Haverok szerint csak
Szöveges ítélet
Az egész úgy kezdődött, hogy kb 2 éve kaptam egy elég jó lehetőséget, hogy a VAG központban Wolfsburgban a cég egyik legnagyobb projektjébe kapcsolódjak be, ráadásul "rendes" munkavállalóként, ugyanazokkal a juttatásokkal, támogatásokkal, mint bármely német munkavállaló.
Akkoriban még egy 525d BMW-vel jártam. A leendő főnököm még az első munkanapom előtt jelezte, hogy igazából nincs közük hozzá, hogy milyen autót veszek magamnak, azonban eszembe se jusson, hogy a BMW-vel a gyár területére behajthatok, de még a gyári és az irodaházi parkolókat is felejtsem el! Ezzel erősen sugalmazta, hogy nem lenne szerencsés egy BMW-vel ideállítani (egyben jelezte azt is, hogy ugyanez áll a Mercikre is).
Így a BMW elég gyorsan elment a háztól, és 3 nap alatt találtam magamnak egy Sharant, ami már teljesen "cégkonformnak" minősült. Azonban elég gyorsan rájöttem, hogy nem az én világom a lassú, nagy családi dobozok, így közel egy év után elhatároztam, hogy mennie kell. A végső lökést az adta, hogy egyik éjjel az utcán feltörték és kilopták belőle a Climatronic vezérlőt és az összes kapcsolót. Döntés megszületett: mennie kell, azonnal.
Mivel nem szeretek az irodaháztól messze parkolni, kvázi "megbélyegzett" ember lenni, ezért erősen ajánlott volt a konszern által gyártott márkák autói közül választani. Ehhez jött hozzá a család elvárása: legalább 5 személyes, nagy és kényelmes, hosszú utazásokra is alkalmas kell, hogy legyen.
Az én elvárásaim viszonylag egyszerűek: erős, gyors.
Mivel a város maga nem túl nagy (kb mint Szeged), ráadásul mi az irodaházunkhoz viszonylag közel lakunk, ezért általában napi 10, max 14 km-t autózok. Ehhez jön hozzá, hogy Németországban a dieseleknek jelentősen magasabb a gépjárműadója, mint a benzineseknek, és a gázolaj is jelentősen olcsóbb, mint a benzin. Mindezekkel együtt viszonylag könnyen ki lehetett számolni, hogy a diesel nem tud esetünkben annyival kevesebbet fogyasztani, hogy valaha is ledolgozza csak a kötelező költségekbeni különbözetet a benzinessel szemben. Sőt! Egy nagy köbcentiméteres benzines sem kerül nekem havi 100 Euroval többe, mint egy 2.0 diesel, a brutális fogyasztásával együtt sem.
Mivel van lehetőségem a legújabb modelleket is kipróbálni, ezért elég gyorsan sikerült egy preferencialistát felállítani: Porsche Cayenne S, Porsche Cayenne Turbo, Audi A6 Allroad Avant 3.0 V6 TD, és ha más nincs, akkor VW Touareg 3.0 V6 TD.
Jópár Cayenne-t megnéztem, de elég szétfingottak voltak, kifényesítve. Végre találtunk egyet, aminek a szervizkönyve és a számlái passzoltak az állapothoz és a valósághoz is, nem volt agyonverve, sem széthajtva, és az extrázása is megfelelő volt. Megegyeztünk, beszámítja a Sharant, minden OK. Pár napra rá mentem a Sharannal, vittem a pénzt is, hogy elhozom az autót. Ekkor ért a hidegzuhany: a kereskedő (török) kitalálta, hogy mégis inkább 1200 Euroval kevesebbe számolja be a Sharant, mint megegyeztünk. Szó nélkül felálltam és eljöttünk.
Eléggé kétségbe estem ekkor, hogy végre találtunk egy normális autót, és azt egy majom árulja. Mikor fogok még egy ilyet találni?
Ekkor jött a hihetetlen szerencse! Az egyik kolléga (az egyik műszakvezető az egyik szalagnál) eladja a Touaregjét, nem érdekel-e.
Mint kiderült, az autó eredetileg is céges autó volt, az összes lehető extrával felszerelve, amit a Touaregbe, Cayenne-be, Q7-be be tudtak szerelni, kivéve 2 dolgot: tetőablak, vonóhorog. Ráadásul egész életében a gyárban lévő szervizben javították, mindent ott csináltak rajta. Feleségemmel átbeszéltük, miért ne mennénk el megnézni, annyira nem lehet rosszabb, mint a Porsche, elvégre 1 soron gyártják őket.
Elmentem hát megnézni.
10 perc múlva az enyém volt, másnap el is hoztam. :)
Szerelem volt első látásra. Mivel a felszereltsége teljes, ezért az átlag Cayenne gyengébben extrázott, kevesebb kényelmi dolgot tud.
Mivel az egész műszerfal, minden bőrbe van húzva, ezért a többek által emlegetett műanyagnyiszorgás sem jelentkezik.
Ami biztos, ezt az autót csak a légrugós futóművel szabad megvenni, ég és föld a különbség!
A V10 motor ereje (333 Le, 750 Nm) brutális. Olyan elementáris erővel indítja meg a 2,7 tonnát, hogy az ember csak kapkodja a fejét. Az biztos, hogy a váltó nem egy kapkodó idegbeteg, még sport fokozatban sem. Ha lepadlózom, először kivárja, hogy komolyan gondoltam-e, majd elgondolkodik, hogy mit is kapcsoljon, majd indul a show. Kapcsol 2-t lefelé, és felszaggatja az aszfaltot.
Az autó fantasztikus utazóautó. Nagyon kényelmes az autópályán, de az országutakon is jó vele menni. Gyakorlatilag ez az autó ezzel a motorral ugyanazt az erőt, sebességet hozza, mint a Cayenne S, de a hangulata, viselkedése sokkal brutálisabb, keményebb. És kevesebbet is fogyaszt, olcsóbb üzemanyagból. (Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy kb évi 20k km után "spórolja" meg a fogyasztáson ez a diesel a költségtöbbletet a Cayenne S-hez képest.)
Erősen érződik, hogy a motor nagyon nehéz: nagy sebességű, erősebb kanyarban érezni, hogy húzza ki az orrát. Nem egy szlalomautó.
Érdekes az autó kialakítása. Az első ülések körül óriási a hely. A hátsó ülések előtt is. Azonban az autó holtterei óriásiak, a hátsó ablakon kilátni szinte lehetetlen, az A oszlop már nem is oszlop, hanem fatörzs, az autó orra hatalmas, és nagyon messze kilóg előre. Igazi tank.
Mindent összevetve nagyon meg vagyunk vele elégedve, mindenki elvárásait teljesíti. :)
Azonban már próbáltam az új Touareget 3.0 V6 diesellel és 4.2 V8-al is. Annak már nincs meg ez a feelingje nekem, azoknál az új Cayenne már annyival jobban tetszik, hogy azt hiszem nem tudnám nem azt választani.
Hibalista
- Klíma szárító (anyaghiba), szervószivattyú (szériahiba, 60-100k km-enként javítást igényel), ACC vicceskedések (minden radaros ACC-vel szerelt VW esetén előforduló random elektromos hibajel, amit simán törölve minden tökéletesen működik újra)
Ide hordtam szervizbe
Mivel Wolfsburgban élek és dolgozom, ezért csak ténylegesen a gyári szervizben volt javítva (új kora óta).
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Sharan | Következő autója? | Cayenne |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
