A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Touareg (2018)

Touareg 3.0 V6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Örömautó

Szöveges ítélet

Október elején sikerült átvenni az új Touareget 3.0 V6 TDI motorral, Atmosphere alapfelszereltséggel. Most, 2020. februárban nagyjából 9000 kilométert sikerült beletenni, így az első tapasztalatok megoszthatók. Erre azért is gondoltam, mert én sajnos nem igen tudtam elolvasni másét, csak külföldi fórumokon.
Tudom, nem vagyok okos ember, hiszen új autót vettem. (Bezzeg egy év múlva már félig ingyen lesz.) Szerettem volna azonban egy ilyen nagy értékű autónak a kezdetektől fogva tulajdonosa lenni és egy olyan autót vásárolni, ami valóban olyan, amit én szeretnék. Nincsenek rejtett ügyek, a konfiguráció pedig kedvem szerint való. Valóban elég sok minden belekerült és hát 10% feletti összeget lehetett alkudni – megvásárlása került az autó.
A rövid ítélet 5 hónap és 9000 km után, hogy minden a legnagyobb rendben van. Hiba nélkül megy, megjártuk Prágát és Berlint is zokszó nélkül – tényleg csak tankolni kell. És valóban, 8 liter körül elketyeg, ha gyorsan járunk vele (pálya, 160-180 km/óra), akkor 10,5 liter az átlag. Nem rossz egy batártól.
Miért vettük: egy jobb minőségű, magas autót kerestünk, egy 2004-es A8-ból ültünk bele, mivel már nem szeretünk annyira „leülni”, jobban esik már a „felülni” lehetőség. Ja kérem, a kornak is megvan a maga baja.
Az autó általános minősége nagyon jó, a beltérben egyedül a váltó kulissza körüli műanyag lehetne kicsit jobb, ez a fekete lakk nem igazán szerencsés újnyomgyűjtés szempontjából. (Persze fa az Audiban van, oda is kellett hagyni valamit.) De hát letörlöm és okés.
Fehér színt választottunk, a bézs már nem volt választható (volt egy minimális modellfrissítés 2019 nyarán). Igy a mosatás egyszerűbb. Ragaszkodtam a 18-as kerekekhez – olcsóbb a gumi és Magyarországra tökéletes.
Extrák: Szürke bőrbelső, az ülések masszíroznak és hűtenek (csak elöl) és persze fűtenek is. A masszázsülés egy nagy humbug, gondoltam. (Volt az A8-ban, de hát arról inkább nem érdemes beszélni.) Azóta sokat fejlődött az ipar, most már vagy nyolc programból lehet választani és azt kell, hogy mondjam, hogy teljesen rendben van. Mindenki szereti és valóban, érezhetők a programok közötti különbségek. A fűthető kormány nekem nagyon bejön, pedig nem is vagyok reumás… A panoráma üvegtető nem volt kérdés, világossá teszi az autót. Igaz, egy árnyalattal hangosabbá is, 160 felett azért már van zaj rendesen (de hát az autó is markánsan nekifeszül a légnek). A négyzónás automata klíma szintén fontos volt. Ami nagyon jó, hogy van huzatmentes mód, ami tényleg frankón működik, a feleségem végre nem zárja el az oldalán lévő beömlőket – ez nagy szó, igazi mérték. Gyors és hatékony a szellőztetés, allergiásoknak külön tisztító/szűrőrendszer, ami kapcsolható. Tényleg, nem igazán jön be kintről szag. Head-up, ami tűző napfényben is látszik (ezt mondjuk nem így írták páran a német oldalakon) és ambient világításcsomag, ami igazi „csecse”, fénylik gyönyörűen, csak ezért megveszed az autót. Ráadásul karácsonykor mondjuk zöld, nőnapon majd rózsaszín lesz… és a küszöbök is világítanak – jesszusmária. A Dynaudió kötelező, nagyon szépen szól. Különösen az internet rádió, amibe egy internetkártyát téve azonnal az amerikai country-ra hangolunk vagy egy New York-i adóra. Vagy olyan budapesti adókra, amiket szeretünk, de mondjuk Berlinben vagy Nagykanizsán más módon nem hallgathatnánk. Ugyanez a kártya biztosítja a belső wifi-t is, bár ez nem igazán szükséges, mindenki telefonján van elég byte. Az easy open csomag könnyűvé teszi a nyitást, a láblengetést nem próbáltam. Légrugózás + négykerék kormányzás, térlátás és beparkoló segéd – magától forog a kormány :-). Extra hangszigetelés az üvegeken (azért mégsem halk az autó), 90 literes tank, business telefon induktív töltéssel és Apple carplay-jel, ez utóbbi sajnos vezetékes módon, nem értem, miért nem lehetett vezeték nélkül megoldani.
