Hozza, amit vártam
Szöveges ítélet
Összességében remek autó, majdnem tökéletesen hozza, amit a katalógusbeli marketing szövegek sugallanak.
Ami jó benne:
- A 15 colos központi érintőképernyőn nagyon kényelmesen/gyorsan kezelhető minden funkció. A menüstruktúra logikus, van gesztusvezérlés stb.
- A digitális műszeregység teljesen személyre szabható, príma grafikával.
- A mátrix led fényszóró zseniális, az utolsó fillérig megéri az árát.
- Az éjjellátó se rossz, a veszélyforrásra rávillogtató funkciója pl. remek, de meglepően kicsi a képe a műszeregységben, illetve a ködön/esőn nem lát át. A gyalogos/bicajos felismerű funkció ilyenkor is működik, csak látható kép nincs. (összességében megint megvenném)
- A Dynaudio hifi parádésan szól. Nota bene, az alap hifi is jobb benne, mint egyes konkurens modellek feláras hifije. (sajnos vájt fülű vagyok)
- Süketszoba szerű hangszigetelés, nagyon csendes az autó.
- Nagyon jó minőségű anyagok a beltérben (egy kivétellel - ld. alább).
- A változtatható színű hangulatvilágítás jó móka. Lehet az autó hűvösen elegáns, vagy sportos, vagy nyugis, vagy bulis - szuper.
- A légrugós futómű úthiba elnyelő képessége (18-as felnikkel) fantasztikus, ugyanakkor stabil is. Nagyon kényelmes.
- Az összkerék kormányzás miatt szürreálisan kis helyen megfordul az autó.
- A vezetési módok (gazdaságos, komfort, normál, sportos stb.) jól érezhetően különböző karaktert adnak az autónak, és van egyéni mód is, ahol az ember "összemixelheti" magának az egyes rendszerek kívánt működését.
- Az ErgoComfort ülések állíthatósága/kényelme elképesztő, és a fűtése/szellőztetése is hatásos.
- A körkamera rendszer nagyon jó, ámbár az első kamerára se ártott volna mosó (a hátsón van).
- A 8.0 liter / 100 km körüli átlag fogyasztás a teljesítmény (285 LE, 600 Nm), a használati mód (egyelő arányban Budapest, agglomerációs országutak, autópálya), illetve a vezetési stílus (szeretek egy-egy helyzetben rendesen meglódulni vele, országúton 100 körül, autópályán 150 körül megyek) tükrében szerintem bámulatosan alacsony.
- A vezetést segítő rendszerek összességében nagyon jók (egy kivételével - ld. alább), simán elvezeti magát az autó (egy ideig). Az "önvezető képességről" itt egy baromi jó videó: https://www.youtube.com/watch?v=0FQymWHWy5U
Ami nem annyira jó:
- A napfénytető teljesen kinyitva "bubog" (furcsán lüktető szél zaj, és nyomáslengés a kabinban). Nyilván ezért van, hogy a nyitó kapcsoló elsőre csak kétharmadig nyitja. Úgy nincs ilyen zavaró jelenség. (Sajnos van egy kis zörgés is már így 100 eKm felé közeledve.)
- Nem tudom, hogy jött ki, hogy 800 literes a csomagtartó... szerintem jó, ha 500 liter használható belőle, és az autóban nincs helye a kivett rolónak.
- A középkonzol váltókar körüli részének anyaghasználata nem méltó az autó többi részéhez, de abszolút értelemben azért nem gáz.
- Nem elég nagyok a vezetőülésből elérhető tároló rekeszek.
- A mobiltelefonos WeConnect app sokat tud (felesleges dolgokat is), viszont a nyitás/zárás funkció nem hat az ablakokra és a tetőre.
- A programozható, illetve a WeConnect-ről távirányítható állófűtés a motort nem melegíti elő (csak az utasteret fűti fel).
- A sávváltást "segítő" asszisztens nagyon idegesítően működik, inkább hátráltatja a sávváltást, semmint segíti. A legtöbbször feleslegesen és túl agresszíven avatkozik bele a kormányzásba, úgyhogy a bp-i normál forgalomban valósággal birkózni kell vele, és ez a funkció nem is kapcsolható ki sehogyan, csak a holttér figyelő sárga villogója iktatható ki. Pedig az tök jól működik (és még a fényereje is menüből állítható!).
Nagyjából ezek a (szerintem) fontos tudnivalók erről a típusról, ha valaki esetleg fontolgatja a vásárlást.
Én simán vennék mégegyszer ugyanilyet.
Hibalista
- Igazi "elromlás" nem volt, de újkorában volt pár bosszantó apróság (nehezen csukódó BE ajtó, meglepő olajfogyasztás), de ezek mostanra elmúltak. Kivéve azt az egyet, hogy a csomagtér ajtót néha nem lezártnak érzékeli a rendszer.
Ide hordtam szervizbe
Óbudai Autójavító Kft.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Nissan Pathfinder 2.5D AT | Következő autója? | még pár évig nem tervezek váltani |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
