Kraft ohne Ende!
Szöveges ítélet
Elözö Touaregem elmúlt 4 éves, 132e km, megérett az idö az újításra. Természetes volt, hogy Touaregre váltok a tapasztaltak után. Szerencsémre ismét elérhetö volt a V8-as dízel, amit az elözöbe is szerettem volna, de akorra már kivették a kínálatból. Szóval beadtam a derekam, V8 TDi, 421le, 900Nm. Az autóban szinte minden megtalálható, ami kimaradt, az az összkerék kormányzás, billenés-stabilizáló és a rolók az ablakokról. Az autó ára itt németországban így 120.105€, az extrák ára így 28.905€.
A légrugók fantasztikusak, kisimítják az úthibákat, a panoráma tetö még nagyobbá teszi a teret, a dynaudio hifi tökéletesen szól, a hüthetö-füthetö ülések masszázs funkcióval föleg hosszabb utakon szerethetöek igazán, a premium memória csomagnak köszönhetöen segítenek ki- és beszállni. Az IQ-fénynek köszönhetöen mindent látni, persze nem müködik tökéletesen. Érzésre inkább a szembe jövö motorosokat zavarja ill. a szembe sávban az autópályára felhajtó kamionokat, ennek ellenére imádom. Az adaptív temponat lassít, gyorsít, tartja a távolságot, figyeli a táblákat és korrigálja a sebességet. A sávtartó asszisztens zavaró, mindig kikapcsolom indulás után, idegesen belekormányoz az ideális ívbe, ha az ember a választóvonalra vagy annak közelébe kerül. A kormányfütés 3 szinten szabályozható. A head up display olyan extra, amit addig nem értettem, hogy mi értelme, amíg nem kezdtem el használni, nem kell össze-vissza forogni, az összes információ ott van a szélvédön.
A motor fantasztikus, 0-100km/h 4.9s, 250 a vége, szóval autópályán a 220-as utazótempó tökéletes. A fogyasztás is elfogadható: lakott terület/lakott területen kívül/ autópálya- 2/2/3, autópályán 140-es tempomat mellett 8.6liter, persze ha odalép neki az ember lehet 12 is, de ahhoz 200 feletti autópálya kell.
Vannak bosszantó részletek is. Ilyen pl. az ablakmosó folyadék utántöltése. Azon kívül, hogy buta helyen található, teljesen le van árnyékolva, ezért az ember nem látja, hogy épp mennyi van benne, ézért rendszeresen kifolyik, mert túltöltöm.
A 360 fokos kamerarendszer fantasztikjus, de sajnos a kamerák fordulnak a kormánykerék forgatásával, ami engem nagyon zavar.
A biztosítás elég borsos, az én besorolásom mellett (SF8) 2.452€/év (elözö Touareg V6 TDi, 262le került 1.200€-ba), az adó 664€/év. Megvolt az elsö szervíz is 30e km után, röhejesen kevés: 684€, ez kerékcserével, kerekek tárolásával ill. ablaktörlö lapátok cseréjével
Mindent összevetve egy fantasztikus gépezet, ami megállja a helyét bárhol, a legjobb az egészben az understatement, vagyis nem feltünö, nincs 8 kipufogó, 3 spoiler, csak egy szerény V8 felirat kétoldalt az ajtóknál, mégiscsak egy népautóról van szó :-)
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Kürbis Autohaus Baar/Schwaben
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Touareg | Következő autója? | Touareg |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
