businessvan pelenkabombázóként személyautósan
Szöveges ítélet
2014 decemberben végre megkaptam az "álom"-cégesautót. Azért idézöjelben, mert nem volt ebben az árkategóriában családkompatibilis Audi, de majd 3 év múlva már más árfekvésben nézhetek ;) Szerintem valamilyen gyerekkori szocializálódás miatt a nagy autókat szeretem/szerettem, de nem volt sosem privát pénz rá. egy gyermekünk van.
"mosolygós" passat után (elsö igazán saját autó) - 1996, tempomat, kombi, automata, napfénytetö, 1,9 TDI - 110 LE, persze, hogy a VW-konszern fogott meg, a mostani cégnél is itt kapjuk a legjobb ajánlatokat.
tehát, életem elsö "0-kilométer"-es autója, és azzal kezdödött, hogy a navigációs rendszer valahol lemaradt a rendelés közben, amit szerintem a titkárnöm nézett be. aztán rájöttem, hogy bármi hiányozhatott volna, azt jobban hiányoltam volna.
2014-ben elémtolták a pixeles, érzésre 70 éves, 16 színnel dolgozó, megalassú, RCD 510-nek csúfolt rendszert, hát, nem tudtam, hogy köpjek-e vagy nyeljek, szerintem rémciki az egész, föleg amikor a kolléga megkapta az új octavia-t és egy sokkalta modernebb, gyorsabb, szebb, érzékenyebb rendszer fut rajta, feleannyiért (~30.000 EUR vs. 58.000). ez volt az elsö benyomás. második: tetszik, és jéé, nem is egyterü-feeling. olyan, mint a másik kolléga touran-ja (ami szerintem csúnya autó), olyan személyautós. mégis 3 üléssor? leghátul el lehet férni? el hát. felnöttként? biza. van még egy kis csomagtér is left over? yes. oké. nem semmi.
extralista, legfontosabbak
- bixenon
- agrárkampó + kamera
- üvegtetö
- dynaudio
- 7 ülés
- konnektor
- easyopen
- DCC
- kisfüggöny
Elektromos ajtókat azért nem akartam, mert volt már egy balesetünk, ahol az aktuális (most már nem) passat nem akarta kinyitni a csomagtér-ajtót, mert áramtalanítva lett, nem tudtam háromszöget felállítani, mert tele voltunk nyaralós-cuccal és belegondoltam, hogy mi van, ha embereket kell mentenem, hirtelen, nem, köszönöm.
Negatívumként azt hallottam, hogy MINDIG hangosan csipog - alvó gyerek no go. Egy alhambrás mesélte, hogy kuncsaft kézzel akarta megnyitni - ergo nyitott ajtókkal mehetett a szervízbe. Inkább dolgozok az ajtókkal.
Amit nagyon szeretek, az a dynaudio - jól szól bár biztosan a legcsicskább a prémiumok között. Nagyon jók az ülések, de nagyon hiányzik a hütött ülés (nem értem a taktikákat ilyenkor az autógyártóknál - passat van, superb azt hiszem nincs ... eh, nehéz), masszázs a mostani facelift-ben már van azt hiszem. Üvegtetö szerintem lehetne nagyobb - magas szinten sírok, tudom. A boardcomputer szerintem katasztrófa - lassú, telefon még lassabb, pixeles, butus. Variálhatósag - csillagos 5ös, bár nem lehet kiszedni a 6-os 7-es ülést.
AdBlue - azért idegesítö, mert van, és ennek elleneére lehet mégis sokat kell majd jövöben adózni az autó után mert 154 g/km CO2-emissziós. Nekem olyan 12.000 km-t bírt a tank (1500 maradék km-t mutatott). Német fórumokon vannak trükkök, hogyan lehet olcsón tankolni, szervíz-feltöltés helyett.
DCC - isteni, nem tudnám nélküle elképzeni már az autót. Comfort - teszi a dolgát - Sport - teszi a dolgát. 16-os kerekeken mondjuk mindig comfort, bárhová teszi az ember, de a 18-ason azért már van értelme a rendszernek.
A kamera nagyon hasznos, ekkora autónal. Easyopen - picit jó, picit macera. Alapvetöen láblengetés vicces, de amikor 20 kiló van a kezedben és a lábfejedet kell a lökhárító alatt elhúznod, hát... meg lehetett volna ezt jobban is oldani.
Amúgy heves érzelmeket nem fog sosem kiváltani belölem, mert egy VW :) teszi a dolgát, jó drága (magánemberként sosem vennék ilyen autót), pofonegyszerü, logikus, érzelemmentes.
A motor meglepöen dinamikus az 1,8 tonnához képest, a passat nem tolta ennyire ilyen motorral (az szerintem végsebességre volt hangolva)
UPDATE 2016 - 08
nem volt semmilyen hiba és most már 73.000 km-nél járunk. be lett öntve tej, gyümilé, festék az ülések közé is már pedig. meg 1-2 hányás is ugye ami ilyenkor megesik, legyen az bármi miatt.
de most már a gyerek is tud takarítani :) söt szereti is. mondjuk a hányást nem.
soha többet nem rendelek alapáras fehérszínü autót, ezt megfogadtam. ránézel és porlad a festék. mivel elsö VAN-om ez az autó nem tudtam, hogy kellett volna bármi védöcucc a hátsó lökösre, hát, most meg már fölösleges. kikukucskál a fekete alap most már egy csomó pontból. köfelverödéseknél detto. undorító, kollégának a tiguan is fehér alapkivitel, ugyanaz a problémával küzd.
feleségemmel rájöttünk, hogy ez lenne a tökéletes autó, HA (és ezek csak az én kikötéseim)
6 hengeres motorral lenne kapható
nem kellene ennyit adózni rá mint itt jelenleg
elsö üléshütés
jobb boardcomputer
Hibalista
- elektronika gikszer, ablakemelkö, tartott 10 percig, elfelejtette az egygombos funkciót - - fékbetét klattyant furcsán, ingyen szervízelték, öszintén nem értettem amit a szerelö magyarázott, a betét állítása valahogy nem müködött rendesen, de mivel hosszú útra mentem és a keréknél volt a hang ezért bementem a szervízre - - 13 éve autózom és most, ennél a "magasabb" autónál egy tél alatt 2x volt szélvédöcsere köfelverödés miatt. az elsö kettö az életemben, azt hittem eszemet eldobom. most már megint van egy újabb, de ez nem reped és nem nagy
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat BMT DSG SKY 4Motion | Következő autója? | A6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
