Ideális túratárs télen-nyáron
Szöveges ítélet
Még mindig ezt vezetem, s nem igazán akarom lecserélni fél millió kilóméterig.
Mindehol olvasom a fogyasztást, hogy jó rossz, nem a gyári. Engemet mások véleménye nem igazán hat meg addig, míg nem megyek egy adott típussal legalább 25-30.000km-t.
Az elmúlt 3 évben ezzel járok évente 45ezer km-t (ebből 75% autópálya 140-es tempóval). Nem egy szélvész, de 150-ig simán húz, felette meg úgyis csak police részvényt lehetne kapni. 2015-ös átlagom 6,18 L/100km. 2016 - 6,22L/100km. Eezkben minden benne van. Nyár, tél, 1 személy vagy fullon, tetőbox, kerékpárok a tetőn, pálya, munkábajárás, téli reggeli melegítés, utánfutó, stb. Ez egy tényleges adat. Nos valami ilyesmi kellene a gyártóktól is beszerezni... :)
2015-ben Franciaországból hazafele 5,8-as fogyasztást produkáltam, tetőn kerékpárral és tetőboxxal. Autópályán többórás várakozással, szerpentinen fel és le, fő és mellékutakon, ahogyan a forgalom és a balesetek megkívánták. Útvonal: Lanslebourg -> Susa -> Milano -> Comoi-tó -> Bolzano -> Lienz -> Spittal -> Leoben -> Parndorf.
Így 300.000km felett a téli napokon picit hangos a klíma az első 5 percben. Nagy melegben - ami az elmúlt pár évben volt - 4-5 személynél a klíma teljesítményét kevésnek találom. Az első izzók cseréjéhez néha el kellene törnöm a kezemet pár helyen, hogy jobban hozzáférjek.
Amit imádok benne, hogy mindenhol van benne tárolórekesz. Ülés alatt 2 féle, a hátsó lábtérnél, ami elférnek a ksiebb kiegészítők, mint a 12V-ról 230V-os átalakító, pár spanifer, gumikötél, csomagartó oldalában, stb. A csomagtartóban levő 12V-os csatlakozót kötelezővé tenném minden autóban. A hátsó üléssor tologatható vagy kivehető külön-külön. Sokszor hasznos nagyobb méret szállításánál. Ami rossz, hogy a "kalaptartot" nem lehet hova betenni, ha épp ideiglenesen nincsen rá szükség.
Amit viszont nem szeretek, hogy nincsen benne teljes értékű pótkerék. De ez van, majd a következőnél :)
Hibalista
- A tompított izzókat elég gyakran, 3-4 havonta cserélni kell. - - Nagyobb javítások: - 200ezer Km: kuplung javítás - 225ezer Km: jobb oldali első csapágy csere - 281ezer Km: kőfelverődés miatt szélvédőcsere - 300ezer Km körül vettem észre, hogy a rendszámtábla világításnál rozsdafolt jelent meg. - 315ezer Km: klima ventillátor csere - 330ezer Km: bal oldali első kerekcsapágy csere
Ide hordtam szervizbe
Németh Autószervíz - Tét
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Touran |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
