Tankolj és menjél!
Szöveges ítélet
Amikor 2006-ban autóvásárlásra adtuk a fejünket, a következő szempontokat állítottuk fel: 1milla körüli ár, 4 v 5 ajtós nagy csomagterű, alacsony fogyasztás, megbízható mechanika, olcsó fenntartás és szervíz.
Hónapokig nézelődtünk a neten és kereskedésekben, míg végül a közelben nyílt autópiacon megláttuk ezt a járgányt.A kinézete 1ből megteccett. Fehér színű volt és félig-hátulról láttuk meg először, pont innen néz ki a legjobban, pláne fehérben. Körbejártam, megnéztem, nem volt rajta sérülés, a gumik sem voltak csontig kopva, bár a felnik itt-ott már viselték balul sikerült padkázások nyomát. A kereskedő látta h komolyabban érdeklődünk az autó iránt, ezért kihozta a kulcsot. DE!!!! a fickó értette a dolgát. Sajnos nem figyeltük meg alaposan, amikor előzékenységből kinyitotta a központi zárat. Ugyanis volt a kulcshoz távirányító, de nem vettük észre, h nem működik, a kupec meg hülye lett volna szólni. Az se tűnt fel nekünk, h az oldalablakon ott volt 1 riasztó emblémája, de a riasztó nem volt sehol, pedig a VW elég keresett az alkatrész-feketepiacon.
Megnéztük kívülről-belülről, elmentünk 1 próbakört, jónak találtuk, viszont amikor a szervízkönyvet kérdeztem, hirtelen témát váltott a pali.
Ránéztem a km órára, 139ezret mutatott, ami végül is átlagosnak mondható egy nyolc éves géphez, dehát 1millió70ezer Ft sok érte 1 kicsit. Megpróbáltunk alkudni. DE!!!! a kupec ismét cselhez fordult: Megpróbálta mobilon elérni a tulajt, nem sikerült. EKKOR azt mondta, bemegy az irodába, mert vezetékesen is megpróbálja felhívni, mi pedig maradjunk kint és nézegessük az autót. ITT JÖN A CSEL: A kupec bement várt 1 kicsit, majd kijött és mondta nekünk h elérte a tulajt, beszélt vele, de nem akart alkudni. Persze erre nem jöttünk rá 1ből csak mikor a vásárlás után felhívtuk az előző tulajt és kérdeztem tőle, h beszélt-e a kupeccal? Azonban a nő azt mondta h a kereskedő nem hívta fel alkuvás ügyében. Na mindegy, késő bánat. Az autót nyáron vettük, ősszel vizsgáztatni kellett, ráadásul már nem mai gyerek a 8 évével, úgyhogy 100ezret biztos le kellet volna faragi belőle.
Otthon az akksiról is kiderült, h cserére szorul mer 3 alkalommal is megtörtént h nem bírta beindítani a gépet, tölteni kellett, de amióta újat tettünk bele, még télen is pöccre indul.
Külső-Belső: amint említettem, hátulról a legszebb, fehér kasznival, színre fújt kilincsekkel. az eleje nem túl elragadó de attól még elég korrektül néz ki. A belseje nagyon egyszerű, ráadásul pont a ´98-as évjáratot fogtuk ki, amibe már tettek ugyan életmentő légzsákokat, viszont ennek nyomán Jürgenék nem tudták eldönteni, hova tegyék a kesztyűtartót, úgyhogy nem tették sehova. Szóval aki 98as polót akar venni az számoljon a kesztyűtartó hiányával. Ja, még valamit a 98as évjáratról: ennek a műszerfala még a 90es évekre jellemző kockadizájnos vonalak alapján készült, viszont a 99es évjáratú pólók már modellfrissítésen estek át. Korszerűbb műszerfal (kesztyűtartóval) és kidolgozottabb elektronika.
Kényelem: ez kisautó, nem pedig S merci. Elöl tisztességesen elférnek. Hátulra inkább belefér, mint elfér három felnőtt. Itt a lábaknak sincsen kényelmes helykínálat, dehát szerintem így is elég jól gazdálkodtak a tervezők a kisautós mérettel, amelybe egy hatalmas csomagtartót is be kellett illeszteni. Meg aztán a családunkban amúgy sincs nagydarab ember.
Amikor először be akartam állítani a jobb külső tükörben a tükörüveget, az ezt állító műanyag pöcök kiesett a helyéről, de visszatettem és be tudtam állítani a kívánt helyzetet.
Van benne szervókormány,2 elektromos ablak, egy tűrhető rádió, a kormánymagasság állítható. A rádió egyrészt azért gázos, mert gyengécske, másrészt ha a fényszórót be/ki kapcsolom, egyszerűen elkussol. Ugyanez, ha a motort be/kikapcs.
Alapvetően ez egy olcsó kisautó, ezért van a belső és néhol a külső olcsó műanyagokból. De így legalább az autó súlya is könnyebb, és a 60 ló könnyebben tudja repíteni a vasat.
Menetteljesítmény: a 60 lóerős egynégyes már régi, de jól bevált kostrukció, inkább nyomatékos, mint gyorsulós, tehát jobban megéri rá 1 vonóhorog, mint 4 sportfelni. Nem éppen piroslámpás alázásokra tervezték, viszont ha odalépek neki, húz rendesen, kellemes meglepetést okozva.A motorhoz rövid áttétlezésű váltót párosítottak (ami pontos, villámgyors kapcsolást tesz lehetővé), így a 60 ló rövidebb úton le tudja adni az erejét,országúton 5ösből 3asba visszakapcsolva jobban ki lehet gyorsítani menet közben előzésnél, ha már jönnek szemből. Viszont alacsony a végsebesség-úgy 160 körüli, dehát ez is elég a szabályos, de határozott haladáshoz.
A kanyarokat persze nem úgy veszi, mint egy földig ültetett Honda, viszont a hirtelen vett kanyarokban sem sodródik ki, hanem stabilan tartja az ívet, de ilyenkor észnél kell lenni!
A szervíz olcsó, és az a pár hiba ami eddig volt, még kevés is ahhoz képest h 8éves autó 139ezer kmmel.
Összességébe véve ez egy jó kis gép, nekünk beválik, a szerelőink is dícsérték. A csomagtartó óriási, bármi belefér viszont hátra alig lehet tőle kilátni, dehát ez a lépcsőshátúak sajátossága(kiemelem h a Polo Classic nem limuzin, még csak nem is szedán, hanem lépcsőshátú).
Hibalista
- Központi Zár Távirányítója
- A vezetőoldali ajtó központi zárja is egyre lassabban reagál, azaz lassabban zárja a többi ajtót.
- Bal 1. Lengéscsillapító
- Szivárgott a fékfolyadék.
-
Ide hordtam szervizbe
Ismerős Hernádkakban
Jó fej srác, gépészmérnöknek tanul, főként német vasakkal foglalkozik. Nagyon pontosan dolgozik, házfestés mellet órára pontosan megcsinálta az autónkat.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Ismerős Bekecsen
Alaposan átnézett rajta mindent, ő is jó munkásember. Bár 1 hetet ígért, de mikor jöttünk a vasért, még várnunk kellet vagy 3 órát.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 139000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5600 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | BKV ;) | Következő autója? | Még jó lesz ez |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
