A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Sharan (2010-2015)

Sharan Highline 2.0 CR TDI DSG (177 LE, automata) 

Az ítélet értékelése
4,5(6 db)

Kényelmes utazóautó igényeseknek

Szöveges ítélet

Egy Chevrolet Orlandót váltott alattam, elsősorban a méret volt az elsődleges szempont a vásárlásnál. A két kocsi között viszont szerintem nincs annyi különbség, ami indokolná a VW dupla árát az Orlandóhoz képest. (Ezért legszívesebb azt írnám a "Megérte a pénzét?" kérdéshez, hogy "Részben megérte".)

Néhány bosszantó dolog a megrendelés pillanataiból:
- Egyszerűen ép ésszel nem tudom felfogni, hogy miért nem rendelhető automatával és 4 Motion (összkerék) hajtással a 170 LE kivitel (csak 140 LE/kézi/4 Motion van), mikor a Passatból ugyanez rendelhető. Nem hiszem, hogy a Passat vásárlóinak nagy része rohanna Sharant venni. (Ez a probléma előjött a Skoda Superb esetében is, mert ott az összkerekes automata csak 140 LE-vel rendelhető. Annál valószínűleg jobban fennáll a VW konkurencia esélye, viszont a 36 hetes szállítási időtartam el riasztott.)
- A kétezres, 170 LE-s motor a maximum, amivel rendelhető. (Highline felszereltséghez alap az F1 váltó (átadásnál szembesültem vele), pedig ha lehetne én nem kérném bele, mert nem kényelmes fogni miatta a kormányt. Másrészt egy családi egyterűbe 2.0-ás dízelmotorhoz minek F1 váltó?)
- Ez már AdBlue folyadékos motor, ami vezetési stíustól függően időnkénti utántöltést igényel (kb. 10 ezer kilométerenként normál használat esetén).
- Ebbe is belekerült a jelenkor mániája: a 3. üléssor – enélkül rendelni nem lehet. Bravó! (Illetve már nem kivehetők az ülések, mint a korábbi Sharan/Alhambra típusokban.)
- Üvegtetőt nem rendeltem, nekem nem hiányzott.

És akkor a kocsiról:
- A motor alapjában véve nagyon jó. A DSG váltó is csak egy automata a sok közül, aminek külön nevet adtak – én nem érzem, hogy annyira űrtechnológia lenne a többihez képest, pedig már megfordult jónéhány alattam. Városban szerintem egy kicsit túl gyorsan felpakolja a sebességeket (50-nél már ötödikben van (így nem csoda, ha gyorsan teli lesz a koromszűrő, ha valaki sokat használja városban), sport fokozatban meg baromi sokáig huzatja). Az F1 váltóval ugyan lehet lejjebb kapcsolni, de egy idő után visszavált D-be, ha nincs kihasználva.
- A fogyasztása klímával, autópályán, 130-as sebességnél tempomattal 6,7-7,2 körül alakul.
- Pirosnál leáálítja a motort, de kikapcsolható a középkonzolról. Dugóban idegesítő inkább.
- A szervízintervallum 30.000 km-es, de szerintem max. 20.000-nél biztos, ami biztos lecseréltetem benne az olajat meg a szűrőket.
- Nagyon el tudnék viselni bele egy 3.0-ás motort, mert azért nagy a kocsi súlya, és nem mert Fittipaldi vagyok. Gondolom az elsőkerék hajtás miatt nem megoldható. (Aki erre vágyik, az a Mercedes R osztálynál keresgéljen.)

- Az első ülések alapvetően kényelmesek. Nem vagyok égimeszelő (186 cm), de ennyi pénzért igazán adhatnának nyújtható előlapot az üléshez, ha már egyszer memóriás, elektromos, deréktámaszos egységekről beszélünk...

- A tempomatja egész jó. Egy hiányosságot találtam rajta, mégpedig, hogy -1km/h-val nem lehet csökkenteni a sebességet, csak hozzáadni lehet +1-et.

- Mint írtam Highline felszereltséggel érkezett, fehér színben, mint minden eddigi új autóm. Ehhez a szinthez CSAK alcantara (velúr) vagy bőr rendelhető. Szövetülés nincs, a bőrből pedig szellőztethető kivitel nincs.

- Xenon/navi nem lett bele rendelve – ebből kifolyólag egyedül a tolatókamera kiépítése hiányzik, de lehet nélküle élni. (A rádió helyére kapható utángyártott, passzoló érintőképernyős (200e Ft a gyári 515e Ft-jával szemben és minden van rajta – vicc, hogy a gyárihoz egy iPod kimenet 54e Ft, amit a Seatnál 5e Ft-ért adnak az Alhambrához) központi egység.) Utólag a xenon nem rossz dolog, összevetve a mostani autómmal. A LED-es menetfény hiányzott egy kicsit (csak xenonos kivitelhez jár), mert legalább jobban meglátnak nappal is.

- Jó dolog, hogy rendelhető fűthető első szélvédő.

