G40 - Az IzomPolo
Szöveges ítélet
Ez egy vicces autó. A gyári, vagy ahhoz hasonló kerekekkel és a piros csík illetve a G40 embléma nélkül általában nem tudják, hogy mi volt ez. Azért volt, mert az előbb még egymás mellett álltak, de ez a légypiszok elment.
0-100 kb 8 másodperc? Lehetetlen, ez csak egy 15 éves Polo. Igen de milyen a motorja? Hihetetlenül rugalmas és nagy erő lakozik benne. Egyesben a motor kiszakad a kaszniból, kettesben valószínűtlenül húz, még ötösben is szokatlanul meglódul 130-nál és kb. 200 km/h a vége. Mélyről húz mint egy dízel és pörög mint egy benzines. A szívó benzineseknél megszokott üres tengés lengést, várakozást, elmázolt teljesítményleadást azonnali, határozott lórúgásszerű lökés váltja fel. Amint a töltőnyomás felépül - egy-két tized másodperc - az autó megindul mint egy mozdony. Nincs turbólyuk, mivel turbó sincs.
Az autó hangja egy kategóriával komolyabb, mint a megjelenése. A motortérből a kompresszor félelmetes moraja hallatszik - ez nem a gagyituning sportkipufogó hangja. Egy ismerősöm egy 206 RC-ből ült át, egy másik egy V70 T5-ből. Beszartak. Az autó fapados és kicsi emiatt még gyorsabbnak érződik. Kanyarodni ne nagyon akarj vele, de ha egyenes az út, akkor 0-tól 100-ig hétköznapi ember számára egy villanás.
Sosem volt ilyen autóm, de egyszer elmentem megnézni egyet. Utána nem tudtam nem megvenni. Nem bántam meg. A G töltővel sosem volt bajom, de kényes és bonyolult szerkezet. Oda kell rá figyelni. Ha a bordás szíj elszakad benne, kuka az egész. A szíj ára jelentéktelen. Ha elszakad, a kár nem az. Friss olaj kell az autóba. Ha foglalkozol vele, életreszóló élmény és igazi kuriózum. Ha benne ülsz, mindig történik valami. Hülyének nagyon nem kell lenni, de ha nyomod a gázt, a kormányt két kézzel fogd mert ez nem játék! Talán a mai napig a leggyorsabb szériagyártású Polo. De ha mégse, a legizgalmasabb, az biztos.
Hibalista
- Alapvetően semmi komoly. Lengőkarok, gömbfejek, szilentek. A motorral meg a töltővel sosem volt gond, de a futómű gyárilag gagyi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
