Fekete Párduc
Szöveges ítélet
Az autó nagyszerű, szépen elférünk benne 3 gyerekkel és még a leghátsó sorban is van hely! Felszereltsége példás (ESP, teljes légzsák rendszer, tempomat, Hifi,...), még a hosszú utak után is kényelmesen szállok ki belőle. Az autó legnagyobb előnye az utastérben uralkodó csend. Fogyasztása nekem tökéletes, vegyes használatban 6,5 literre lehet lemenni, ha finoman kezeli az ember a pedált (99-es benzinnel). 118e-nél ki kellett cserélni a kénkatalizátort, ami elég drága volt, de azóta a fogyasztás erősen csökkent és az autó is jobban megy. A klíma kikapcsolt állapotban folyamatosan halkan kattog. Ez semmilyen működésbeli hibát nem eredményez, csupán zavaró - nekem nem ér meg x ezer Ft-nyi "újraprogramozást". Más hibája eddig nem volt, én meg vagyok vele elégedve.
Azóta 122000-nél vezérműláncot cseréltettem, mert megnyúlt (bejelzett a motorhiba lámpa), az előző tulaj hanyagságból 110000-nél csak feszítőt cseréltetett, a megnyúlt láncot nekem hagyta (köszönet érte...).
Nyáron megpakolva 100 km/h-nál erős búgó hang jött a váltóból, így 130000-nél elvittem szervizbe. Eredmény: 6.fokozat tűgörgős csapágy, kihajtótengely csapágy, kuplung kinyomó csapágy csere. Elég húzós, a VW váltók sem az igaziak már.... Az autót használtan vettem korábban, ennél a javításnál derült ki számomra, hogy a váltót már min. 2x szétszedték - lehet, hogy csak egy peches darabot fogtam ki?
132000 km-nél minden reggel megbízhatóan röffen a motor és semmilyen hibajelenség nincs.
143000 km-nél, 10000 km alatt a következő hibákat produkálta: hátsó lengéscsillapító porvédő törés (18e Ft), jobb hátsó ajtózár akadozás - ezen egy alapos tisztítás és kontakt spray-es kezelés segített (0 Ft).
148000 km-nél: kipufogó a motornál kifúj, flexi cső lyukas. Csere (18e Ft) + a kilágyult hátsó alsó és felső motortartó bakok cseréje (16e Ft). Ezenkívül egyszer nem állt le a ventillátor a kulcs kihúzása után, valamint menet közben 2x elment a hőfokmérő óra. Hiba oka: hőgomba (6e Ft). 2 hét múlva kiderült, hogy az akku hibás, csere (20e Ft) - több, mint 4 évet bírt. De nem hagyott ott, még ilyen hibás akkuval is gond nélkül indult!
Hibalista
- Nox szonda és tárolókatalizátor (150e Ft). - Vezérműlánc megnyúlt (60e Ft) - Váltó csapágyak búgása (180e Ft) - Lengéscsillapító porvédő gumiharang (20e Ft) - Kipufogó cső (18e Ft) - Motortartó bak (16e Ft) - Hőgomba (6e Ft) - Akkumulátor (20e Ft)
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda - drága, lassú
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Magán szerelő - lassú, de becsületesen végignéz mindent és csak a valóban szükséges alkatrészeket cseréli, elviselhető áron.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Maradok ennél, amíg megy |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
