A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Tiguan (2016)

Tiguan 2,0 TDI 190 PS, DSG, 4motion R-line 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egész jól sikerült de...

Szöveges ítélet

2017 május elején kaptam meg, vártam rá szinte 6 honapig.. Mivel egy R-line ezért extra hosszu idejig kellet hogy várjak. A rendelés alkalmával beirattam a contractba az eladóval hogy mikor (kellene) érkezik meg az auto (ezt ö látta amikor rendelte) és csak 2 hetet késett a kicsi. Ez nagyon is oké volt mivel ismerösöm autoja szinte 3 honapot késett. Na én addig is kaptam a VW szalontol kölcsön egy uj Tiguant ugyanazzal a motor/válto kombinácioval csak szerényebb kivitellel.

Elözö autom egy 2015-ös Octavia RS TDI ugyanezzel a motorral (na jo 6 loval kevessebb meg 20 Nm) de csak hatgangos DSG váltoval, AdBlue nélkül de az az autó szintnén ugyanerre a MQB platformra épül(t)..

Szóval akkor meséljünk egy kicsit a verdáról:
- 2017 évjáratu Highline R model (vagy GT-line ahogy itt északon hivják), 190 lovas diesel motor, 400 Nm, 4 motion, az uj 7 sebis DSGvel ami 500 Nm-t is megbir.
- Extra benne a full LED vagy LED 2 = dynamic, éjszaka nagyon klassz, követi az utat, elötted való autót nem vakitja de körülötte hosszu fényt ad ha nem jön szembe senki/semmi..
- R line felszereltség kivül, belül (persze extra), 20 colos felnikkel és sport R-kormány- ami nekem nagyon tetszik dizájnra meg fogásra, fém pedálok, R-ülés (nem bör mert nekem nem kellet). Sajnos nem volt full alacantra /bör valaztás és a fenék meg háttamla az világos szürke szövet.. Na ez egy nagy idiotaság! szintén nincs kihuzható comb szuport mind a Passat R-linenak =WHY??? Ki volt az az értelmes a VW-nél aki erre nem gondolt?
- Full digitális cockpit ami nagyon klassz, navit nem kértem mert az apple carplay-el ugyis lehet navigálni a mediarendszer USB portján keresztül. (Ki a franc rendel NAVIt mainap 1500-2000 € felaron??) Na DE a Skoda Kodiaq media rendszere sokkal ujabnak mutat, szebben van integrálva! én a DYNAUDIO 400W-ost is beixeltem mert sok jót hallotam róla, hát nem egy Audi BOSE vagy Burmeister de kb 650 eurot (szinte) megér szerintem. Emiatt egy 50€ felarért (muszály volt beixelni) kaptam potkereket is mert a hifi mélynyomoja ott van elhelyezve..
- A Highline/GT alapárban szinte benne volt az elöl hátul parkolószenzor, hátsó kamerával, önparkolo rendszer, autohold (nem kell nyomni a féket piros lámpanál) meg az adaptiv tempomat és a sávtarto rendszer.. a tempomat ACC nekem nagyon bejön, a sávtartót csak hosszu utón kapcsolom be de engem nem gyözött meg. Minden 30 másodpercben csipog hogy fogd a kormányt, erösebb kanyart nem nagyon veszi. Probáltam, szinte lementem az útról..
- Extráként ixeltem bele még a (nagy) panoráma tetöablakot amit a gyerköcök imádnak, led csikkal kivilágitval éjjel (nagyon szép). Ezenkivül csomagtér ajto elektromos amit a VWnél csukni is lehet kulcsal meg gombbal belülröl (ezt a 2015-ös RS Skodám persze nem tudta) na még egy vonohorog ami gomb nyomásra kiugrik félig.. ès majd eltünik ha mégegyszer gombot nyomunk neki.. Szintén van benne távirányitos (telefonrol is = Dfreeze 400€ extra) WEBASTO kupé/motor melegitö ami télire nagy szuper. 15 perc alatt kellemes meleg van az autóban, a gyerköcök nem kell fázzanak az oviig..
- Télire vettem 19 colos original Waterfalls felniket Conti gumikkal.. ez annyiba került mind egy okés haznált autó (kb 2000€), erröl még nincs verdikt nem használtam..

Akkor irjunk egy kicsit az elsö pár ezer kmröl.
Fogyasztás: 5,7 vegyes VW szerint.. ezt persze egy nagy baromság, én 6,2 allat még nem mentem, ezt is hosszuban olyan 80-100 tempóval. Autópályán 130-140 nál kb 8-at, amit szintén az átlag fogyasztásom (50% pálya, 50% kisebb város) Hát egy szinte 1,9 tonnás, 4 kerekes 20 colon, automata váltoval nem egy baromi szám, DE az RS Octáviám egy kerek literrel fogyasztott kevesebbett vegyesben, gyors pályan 2 literrel. Én sokáig gondolkodtam hogy a benzines 220 lovast vegyem de az gondolom minimum 12-13 liternél álna meg. Amit jó tudni (aki nem szokott dizelt vezetni) hogy a fogyasztás nem emelkedik drasztikusan egy dizel autonál ha nyomod mind egy b@rom VS nagyon ovatosan, ECOsan mész. Nekem kb 1 liter a külömbség, ez a negyedik 2,0 TDIm.. persze ezt saját tapasztalatbol irom, 1,8T & 2,0TSI passat, 2,3T Saab meg 2,4T Volvo vezettem miellöt dieselre váltottam. A szintén no turbo 120i BMW-m 10 liter alatt nem ment el, elözni csak 3-assal mertem 90 körül mert nem volt semmi nyomaték benne.

