Túlhájpolt pofás darab
Szöveges ítélet
2 éves Kuga után jött a váltás, így összehasonlítás szempontjából friss élmények vannak. A Kuga kb 8 M ft. full biztonsági felszereltséggel (vészfékasszisztens, keresztirányú holttérfigyelőtől az adaptív tempomaton keresztül a sávelhagyás figyelőig extraként plusz 400e-ért! csomagban) Tiguan ezzel szemben 10,5 M ft. széria sávelhagyásfigyelő csak 60 km/h felett kapcsol be (?, talán, laikusként a Kuga szélvédője tele volt szenzorokkal, itt ezen egy V alakú "kamera" van), nincs holttérfigyelő, nincs keresztirányú figyelőrendszer, (Comfortline felszereltség! ). Vészfékaszisztens egyszer az autópályán szépen rálépett a fékre, enyhe kanyarban a szélső sávban haladó közútkezelőre aktiválva magát, ilyet a kuga röpke 100 e km feletti pályafutása alatt nem csinált. Ha valaki elsőnek ül be és úgy gondolja, hogy alapból van benne lejtmenetvezérlő, az meglepődik, mert külön gombbal lehet kapcsolni, viszont onnantól nemcsak 3mp-ig tartja féken a kocsit, mint az utóbbi 10 évben használt gépkocsijaim (ez már alap volt a 2009-es A-s mercin, 3008 Peugeot, Mondeo, Kuga). Kuga-n volt ledes első menetfény, itt ezen a felszereltségen nincs. 10,5 M ft-ért nincs szélvédőfűtés, kormányfűtés, ellenben van hátsó digit klima vezélő (biztos jó vmire), illetve sok ötletes fiók (mindkét első ülés alatt). 10,5 Mft -ért nincs szériában APP connect, igy a szép nagy zongoralakk tablett középen annyit ér, mint a 11 éves A merci műszerfala, bluetooth -os kihangosítás, rádió, fogyasztásmérő... és ennyi. Ha rendelésnél nem ikszeli be a rendelő a 60-90 e ft körüli Appconnect mirror link extrát akkor utólag sem tudja már szoftveresen fejleszteni a gépét (info a VW től), összetükröztetni a telefonját, úgyhogy Wazze applikáció mehet a telefonról, felrakva a telefontartót a szélvédőre. Kaptam a kocsit, igy a rendelésére nem volt ráhatásom, de aki évente 70 e km vezet a fenti dolgokat nagyon tudja értékelni, illetve a jót könnyű megszokni és sok egyéb közhely. Wartburgon és lada samarán nevelkedtem, így nagyjából látja az ember a technológia fejlődést.
Tehát csalódás, hogy 2020-ban úgy adtak el ilyen nagy értékű kocsit, hogy mindent külön- külön vásároljon meg hozzá az ember. Ami pozítiv a kugával szemben, a jobb térkihasználás belül, vállszélességben kb plusz 5 cm. A hátsó ülésen sajnos ez a plusz nem jön ki a gyerekülésekkel. Hihetetlen, de a jóval nagyobb mondeoban (2016-os) a két gyerekülés között kisebb hely volt, mint a kugában, csak azért mert a kuga isofix csatlakozóinak szélessége megengedte hogy teljesen szélre lehessen húzni a gyereküléséseket. A Tiguanban nem lehet széthúzni, a gyerekülés és az ajtó között még legalább 5 cm tér van, tehát oda simán még egy 3. ülés is beférne... ha. balesetbiztonságból biztos sokat számítana az az 5 cm.... Amit röpke vezetésem alatt látok, talán jobban megnézik amikor kiszáll belőle az ember, jól eltalált a formája, kis touareg hatású. Pozitív a hátsó 40-20-40 üléslehajtás, a kugában középen még könyöklő sem volt.. Összefoglalva szép autó, jó autó, de aktív biztonsági szempontból nincs a csúcson, bosszantó extrák hiánya alapfelszerelésként árához viszonyítva... Ha valaki túlzónak tartja az aktív extrákat, elég ha egyszer átéli amikor országúton egy őzike kiugrik elé 80 -nál és a vészfékezőrendszer hamarabb kapcsolt, mint a vezető... vagy egy tanulóvezető zöld lámpánál satuféket nyom és szintén közbelép a védelmi rendszer, vagy ködben full távolságra állítva az adaptív tempomatot lehet haladni, vagy kilátni lesötételt kocsik között a parkolóból és csippog a holttérfigyelő. Kicsit kuga párti lett a jellemzés de ár-érték arányban az viszi a trófeát (ja alap GPS-es kijelzővel és telefontükrözéssel, mégha a google play ből nem is, hanem az apk ról lehetett az android auto hozzá lekérni).
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | kuga | Következő autója? | tusson |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
