Az utazó
Szöveges ítélet
Nekem több mint 2.5 éve van meg. Egy akár 7 személy szállítására is alkalmas családi használatú verdát szerettem volna bitorolni, ami –szükség esetén- egy trailert is el tud cibálni. Az ismeretségi körből hallottak alapján, egy régebbi típusú, de kevés KM-et (155E) maga mögött tudó, 1.9 TDII típusra esett a választás, ami chiptuningal 110-ről l 125 Le teljesítmény leadására lett képes. A kocsival semmi problémám nincs, csak az a tetves kályha mihálylott be kétszer is, ami a motor üzemi hőfokát, és a kocsi belsejének felmelegedését hivatott szolgálni. Először 55 E Ft-ért felújították, de egy év múlva 79 E-Ft-ért ki kellett cserélni egy bontottra. Vettem bele egy halom kopó, ami időnlént cserélendő (féktárcsák, betétek, szűrők…)
Ezen kívül semmi. Mániám a lakókocsival nyaralás, és a nagy családos hétvégi tekergés(nagyszülők, 3 gyerek + mi). Erre az a kocsi kiválóan alkalmas. 2 Tonna az a tömeg, amit vontathat.(nem magyar forglomba helyezésű, Mó-n csak 1.5 tonna). Ha nem rossz út, hanem jó minőségű aszfalt van a kocsi alatt, akkor nincsen semmi gond a vontatmánnyal (miért is lenne, a kocsi a tömege (1780Kg üresen 2600 Kg össztömeg) és a 295 Nm segítségével könnyedén szaladgál az 1800 Kg tömegű lakókocsimmal, a gyermekeim legnagyobb örömére. Ilyenkor 8 liter gázolaj eltűnik a 85 literes tartályból 100 Kilométerenként. De ez szerintem nem vészes. Egy szó mint száz, imádjuk a vasat, elférünk benne a gyerekekkel (söt, a rokon gyermekek is). Ha semmi extra nincs(vontatás) akkor elmegy 6.8 literrel is, és a közúton mégsem én vagyok a leglassabb. Autópályán 130-140 közt szoktam hajtani, olyankor 7 liter magassában fogyaszt. Egyébként a chiptuningot nem Én piszkáltattam bele, hanem Hans az előző tulaj. De a német precizitásra jellemző, adta hozzá a Srác a fékpadi méréseket is, azért írtam a teljesítményadatokat számszakilag. A kocsit egyébként nem hirdetés, hanem ismeretségi kör alapján vásároltam, németországban, tulajdonostól. A chiptuning mellett van még benne eibach ültetett sportfutómű szett is, ami néha áldás(közút), néha pedig a pokolba kívánom(kelet europa alsórendű útjai). A kocsit amúgy a gyerekekkel együtt imádjuk, és még vagy 5 évig biztosan szolgál majd minket.
Hibalista
- A kopó alkatrészek, de ez még a "legjobb" autókon is elkopik.
- Az a tetves kiegészítő fűtést biztosító kályha. 55+79 E Ft.
- A fentieken kvül semmi. (eltört az elektromos ablak kábele a vezető ajtóban. 1 óra egy forrasztópákával a garázsban és kész.)
Ide hordtam szervizbe
Magam, otthol a garázsban. Van egy aknám, ha alá kell menni, érteni meg nem értek hozzá, de eddig nem is kellett. Féktárcsát betétekkel együtt, olajat, szűrőket szerintem mindenki tud cserélni. Magamat egy jó 10-re értékelem, mert lelkiismeretes vagyok.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A kályhát nem én javítottam/cseréltem. Így hát cserébe lehúztak, de lagalább meleg van akocsiban.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra 1.6 | Következő autója? | TALÁN Vw Transporter |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
