Megbízható (úti)társ
Szöveges ítélet
Kár, hogy az ilyen és ehhez hasonló autókban Magyarországon elsősorban színesfémkereskedők, számlagyártó kisiparosok és diszkótulajdonos-strómanok ülnek. Talán ezzel is magyarázható, hogy csak akkor dudálnak az emberre, ha már egy perce áll elbambulva a zöld lámpánál. A sávváltás kétségkívül egy ilyen autóval a legkönnyebb: index, és félreállnak.
Tehát, ha leszámítjuk az efféle autók rossz imidzsét, a legpraktikusabbak és legjobban használhatóak közé sorolnám. Hogy miért:
- összkerékhajtás: nincs az a havas út, amin megcsúszna
- légrugó: nincs az a padka, amire ne lehetne felállni, és emelhető az autó magassága 15 centit
- állítható rugózási komfort: a gyalázatos minőségű utakat észre sem venni, olyan puha a rugózása.
- nagy kerekek: felesleges figyelni a kátyúkra
- szintszabályozás: négy ember + sífelszerelés + egy heti cucc esetében praktikus, hogy egyenesen áll az autó (vicces, hogy a piros lámpánál állva le-fel igazgatja magát)
A menettulajdonságok egyszerűen fantasztikusak. Országúton 180-al kényelmesen lehet haladni, és elképesztőn stabil, az oldalról jövő széllökések sem zavarják. Ebben segít a futómű sport fokozata, amikor leengedi az autót a légrugó, és bekeményíti a lengéscsillapítót (ha valaki elfelejti bekapcsolni, magas sebességnél magától leengedi magát).
A járhatatlan utakon kényelmesen lehet haladni, nem ráz, mintha légpárnás hajóval mennénk.
Egyedül a kanyargós utakat nem szereti (az utasok sem), mert azért az ilyen magas karosszériák az intelligens rugózás ellenére is dőlnek egy kicsit.
Az ülések kényelmesek, habár a bőr nem túl praktikus, csúszkál rajta az ember.
500 nm és 230 lóerő egy átlagos igénnyel rendelkező embernek bőven sok, az autók 90%-át le lehet hagyni a zöld lámpánál, ha valaki erre vágyik.
A klíma kellően intelligens, jól és hamar hűt / fűt. Jó a hangszigetelés alig hallani valamit kívülről (kivéve a motor hangját, az nem túl halk).
Az, hogy magasan lehet ülni (székben és nem a földön), jobb a kilátás, és nem veri be a fejét az ember az autó tetejébe, óriási praktikum.
Nagy és kényelmesen pakolható a csomagtartó.
Kétségkívül vannak olyan belvárosi utak, amelyek kicsit keskenyek neki, de általában mindenki jobban odafigyel ezekre az autókra, a fentebb említett okokból, kisebb az esély a koccanásra. A parkolás valóban nehéz lenne, ha nem lenne első-hátsó parkolóradar. Parkolóházban ideálisabb rögtön két helyet elfoglalni, mert szinte mindig szűknek bizonyul egy hely.
Fontos! Ez nem egy sportautó. Aki szeret kényelmesen vezetni, nem foglalkozni az utak állapotával, annak sokkal ideálisabb, mint egy hagyományos személyautó.
Mindenképpen javasolt az alábbi "extrák" megvásárlása:
- légrugó (változtatható futóműprogrammal és szintszabályozással jár együtt)
- 3.0 TDI V6 - a kisebb motor kicsit gyenge ehhez az autóhoz, a nagyobbal sok gond van, és talán nem is túl értelmes, a benzines sokat fogyaszt, de nem tud sokkal többet
- automata váltó (habár, ez talán már nem is kérdés)
Még valami. Az ún. prémium SUV-ok között (Mercedes ML, BMW X5, stb) ennek az autónak vannak a legkomolyabb terepjáró tulajdonságai. Felező, terepfokozat, központi differenciálzár, szintemelés, és elképesztő terepszögek. Igaz, szerintem soha senki nem használja terepen.
Továbbá kategóriájában viszonylag ez a legolcsóbb (X5, ML, Q7). Tény, hogy ezzel egyetemben a rendelhető extrák köre szűkebb, ami akkor nagy baj, ha az ember nem tud élni head-up display és szellőztethető ülések nélkül. Az "átlagos" extrák természetesen alapból benne vannak, vagy rendelhetőek.
Hibalista
- Az akkumulátor két hét állás után lemerül. Azt mondták, ez normális. - Egyébként nem volt vele gond. - Fékbetét csere 30 ezer kilométerenként, kb. 150 ezer forintért. - Egy relé gyakran elkezd kattogni - meg lehet szokni. - - Szívócső csere 70 ezer kilóméternél, gyárilag hibás, elkopott (300 ezer). - - Akkumulátor csere három év után (200 ezer), de illett volna már két év után is, mert hamar lemerült. - - Automata váltó csere 70 ezer kilóméternél, gyárilag hibás, szétesett. Porsche Pest ajánlata: 2 millió forintért cserélik. - Független szerviz 700 ezerért cseréli.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest: alapvetően udvarias társaság, habár nem túl kreatívak, és nagyon drágák, rossz az ár/érték arányok, mint jellemzően a szakszervizeknek.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Laguna | Következő autója? | SUV ebben a kategóriában |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
