Kemény, mint a kád széle
Szöveges ítélet
Amikor új autó vásárlásra adtam a fejem elsősorban Golf VI GTI volt az elképzelés, megnéztem a világ összes magyar kerekedését, de nem találtam olyat, ami jó állapotú lett volna és kompromisszumok nélkül be mertem volna vállalni a vásárlást. Amelyik tetszett, azt mire odaértem elvitték, így elkedztem tágítani a látómezőt és itt jött képbe a Scirocco. Mindig is tetszett, de nekem anno a nagy szerelem a Golf IV volt gyerekkorom óta. Nem tudom miért, ne kérdezzétek...
Amit tudtam, hogy Scirocco-ból is DSG és nagy motoros, de sajnos az R nem fért bele a keretbe. Engem úgy neveltek, hogy a dízel nem autó, így egyértelműen benzinest kerestem, ezért a 2.0 TFSI-nél maradtam. Hiú ábránd, de szerettem volna olyat, ami nincs rommá hajtva. A sok km nem aggasztott, hisz egy 50e km-es autó is lehet rosszabb állapotban, mint egy 200e km-es folyamatosan szervizelt, gondozott gépjármű. Ez többnyire a tulajon és annak igényességén múlik.
Elkezdtem hát nézegetni a Scirocco-kat és beleakadtam egybe. Fekete. Gyönyörű. Bőr belsővel, DSG-vel, a lehetőség szerint annak idején kiadott összes extrával (tetőablak és Xenon kivételével). Megj.: a tetőablak nem hiányzik, mert a Sciroccon amúgy is csak résre nyitható, a Xenont viszont picit bánom.
Még aznap kimentem a kereskedésbe megnézni, amikor odaértem a kereskedő épp mással foglalkozott, de odaadta a kulcsot, hogy nézegessem nyugodtan, mindjárt jön. Átnéztem, külsőre jó állapotban volt, nem rohadt sehol, nem volt kiülve a bőr, a kormányon látszott, hogy benne van az a 155e km, de nem volt szakadt.
Pár perc múlva odajött a kereskedő, hogy köszöni a türelmet. Üljek be, menjünk egy kört, ezt az autót úgyis akkor fogom megszeretni, ha mentünk... Beültem, beindítottam a motort és azonnal elkezdett dorombolni. Svájcból jött, sportkipufogóval, ami még pont nem a hülyegyerekes kategória, de már érezteti, hogy szeret menni.
Lévén nem vezettem még automata váltós autót, így kis segítséget kértem, 30 másodperc alatt elmondta a mikéntjét és el is indultunk. Bemelegítettük az olajat, majd kivitt egy szép egyenes, végén nagy-íves kanyarba torkolló útszakaszra és annyit mondott, hogy "lépj oda neki". Lepadlóztam és megjött, aminek meg kellett jönnie. Akkor tudtam, hogy ez az autó az, amit kerestem. Az autó vezetett szervízkönyves, nem tekergetett, 60.000 kilóméterenként volt cserélve DSG-ben az olaj, a motorolaj pedig átlag 10.000 kilóméterenként (egyszer csúszott meg vele a tulaj és 12-nél lett cserélve).
Amikor visszamentünk még nézegettem picit, de volt egy másik kiszemelt, gondoltam elmegyek megnézem azt is. Ott a kereskedő is sz*rt a fejemre, plusz a többi autó között középen volt és az volt a mondás, hogy "lemerült az akksija, de ha visszajövök egy előre megbeszélt időpontban, akkor rak bele másikat". Aha, kösz nem.
Megnéztem még két másikat, majd még aznap visszamentem és leelőlegeztem az autót, amit azóta sem bántam meg. Az árba belealkudtam a gyári kipufogó rendszert, amit mellékesbe odaadott az eladó, valamint a kormány újrabőrözését.
Ami azóta történt:
- 2 olajcsere;
- fékbetétek és tárcsák csere körbe;
- vezérlés csere (még a tégi típusú, veszélyes vezérlés feszítő volt benne, ami könnyen átugorhat, így kértem a biztonság kedvéért ennek a cseréjét);
- toronycsapágyak, szilentek, lengéscsillapítók csere (a gyári gátlókban már nem volt gáz, szerintem nem para 160.000 km felett)
Mint látható, az autó megbízható, nem hagyott még ott sehol, 11 éves autó létére a ráköltött összeg szerintem nem vészes, kopó alkatrészek lettek cserélve. Átlagban 11-12 litert eszik városban, vegyesben 9 körül, pályán 8,5 (teljesen mindegy, hogy 130-al, vagy 200 felett megy vele az ember - természetesen Németországban!)
Most a vezérlés, fék és futómű csere után olyan, mintha az eddig is tökéletes autóból átültem volna egy teljesen újba, még jobb, mint volt. Hamarosan olajcsere a DSG-ben, remélhetőleg ezen kívül nem lesz a közeljövőben (kötelező) nagyobb költség.
Hibalista
- Olaj+szűrők csere 8 ezrenként: ~35.000 / alkalom - vezérlés csere: 120.000 + 50.000 (anyag + munkadíj) - Féktárcsák és betétek csere (Zimmermann): 82.000 + 30.000 (anyag + munkadíj) - Hosszbordás szíj: 3.725 - Főtengely szimmering: 2.500 - Szűrők, tömítés, toronyszilentek: 31.000 - Lengéscsillapítók cseréje (Bilstein B8): 190.000 + 70.000 (anyag + munkadíj)
Ide hordtam szervizbe
Prestige Alarm Kft. (1118 Bp. Naprózsa utca 10.)Olajcserére vittem + általános átvizsgálásra. Castrolt tettek bele, ráadásul nem megfelelő viszkozitásút, szűrőkből is a legolcsóbbat, anélkül, hogy megkérdeztek volna.Értékelés 1/10Porsche Buda (1117. Budapest, Prielle Kornélia u. 45.)Vásárlást követően futottam náluk egy kört, általános állapotfelmérésre. Itt kiderült, hogy a DSG váltó szoftverét érdemes lenne frissíteni, ezt megtettük, ezen kívül tip-topp állapotban volt az autó. Az ár nem volt vészes, 60e forintot kértek a szoftverfrissítésért és az átvizsgálásért.Értékelés: 8/10
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Meg nem nevezett TFSI szakértő (nem Barcsik)Ajánlással kerültem be hozzá, a legjobb szerelő, akit valaha ismertem. Nem lehúzós, érti a dolgát, gyorsan, megbízhatóan és baráti áron dolgozik.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | Challenger |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