- Extra kiépítés, hogy rendelhető 4 üléses kivitelben (2-2(+2)). Így két rendes (mindkét oldalán karfás) ülés van a második sorban. (Gyerekek egyelőre nincsenek, így nekem nem kell hátra 3 ülés. Ha lesznek is, legalább külön helye lesz mindegyiknek.) A hátsó ülések alatt praktikus a két csempészrekesz. Illetve rendelhető 230V-os (150W) inverter kimenet a hátsó sorba (laptophoz szuper).

- A hátsó tolóajtók és csomagtérajtó elektromosan nyílnak-záródnak, ami nagyon kényelmes funkció. A tolóajtókra kérhető hővédő roló, ami a gyári sötétítéssel együtt elég hatékonyan működik.

- Az AdBlue tartály miatt pótkerék nincs, helyette defekttűrő gumikkal adják alapból. Én a biztonság kedvéért ragacsot mindig hordok magamnál, illetve hosszabb utakra mankókereket.

- Nagyon praktikus a csomagrögzítő rendszer, viszont gyári csomagtértálcával összegyűri a csomagtértálca oldalát, mivel az alsó rögzítősín alacsonyabb valamivel.

----------------
Update: 2015.03.06.
Időközben megváltam az autótól, mert limuzinra váltottam. Lássuk az idő közben kialakult verdiktet:
Alapvetően még mindig remek kocsinak tartom, kényelmes, erős, tágas. Bárhová mentem, elfértem benne, költözéskor is. Fogyasztása rendben van, hosszú távon is kényelmes (nem egy S-osztály, de nem is ugyanaz a kategória), nem szálltam ki rokkantként 1300 km után sem.

- A fogyasztást a kezdeti 7 literes fogyasztás 30e km után inkább 8-8,5, normál 130/140 utazótempó mellett, minimális várossal.

- A két középső ülés hosszú távon ha nem is kényelmetlen, de többet vártam a Volkswagentől. Három ülés helyett beraktak kettőt, de nem az első fotelekből, hanem a sorülésekből. Ez így nagy átverés, mindenkit lebeszélnék róla! (Az R osztályban legalább rendes foteleket kapunk a hátsó sorban is.

- A harmadik üléssorról vátozott a véleményem valamelyest: Kb. 3 alkalommal kellett, akkor megspóroltunk vele egy plusz autót. Viszont továbbra is fenntartom, hogy csak ezért szériában adni felesleges - továbbra is a régi, kivehető üléses szisztémát támogatom.

- Az elektromos tolóajtók még egyszer nem kellenének. Egyrészt mindenki le akarja tépni őket, és külön el kell magyarázni, hogy elektromos. Másrészt lassú. Kütyünek érdekes, de totál felesleges. Hátsó elektromos ajtó dettó nem sok haszonnal jár, bár ha választani kellene, annak több értelmét látom.

- Fűthető első szélvédő: Ha olyan országban élünk, ahol kemény telek vannak, vagy sok a hegy (ergo hó), akkor érdemes,de Magyarországon totálisan felesleges. Ráadásként éjjel iszonyatosan zavaró a sok csillogó fémszál, mikor szembe jönnek.

- Gyári navit továbbra sem rendelnék, mert gagyi. Egy Lumia telefon vagy fizetős navigációs app százszor többet ér, a külön kapható navikról nem is beszélve. Tolatókamera továbbra is nagyon hasznos lenne (de ehhez követelmény a navi).

- A plafon tárolórekeszeit semmire sem használtam, lehet másnak jól jön, de nekem csak a bontatlan Wunderbaum volt benne.

- Elektronikus kéziféket nagyon megszerettem. Azt még bevezethetnék, hogy mint pl. a Peugeot a motor leállításakor automatikusan behúzza. Durva emelkedőn elinduláskor okos funkció az "auto hold", de az automata a legtöbb helyzetben úgyis megtartja a kocsit, így talán ha 10x használtam.

- Csomagtér rögzítő rendszert egy kezemen meg tudom számolni hányszor volt berakva. Tipikusan az a kiegészítő, amitől midnenki ájuldozik, hogy hú, de jó, de ötletes, aztán semmire sem jó. Macerás berakni, állítani, pakolni, ha bent van. Én nem szerettem. A garázsban porosodott.

Más dolgot nem nagyon tudok felsorolni az autóval kapcsolatban. Remélem a fentiek segítenek egy kicsit a típus iránt érdeklődőknek!

Hibalista

- Akkumulátor: - Mialatt nálam volt csak az akkumulátor adta meg magát egy két hónapos garázsban állás miatt. Technológiájából fakadóan ha teljesen lemerül nem biztos, hogy fel lehet támasztani - nem lehetett. Kis híján 100e forint a csere.

Ide hordtam szervizbe

Porsche M5Egy intervallum közbeni és egy hivatalos olajcsere volt. Korrekt kiszolgálás, az árak is rendben voltak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 29852
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Orlando LTZ 2.0 dízel 163 LE, automata Következő autója? Peugeot 508
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Sharan 2010

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)