Impozáns és dinamikus Test-őr
Szöveges ítélet
Hosszú tanakodás (6 hónap) után választottam a Touareget. Az esélyesek között volt a Merci ML-osztály, a Volvo XC 90, valamint az X5-ös BMW, mind a diesel változatból.
Nem bántam meg! Amit vártam, azt nagyjából hozta a kocsi, bár hozzátartozik a dologhoz, hogy az előző tulaj chip-tunningoltatta. Így a gép a 210-es LE-t súrolja, legalábbis a kapott grafikonok alapján (érdekes lenne összehasonlításul egy gyári alapmotort is kipróbálni, ugyanis azt nem ismerem).
Rendesen meg tud indulni, ha odalép neki az ember, igaz, ez a 6-fokozatú kéziváltós kivitel, az automata nyilván lustább.
Kényelmes, impozáns és ergonómiailag nekem szinte tökéletes.
Ami nem tetszik benne, az a kézifék kioldója. Meredek lejtőn való induláskor lépni kell a gázt, különben a motor lefulladhat, mert nincs fokozatos oldás. Rögtön enged:volt fék - nincs fék! Az egyetlen eddig felmerült hibáról pedig nem is az autó, hanem a szervíz okán szólnék. Történt, hogy a műszerfalon kigyulladt egy sárga hibajelzés, a kocsi pedig közölte velem, hogy szervízbe kéne vinni. Az előző tulaj sugallatára a Porsche Pest-hez vittem, de bár ne tettem volna! A számítógépes lekérdezés a következő hibaüzeneteket adta: Hűtőventillátor test-zárlat, féklámpakapcsoló - nem értelmezhető jel. Hozzá kell tennem, hogy a Touareg hirtelen gázadásra a szokottnál kissé jobban füstölt. Gondoltam "egy füst alatt" ezt is megnézetem. A kocsit ott kellett hagynom, majd két nap múltán (addig többször is hiába telefonáltam, sőt mentem be személyesen) közölték, hogy a turbóval és a jobb oldali hűtőventillátorral van a gond, melyek cseréje 370.000 Ft. Ezt persze nem vállaltam, a kocsit elhoztam, de alig tettem meg vele pár km-t, borzasztóan rángatni és erősen füstölni kezdett. Aggódva (és ingerülten) hívtam a szervízt, ahonnan közölték, hogy egyrészt zárnak (pénte kora este volt), másrészt már mondták, hogy hibás a kocsi. A motorháztetőt felnyitva a következőket láttam: hiányzott a motortakaró díszlemez (majd´ 1 négyzetméter - hogy nem tünt fel a szerelőnek?) és a turbóvezeték lógott, nem tették vissza a helyére. 10 perc szerelés megoldotta a dolgot, majd a rákövetkező hétfőn féklámpakapcsolót cseréltek (pár ezer Ft, 1 óra alatt.) egy másik szervízben. Lekopogom, azóta több ezer kilométert ment gond nélkül a kocsi. A Porsche Pestnél a lemezt visszaadták, a panaszomra egy vezetője udvarias levélben elnézést kért és ingyenes autómosást ajánlott fel a következő szervíz esetén, amit - érthető okok miatt - nem fogadtam el. Ja - a Porsche Pest mindezért 16 ezer Ft-ot számlázott.
Nem tudom másnak volt-e itt hasonló "élménye", mindenesetre tanulságos.
Tisztelettel: Törőcsik József, Solymár
Hibalista
- féklámpakapcsoló
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Maszek műhely, XVIII.ker.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | B-2500 TD | Következő autója? | VW TOUAREG, nagyobb motorral, légrugóval. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
