akkor csak egy irányba tudod, végig kell nyomkodni az egészet ha valamit meg akarsz nézni. Pl nem tudsz oda-vissza ugrálni a pillanatnyi fogyasztás és a rádió között. Kicsit bosszantó de megszokható.
Krómpakettes a dög. Ezek már itt ott használatból adódóan elkezdtek felpredülni . Bontóban ha van is az vagy szar, vagy arany áron van ,de inkább nincs. Gyári már nem rendelhető. Hosszútávon ki kell majd váltani színrefújt sima műanyag betétekre.
A nívópálca tartó egy hoki műanyag, ami rendszeresen törik a rezonanciától. Filléres az alkatrész, de nagyon bosszantó ha eltörik mert teliokádja a motorteret, az autó alját, súlyosabb esetben még az 5. ajtót is olajjal. Extrém esetben még olajveszteségből adódó kenési problémák is felléphetnek, mondjuk aki addig húzza és nem látja meg a1,5 négyzetméteres olajtócsát alatta az meg is érdemli. 2-3 szervizenként ajánlott a csere.
BXE motorkód sajátossága, hogy 250.000 km-enként meg kell hajtókarcsapágyazni. Nagy többségben a főtengelyt nem bántja, itt is elég volt egy alap méretű csapágysor. A csapágysor ára nem horror, cseréje sem hatalmas feladat. Érdemes megcsinálni. Ennek elmulasztása később sokkal jobban fájhat.
Végítélet : Igazából nagyon szeretjük. Véleményem szerint az utolsó mohikánok egyike amit még megfelelő kényelem mellett átlag pénztárcával fent lehet tartani.
Hát így hirtelen ennyi. Ha esetleg valaki volt olyan mazohista és végig olvasta ömlengésem 1-2 év múlva nézzen vissza ( persze csak ha tetszett), ha lesz kedvem frissítem.
Hibalista
- Eddig csak kötelezők, vezérlés, vízpumpa, össz folyadék csere, hajtókarcsapágy.
Ide hordtam szervizbe
Autószervízben dolgozom így kollégák, barátok, én
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf IV 1.4 hurka. nem megy de legalább eszik. | Következő autója? | Duster, de a Touran mellé |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
