1.4 TSI - a kis benzines csodamotor
Szöveges ítélet
4 hónapja vettem meg az 1.4 TSI motorral szerelt, Trendline felszereltségű Tourant. Azért írok róla, mert többen kérdezték, milyen is az a TSI motor, megéri-e venni? Népítéletet eddig senki nem írt róla, íme az első:
A motor nagyon tuti!!! A Touranban 140 LE-s, ugyanez a Golf GT-ben 170 lóerősre van beállítva (chiptuninggal külhonban 1000 Euro körül van az átalakítás...).
Amit a Totalcar tesztje egyszer írt, az maximálisan igaz: a motor hangját alig hallani, csodálatosan húz már 1500-as fordulattól egészen 5500 fölé. A kompresszor és a turbó együttesen tényleg ötvözi a benzines (csendesség, kulturált járás) és a dízel motorok (alacsony fordulattól nagy nyomaték, takarékosság) előnyeit - és ez tapasztalatam szerint nem üres marketing duma.
A fogyasztása átlagban 7,9 liter (az utolsó 5 ezer Km-en), jellemzően inkább városban használom. Országúton 6 liter körül fogyaszt (90-100-as tempó), autópályán ez felmegy 7-8 közé (120-150-es tempó).
A belteréről mások már eleget írtak, nekem személyesen nagyon bejön. Elsősorban azért választottam ezt a modellt a többi hasonló (OPEL Zafira, Mazda 5, Corolla Verso stb.) közül, mert hátul a három önálló ülés miatt egy felnőtt kényelmesen elfér két gyerekülés mellett is + a 6-7. ülést elég kihajtani a padlóból, nem kell szerelgetni, mint pl. a nagyobb Sharannál vagy régi Galaxynál.
A futóműve német autóhoz képest várakozásaimmal ellentétben nem túl kemény, a budapesti utakon is kényelmes.
Minden kezelőszerve kényelmes, kézre áll és érezhetően időtálló.
Összességében nagyon elégedett vagyok vele, egy-két apróság zavar:
1. A kormány kb. az 1000. km-nél egyszer csak elkezdett fura, percegő hangot adni, amikor balra tekerem (minden fordulatnál ugyanazon a helyen). A szerviz megnézte, szétszedte, nem talált hibát. Azt mondták, ha romlik a helyzet, vigyem vissza...
2. A vezető oldalán lévő tároló rekesz egyik rögzítő pecke meglazult, zörög.
De mindegy, ezek szerintem apróságok, ilyen biztos minden autónál van. legalábbis ebben a kategóriában. A lényeg, hogy az új motor nagyon megéri az árát (olcsóbb mint a nála gyengébb és sokkal kevésbé kultúrált 105 LE-s dízel!)
Sokan azzal riogattak, hogy még nem kipróbált szerkezet, majd pár év múlva ilyen meg olyan gondok jönnek elő sorban... Valóban, sok tapasztalat még nincs vele, de az első jelek nagyon bíztatóak. Ja, és most lett 2. alkalommal az év motorja az 1400 ccm alatti kategóriában...
Hibalista
- Kormány 1000 km után balra tekeréskor, kb 9 órónál fura percegő hangot hallat - a szervizben megnézték, azt mondták, nincs baja, de a hang maradt:(
-
- Bal oldali első tároló rekesz (a vezető lábánál) zörög - kis műanyag csavarja kilazult (házilag szerelve).
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Xsara Coupé 1.6 SX | Következő autója? | VW Touran / Sharan (gyerekszámtól függően:) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