Kényelem: nagyon de meglepöen nagyon csendes a 20 colos kerekekkel is (kiprobáltam 2 napig miellött megrendeltem), sokkal csendessebb mint az ugyanezzel az MQB platformu Octaviám volt (az asszonynak is van egy 2015ös Octija 16-os felnikkel de az is szintén zajosabb) Föleg a menetzajt (kerék/futomü környéke) nagyon jol izolálták. Mivel az auto magasabb mind egy Octávia/Passat, 140 után már nagyobb a szélzaj a tükrök körül, de ott van a DYNAUDIO zenerendszer ami ezen is tultesz.. :)
Az R- ülések nekem nagyon nem váltak be, nagyon kemények (fenék alatt föleg) az Ergo ülések ami a kölcsön Tiguanban voltak sokkal jobbak .. Szerintem a Passatnak a sport/komfort ülései sokkal jobbak, ezt kellet volna ide is rakni . Méretre én 187cm és 94kg vagyok..
A kormányt szeretném hátrább tudni huzni mivel az ülést elég hátra tolom, de ez is NO_can_DO.. A panoráma ablak miatt az üles le van maximálisan engedve csak igy van egy kb 10 centi a fejem és a plafon között.. Ha két méter körüli vagy akkor érdemes kiprobálni rendelés elött ezt..

Teljesitmény: 190 Le és 400Nm, ez biztos soknak hangzik másnak DE nekem ez épp hogy elég ennek a nagy sulyu autónak. Sajnos a GTS (240 Le/500Nm) dizel még 7000€ felár amit már nem tudtam magamnak indokolni.. Ahogy irtam fenebb ugyanez a motor/ válto kombináció az RS octáviában egy egész más világ. A kb 250-300 kilo tulsuly nagyon sokat jelent, az nagyon ment ehez képest.. Csippelés ki van zarva mivel gariban van az auto 4 évig...

Utastér: pazar nagy elöl - hátul, akkora mind az uj Passat, hátul még kis asztalok is vannak a hátso utasoknak és a hátso üleseket 18 centivel elébb lehet huzni igy megnövelni a csomagteret 615 VDA literre.
ja ha ott tartunk a csomagtér, egyszóval KICSI, én az Octávia kombi meg azelött egy 2013as Superb kombim volt, azok mellet itt tervezni kell hogy mit viszel magaddal nyári hoszabb utra. Az emlitett 615 litert normális ember nem fogja találni hiába keresi.. És senki (aki 180 centi +) nem fogja 2-3 személlyel hátul elötolni 18 centit a hátso üléseket.. ez csupa marketing..

Minöség (feeling).. elöl puha anyagok derékig, onnan lefelé kemény könnyenkarcolodo plaszt, hátul csak kemény müanyag mindenhol inkluszive ajtoburkolat középkonzol.. eddig semmi nem zörög, recseg stb remélem igy is marad..

Update 2017 december (11000km):

Az autó kapott egy új tuning szoftvert (csippelve lett), igy már úgy megy ahogy kellet volna a gyárból. 224LE és cirka 500 Nm. Nem birtam a lomhaságot. Remélem gari alatt nem döglik be. A tuning cég egy jól ismert akik már 5-ik autómat tuningolják. Utánna rögtön lett egy olajcsere is, igy az elsö csere kb 10kkm-ben történt.

Az autó szinten kapott új fekete börüléseket (olyan mintáju mint a gyári) potom 1600€-ért.. és át lett alakitva a vezetöülés is, igy már kényelmesnek is lehet mondani.

Összegben: az auto nagyon jól néz ki szerintem a fehér, R-line, 20 colos felni kombinácioval. Sok tesztet nyert meg az uj Tiguan (a régi is), nagyon dicsérik az ujságirok, én is teszteltem (mielött ezt megrendeltem) az uj Hyundai Tucson, Kia Sportage GT, új Audi Q5 (ami persze ugyanezzel motor/valto kombinacioval és minden extra amit én rendeltem, 16 EZER euroval került volna többé kedvezmény nélkül és 8!! Ezer euro cégautos kedvezménnyel!) de szerintem a Tiguan a legjobb ár/ alapfelszereltség inkl biztonsági rendszerek/ kényelem választás.
A Q5ös persze sokkal profibb belsövel rendelkezik de külsöre szebb a Tiggi..
Mostanában nagyon megtetszett a kodiáq is, lehet az lessz a következö..

Hibalista

- Még semmi

Ide hordtam szervizbe

VW Lund

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Octavia RS TDI - 2015 Következő autója? ??
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Tiguan 2016 (2021)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)