A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Scirocco (1980-1992)

Scirocco 1,8 GT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az öreg német

Szöveges ítélet

Nagyon régóta forrt bennem a dolog, hogy kell egy autó. Végre összegyűlt egy kis pénzem, cselekednem kellett. Vicc nélkül több hónapig gondolkoztam, hogy mi az ideális típus számomra. Anyagi korlátaim sokat segítettek a választásban. Olyan autóra volt szükségem, aminek alacsonyak a fennttartási költségei, sportos, benzines. Sokáig gondolkoztam a Golfon, majdnem megnéztem még egy Alfa Sprintet is, csak úgy rohadt, hogy nem akartam vele megbüntetni a karosszéria lakatosom. Akárhogy csűrtem-csavartam a dolgot leszűkült a kör egy autóra, a Volkswagen Scirocco-ra. Olcsó, vagány, alacsonyak a fenntartási költségei, rengeteg alkatrész van hozzá (gyakorlatilag karosszéria elemekben különbözik egy golftól), megy is azért. Karosszériára érdemes vigyázni, mert nem könnyű beszerezni, nekem szerencsére eddig nem kellett. Lehet, hogy ehetne egy picivel kevesebbet, de nem munkába járni vettem a kocsit, hanem mint élvezeti cikknek.
Hosszas keresgélés után rábukkantam egy fekete Scirocco-ra (ami pont szerencsés, mert metálos vagyok). Több internetes oldalon is hirdették, van ahol 250000-ért van ahol 200000-ért. E-mailezés, majd telefonálgatás után megbeszéltünk egy személyes találkozót, ami 250km-re volt a lakhelyemtől, viszont 0 km-re az autó lakhelyétől. Az első benyomások vegyesek voltak. A tipikus: a képen jobb állapotúnak tűnt. Viszont maga az autó nagyon tetszett. Az autó festése és annak az előmunkálatai finoman szólva is igénytelen volt. A bal oldala a kocsinak, olyan volt, mint a Bükk domborzati térkép. Az eladó srác jó fejnek tűnt, viszont az életkörülmények eléggé lehangolóak voltak. Gondoltam is, hogy jó lesz ebből a közegből kiemelni ezt a kocsit, öreg-öreg, de nem ilyen kocsma előtti gyorsulásokra van ez kitalálva, arra ott van pl egy F Astra krómkipufogó véggel. Az autó GTI-nek volt hirdetve, de nem az volt. Motort cserélhettek benne, így a motorkód alapján. Hiányzott a légszűrő ház és úgy az egész karburátor kérdés olyan bizonytalan volt. Nem tudta a srác normálisan elmondani az egész körülményeit. Arra esküdött, hogy maga a motor atom jó. Elvittem próbaútra, ahol szépen le is fulladt, volt valami baja, de akkor még nem tudtam mi. Egy dologba voltam biztos, ezt az autót innen el kell vinnem. Sejtettem, hogy nem lesz egyszerű a haza vezető 250 km. Az, hogy volt egy izmosabb vihar nem zavart, mert nem kabrió az öreg német, viszont az, hogy kb 50-szer fulladt le hazáig, már kezdett aggasztani, hogy ott ragadok valahol a térképen. Hazajött! Az autó nem működött, de éreztem, hogy menni akar onnan és ment is.
Mondanom se kell, ideges voltam, hogy mi lesz a baja. Dani bá megnézte, lecserélte a karbit és az AC pumpát és azóta tökéletesen megy az autó. Ez 15000-embe volt benne. A kötelező olaj, vezérműszíj, levegőszűrő, olajszűrő lecserélés után már semmi teendő nem volt az autó motorjával, tökéletesen teszi a dolgát. Ez kb 20000 Ft-ba került. Átnéztük az autó karosszériáját, hát nyomokban rozsdát tartalmazott. Elvittem egy karosszéria lakatos ismerősömhöz, aki A-tól Z-ig kilakatolta az egész kocsit. Ez kb 90-et kóstált. Nem maradt más hátra, csak a festés. Itt is próbáltam spórolni, mivel véges volt a rendelkezésre álló financiális bázis. Az autót szakember jelenlétében lecsiszoltuk, megvettem hozzá a bázis festéket, lakkot(41000 Ft) és már előkészítve, festékkel vittem el a szerelőhöz, aki gond nélkül lefestette a kocsit. Tuning nincs az autón, annyi, hogy a kapott 14 collos felniket eladtam róla és vettem hozzá gyári GTI Tarantula felniket 12000 Ft-ért a 4-et.
Az autó pontosan olyan, amilyenre számítottam. Nem kell rá költeni, egyszerű, mint egy szög. Ha egyszer rendesen átnézik, megjavítgatják az esetleges hibáit, akkor utána sokáig gond nélkül teszi a dolgát. Kevés van belőle, meg is szokták nézni. Mivel nem sokat használom, ez a kis többlet fogyasztás (8l) is megbocsájtható neki. Ennyi pénzért (175000 Ft lett a vége) kb még ennyi ráfordítással pofás kis kocsit faragtunk belőle, imádok vele közlekedni. Nem tervezem, hogy megválok tőle és vigyázok rá, ahogy csak tudok. Természetesen havi 10000 Ft-ért garázst bérelek neki, ne az utcán álljon, mint valami kóbor kutya.

Hibalista

- Karburátor - 10000 Ft - AC Pumpa - 4600 Ft - Akku - 12000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Páhy Dani bá

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Csibri

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1984
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Volkswagen Golf MK1 Következő autója? Corrado
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Scirocco 1980

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)