A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Touareg (2006-2009)

Touareg 5.0 V10 40v BiTurbo Diesel Individual 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Haverok szerint csak

Szöveges ítélet

Az egész úgy kezdődött, hogy kb 2 éve kaptam egy elég jó lehetőséget, hogy a VAG központban Wolfsburgban a cég egyik legnagyobb projektjébe kapcsolódjak be, ráadásul "rendes" munkavállalóként, ugyanazokkal a juttatásokkal, támogatásokkal, mint bármely német munkavállaló.
Akkoriban még egy 525d BMW-vel jártam. A leendő főnököm még az első munkanapom előtt jelezte, hogy igazából nincs közük hozzá, hogy milyen autót veszek magamnak, azonban eszembe se jusson, hogy a BMW-vel a gyár területére behajthatok, de még a gyári és az irodaházi parkolókat is felejtsem el! Ezzel erősen sugalmazta, hogy nem lenne szerencsés egy BMW-vel ideállítani (egyben jelezte azt is, hogy ugyanez áll a Mercikre is).
Így a BMW elég gyorsan elment a háztól, és 3 nap alatt találtam magamnak egy Sharant, ami már teljesen "cégkonformnak" minősült. Azonban elég gyorsan rájöttem, hogy nem az én világom a lassú, nagy családi dobozok, így közel egy év után elhatároztam, hogy mennie kell. A végső lökést az adta, hogy egyik éjjel az utcán feltörték és kilopták belőle a Climatronic vezérlőt és az összes kapcsolót. Döntés megszületett: mennie kell, azonnal.
Mivel nem szeretek az irodaháztól messze parkolni, kvázi "megbélyegzett" ember lenni, ezért erősen ajánlott volt a konszern által gyártott márkák autói közül választani. Ehhez jött hozzá a család elvárása: legalább 5 személyes, nagy és kényelmes, hosszú utazásokra is alkalmas kell, hogy legyen.
Az én elvárásaim viszonylag egyszerűek: erős, gyors.
Mivel a város maga nem túl nagy (kb mint Szeged), ráadásul mi az irodaházunkhoz viszonylag közel lakunk, ezért általában napi 10, max 14 km-t autózok. Ehhez jön hozzá, hogy Németországban a dieseleknek jelentősen magasabb a gépjárműadója, mint a benzineseknek, és a gázolaj is jelentősen olcsóbb, mint a benzin. Mindezekkel együtt viszonylag könnyen ki lehetett számolni, hogy a diesel nem tud esetünkben annyival kevesebbet fogyasztani, hogy valaha is ledolgozza csak a kötelező költségekbeni különbözetet a benzinessel szemben. Sőt! Egy nagy köbcentiméteres benzines sem kerül nekem havi 100 Euroval többe, mint egy 2.0 diesel, a brutális fogyasztásával együtt sem.
Mivel van lehetőségem a legújabb modelleket is kipróbálni, ezért elég gyorsan sikerült egy preferencialistát felállítani: Porsche Cayenne S, Porsche Cayenne Turbo, Audi A6 Allroad Avant 3.0 V6 TD, és ha más nincs, akkor VW Touareg 3.0 V6 TD.
Jópár Cayenne-t megnéztem, de elég szétfingottak voltak, kifényesítve. Végre találtunk egyet, aminek a szervizkönyve és a számlái passzoltak az állapothoz és a valósághoz is, nem volt agyonverve, sem széthajtva, és az extrázása is megfelelő volt. Megegyeztünk, beszámítja a Sharant, minden OK. Pár napra rá mentem a Sharannal, vittem a pénzt is, hogy elhozom az autót. Ekkor ért a hidegzuhany: a kereskedő (török) kitalálta, hogy mégis inkább 1200 Euroval kevesebbe számolja be a Sharant, mint megegyeztünk. Szó nélkül felálltam és eljöttünk.
Eléggé kétségbe estem ekkor, hogy végre találtunk egy normális autót, és azt egy majom árulja. Mikor fogok még egy ilyet találni?
Ekkor jött a hihetetlen szerencse! Az egyik kolléga (az egyik műszakvezető az egyik szalagnál) eladja a Touaregjét, nem érdekel-e.
Mint kiderült, az autó eredetileg is céges autó volt, az összes lehető extrával felszerelve, amit a Touaregbe, Cayenne-be, Q7-be be tudtak szerelni, kivéve 2 dolgot: tetőablak, vonóhorog. Ráadásul egész életében a gyárban lévő szervizben javították, mindent ott csináltak rajta. Feleségemmel átbeszéltük, miért ne mennénk el megnézni, annyira nem lehet rosszabb, mint a Porsche, elvégre 1 soron gyártják őket.
Elmentem hát megnézni.
10 perc múlva az enyém volt, másnap el is hoztam. :)
Szerelem volt első látásra. Mivel a felszereltsége teljes, ezért az átlag Cayenne gyengébben extrázott, kevesebb kényelmi dolgot tud.
Mivel az egész műszerfal, minden bőrbe van húzva, ezért a többek által emlegetett műanyagnyiszorgás sem jelentkezik.
Ami biztos, ezt az autót csak a légrugós futóművel szabad megvenni, ég és föld a különbség!
A V10 motor ereje (333 Le, 750 Nm) brutális. Olyan elementáris erővel indítja meg a 2,7 tonnát, hogy az ember csak kapkodja a fejét. Az biztos, hogy a váltó nem egy kapkodó idegbeteg, még sport fokozatban sem. Ha lepadlózom, először kivárja, hogy komolyan gondoltam-e, majd elgondolkodik, hogy mit is kapcsoljon, majd indul a show. Kapcsol 2-t lefelé, és felszaggatja az aszfaltot.
Az autó fantasztikus utazóautó. Nagyon kényelmes az autópályán, de az országutakon is jó vele menni. Gyakorlatilag ez az autó ezzel a motorral ugyanazt az erőt, sebességet hozza, mint a Cayenne S, de a hangulata, viselkedése sokkal brutálisabb, keményebb. És kevesebbet is fogyaszt, olcsóbb üzemanyagból. (Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy kb évi 20k km után "spórolja" meg a fogyasztáson ez a diesel a költségtöbbletet a Cayenne S-hez képest.)
Erősen érződik, hogy a motor nagyon nehéz: nagy sebességű, erősebb kanyarban érezni, hogy húzza ki az orrát. Nem egy szlalomautó.
Érdekes az autó kialakítása. Az első ülések körül óriási a hely. A hátsó ülések előtt is. Azonban az autó holtterei óriásiak, a hátsó ablakon kilátni szinte lehetetlen, az A oszlop már nem is oszlop, hanem fatörzs, az autó orra hatalmas, és nagyon messze kilóg előre. Igazi tank.
Mindent összevetve nagyon meg vagyunk vele elégedve, mindenki elvárásait teljesíti. :)
Azonban már próbáltam az új Touareget 3.0 V6 diesellel és 4.2 V8-al is. Annak már nincs meg ez a feelingje nekem, azoknál az új Cayenne már annyival jobban tetszik, hogy azt hiszem nem tudnám nem azt választani.

Hibalista

- Klíma szárító (anyaghiba), szervószivattyú (szériahiba, 60-100k km-enként javítást igényel), ACC vicceskedések (minden radaros ACC-vel szerelt VW esetén előforduló random elektromos hibajel, amit simán törölve minden tökéletesen működik újra)

Ide hordtam szervizbe

Mivel Wolfsburgban élek és dolgozom, ezért csak ténylegesen a gyári szervizben volt javítva (új kora óta).

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Sharan Következő autója? Cayenne
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Touareg 2006 (2007)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)