Teddy, a mozgó helyrajzi szám
Szöveges ítélet
Az ítéletemhez jó ismerni az előzményeket is - még ha csak a Népítéletet linkelhetem csak.
http://nepitelet.hu/autok/alfa_romeo/164_1987/alfa-kell_ennel_tobbet_irni/
http://nepitelet.hu/autok/volkswagen/passat_1996/elvezet_nem_itthonra/
http://nepitelet.hu/autok/audi/allroad_quattro_2000/idealis_penznyelo_minden_elvarasra/
http://nepitelet.hu/autok/audi/allroad_quattro_2006/domi_a_csalad_legfiatalabb_tagja/
A fentiekből látható, hogy a funkcionalitás/terepképesség felé tolódtam az egyszerűen csak szerethető autók irányából. A régieknél a külterületi utak miatt nagyon sok problémám volt. Lujzinál (passat b5) előfordult hogy évente 2-3 alkalommal is venni kellett környezetvédelmi tálcát és futóművet kellett kalapálni. Bár ez utóbbi a mai napig megmaradt. Erre reméltem megoldást Teddy (a touareg neve) személyében. Ebből a szempontból nem csak hozta a kötelezőt, de bőven felül is teljesítette: a béna földutakon is meglehetősen nagy biztonsággal és kényelemben mozgatja a családot (a következő videó még Domival készült https://drive.google.com/file/d/0B4hDZt_pXB-BeDhqWFBUaW94YTA/view?usp=sharing )
Nehéz kitalálni mivel kezdjem, de legyen a kályha. Kellett a pénz, Domi (C6 allroad) ment. A hosszabb távú utak már nem jelentenek prioritást, így a terep-állóság lett a fő szempont. A Q7 nem fér be az udvarra, maradt a touareg.
Külföldről jött be. Futása ellenőrizhetetlen, de állapotát tekintve 500'000 km legalább van benne. Az első-hátsó parkolóasszisztens ellenére minden sarkán apróbb karcolások és emberi bénaság nyomai. Kormány kopott, bőrülés repedt, belseje -divatos kifejezéssel élve- kormának megfelelő állapotú. Egy anyuka használta 2 gyerek napi mozgatására. Ez sok nyomot hagyott (hibaleírás alatt részletezve). A sok külsérelmi nyom egy kellemetlen technikaival van megtoldva: valahol a motoron a motorolaj megjelenik kívül. Felderítés folyamatban - főtengelyszimering már cserélve, ahogyan megtaláltuk a két meglazult csavarját és elcsípődött gumigyűrűjét az olajbetöltő nyílásnak is. De még megy a harc a teljesen száraz blokkért. Az akkumulátor kezd kissé megviselt lenni, még idén cserélve lesz.
Mindezek ellenére az autó pöcc-röff megy. Autókozmetikus-kereskedő barátom miután vezette nagyon telibe dicsérte a váltó finom és észrevehetetlen ténykedését, a motor sima járását. Mások a hangszigetelést dicsérték, mondván a 7L touareg halkabb belülről mint a C6 allroad (persze egyenesfutásról beszélünk).
A 11 év megtette a hatását, a műanyagok kezdenek a magyar utakon már hangot kiadni, de nem vészes. A Q7-sel közös betegsége, hogy elnyalja az első gumi profilt. Nagy az autó önsúlya (üresen 2450kg) és ha ezt megtoldom a légrugóval, akkor gyk beállíthatatlan a jó geometria.
A 3.0 tdi motor már Domiban is nagyon jól vizsgázott. Igaz a közel fél tonna plusz súly megteszi a hatását: 11,5 az átlag. Ez városban kis távokkal hideg motorral nevetve 15 liter, vagy felette van. Tempomattal országúton a szabályokat betartva le lehet menni 8-9 liter közé. A benzinkutasok már névről ismernek, mert a 100 liter az 100 liter :D
Teddy futóműve erősebbnek tűnik egy év távlatából, mint az előző autóimé. Végre öt felnőtt is elfér az autóban. A csomagtartója elég kényelmesen (figyelmesek voltak a német programozók, mert az autó lesüllyeszti a fenekét pakoláskor ha túl magas lenne) pakolható és megfelelően nagy is.
A többi népítéletben leírt méretbeli megjegyzéseket nem tudom cáfolni: mindenhol oda kell figyelni a nagysága miatt, de a környezet is észreveszi azonnal és tisztelettel bánik vele.
Egy bő év tapasztalatával nem tudok igazán rosszat mondani róla. Ami rá lett költve, mind a korából fakadó volt. Aki SUV-t vesz, annak ezzel számolnia kell. Ott még sehol nem hagyott. Az esztétikai jellegű hibák apránként és folyamatában orvosolva vannak és lesznek. Mivel Teddy a családi személyszállító, a technikát naprakészen tartom.
Hibalista
- Olajcsere - 30'000 Huf - Főtengely szimering - Ez egy nagyobb szerviz része volt így nem tudom az árát. - Légrugó kompresszor felújítás(anyaggal) 20'000 Huf - Két szilent a kereszt merevítőhöz - 12'000 Huf - Leömlő tisztítás - 17'000 Huf - - Most van egy G291 nyomásérzékelő szelep hibám, ami csak szeleptömbbel együtt cserélhető. Előreláthatóan 150€+ munkadíj. - - Megvételkor a következők ismert hibák voltak (még nincsenek megcsinálva). - -Bal 1 lámpamosó - 50 €+ a szerelés lesz - -Vezetőülés bőrje repedt - 20'000 Huf teljes ülés bőr felújításának a költsége - -2 levegő befúvó rács állító műanyag(csak egyben kapható)- bontott ebayről 50-100/ db - jobb hátsó hamutartó ajtaját lerúgta kölköc - teljes aljtókárpit mindenestől 100€ lesz - - Elmondható, hogy ez az autó a 100€-tól induló hozzányúlások gyereke :)
Ide hordtam szervizbe
Barát, nincs kérdés.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Másik barát - igazi távgyógyító.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 500000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | C6 Allroad 3.0 tdi tiptronic | Következő autója? | Q7 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