És hát persze a „Discovery-Premium” digitális műszerfal a bazi nagy, iPad méretű kijelzővel. Szerintem nem zavaró, hogy két részből van, így is nagyon jól néz ki. Az érintő képernyős részéhez, ha kézzel közelítesz, már feljön a választható menü, Google térkép 3 dimenzió stb. Nem értem még a végére, de úgy szoktam használni, hogy megy a carplayen a waze a háttérben, így mindig mondja az infót (ki hol áll lesben), de képként a Google színes térképe fut, alatta pedig zene vagy a csatolt merevlemezről, vagy az internetről vagy rádióból. Egy SD- kártyán a kedvenc zenei videók vannak, ha állok és várok valahol, akkor az fut. Tényleg rendben van minden.
Éjjellátó rendszert nem vettem bele, mondván, nem megyek este. No persze már egy hét múlva este mentem, de hiányát nem érzem, biztosan azért, mert még soha nem volt. Ennek megfelelően a lámpák sem a legmagasabb szintűek, de ennek sem érzem még hátrányát.
Amivel meg kell küzdeni az az aszisztens rendszer. Alapból indul a sávtartás és a motorstop funkció. Ez utóbbit nem egészen tekintem okésnak. Mivel dízelről beszélünk, ezért a műszerfalon beállításra került a motorolaj hőmérsékelt kijelzése. Ez azért fontos, mert amikor a víz már 90 fokos, a motorolaj még percekig csak 60 fok alatt van. No igen, a dízel. És hát nem teljesen okés, ha egy nem üzemmeleg motor ki- és bekapcsol. Persze, hideg motornál a rendszer még nem aktiválja a ki- bekapcsolást, de azért inkább 70-80 felett legyen ez a kapcsolgatás aktív. Az viszont plusz pont, hogy a kamera nézi az előttem lévő autót, és ha az indul, akkor magától elindítja a motort, így nyerhetünk pár értékes másodpercet – persze, az autót magát továbbra is fékezésben tartja. Pech, ha elsők vagyunk a sorban. A sávtartás aktívan hagyása ízlés dolga. Néha agresszíven beavatkozik, nem enged ki a sávból. Ez nem rossz, ha éppen inni szeretnél. Elképesztő, hogy 180-nál ugyanúgy tartja a sávot, igaz, kicsit beszarósan közel tartom a kezem a kormányhoz – az ördög nem alszik. Ami kicsit bosszantó, hogy egyenes úton, kezed a kormányon és jelzi, hogy akkor fogd már meg a kormányt. Hát itt fogom… csak ő ezt nem érti/érzi. Kicsit meg kell rángatni és akkor ő is boldog meg én is. Különben is, ha nem kormányzok, csökkentem vagy növelem a sebességet akkor jelez, hogy menjek kávézni, mert pihennem kell. Akár 200 km vezetés után is. Ja, hát nem indig fogadok szót.
ÉS azért vannak csodák is. Valahogyan mindig kiszámolja, hogy a több kilométer távolban lévő sebességkorlátozást hogyan érem el úgy optimálisan, hogy levegyem a gázról a lábamat. Ilyenkor jelzi egy piktoval a head-upon, és meg is rázza finoman a gázpedált – és valóban, ha ekkor leveszem a lábamat a pedálról, akkor fékezés nélkül érem el a megkövetelt sebességet a több kilométerre lévő táblánál, addig „vitorlázunk” – így valóban lehet takarékoskodni. Gondolom, a térkép alapján számolja ki, hiszen a tábla felismerő rendszer olyan messze nem lát.
A motor egyébként nagyon dinamikus, nem várná ezt az ember egy ilyen batártól, de hát már eleve azt mondták, hogy ezzel a motorral rendben lesz az autó. És ez így is van, azért mégis csak 6 henger. Szeretünk 150-160 környékén menni, ha ezt a feltételek megengedik, könnyen veszi az akadályokat, a váltásokat nem érezzük, csak a feliratból látszik, hogy éppen melyik fokozatban vagyunk – mondjuk 8 nem kevés. A rugózás komfortfokozata jó, nem ring, mint egy amerikai autó, de azért rendben van, én jobban szeretem a lágyabb rugózást – ízlés dolga. A parkolókban jól jön a négykerék kormányzás, be lehet vele állni mindenhová, ha elég széles a hely. Vagy beáll magától. Igazi dzsu-dzsu.
Összegezve: kimondottan megszerettük az autót, persze még nem voltunk szervizben, de egy A8 után nehéz lesz olyan számlát mutatni, amire rácsodálkoznánk. Reméljük, hogy itt azért mégis megtörténik – mert olyan kicsi lesz :-) Eddig minden okés, örömmel autózunk és valóban, tényleg szívesen autózunk a Touareggel. Remélem, másnak is lesz ilyen lehetősége és szerencséje.

Hibalista

- semmi sem romlott el, nincs igazi szerviz tapasztalat

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2019
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Audi A8 4.2 lang Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Touareg 2018 (2018)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)