A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo Classic (1995-2001)

Polo Classic Variant 1.9SDi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy spanyolban összerakott VW Polo Variant SDi

Szöveges ítélet

1.9 SDi, 50kW, 68LE, kombi kasztni, Mo-i fapados változat, ohne klima és el. csomag. Az autó tök azonos a Seat Cordoba Vario-val (ez nem biztos, hogy jó dolog - 1 a gyártósoruk is).
Az autónak 2. tulajdonosa vagyok, megbízható előélettel vettem az autót Kecskeméten a Brill Kft-nél (ritkán, de nagyon pöpec autóik vannak). Az autót városban keveset használom, relatív sokat autópályázok vele.
Pozitívum: kedvező fogyasztás: 4-7,3l között. Átlagfogyasztása közel 6 liter (vegyes)! Város 6,2l gázolaj!!!
Nagyon üzembiztos az autó a mai napig, -20 fokban is izzítás után azonnal éled. Persze, ha az izzítógyertya rendben van! :)
Negatívum: kombi léttére lehetne nagyobb a csomagtartó, viszont cserébe szabályos alakú és jól pakolható. Pótkerékhez is sok cucc elfér!
A motor nyomatéka városban ideális, pályán sokszor kevés (nem TDI). Városban alacsony fordulaton igen erős, pörgetni felesleges. Gyári alkatrészek drágák! Utángyártottak baráti árúak.
Összességében: használtként megéri az árát, ha talál valaki egy jól karbantartott, üzembiztos verdát. Gázolaj minőségére nem érzékeny, igaz az adagoló már ezen is elektronikus (ha javítani kell, akkor nem pénztárcabarát - nem mechanikus). Az SDi motornak egyetlen titka, hogy tartósan 3000 1/ford. fölött nem javasolt használni. Ez autópályán óra szerint 120 km/h-t jelent. Ebben az esetben a világból kimegy. Vége 180km/h - óra szerint!
Jelenleg egy gramm olajat nem eszik, igaz 8000 km-ként mindig frisset kap (10W40 bőven elég), ilyenkor az összes szűrő is kukába vándorol. Érdemes olyan olajat használni, amelyik kifejezetten dízelbe való (én AGIP-ot használok - fekete dobozos)!
Vezérléssel kapcsolatban: nem érdemes a vezérműszíj és a 4 görgő! + generátorszíj cseréjét halogatni (AGP motorkódú az autó)!!! Előírás szerint 90000 km a csereperiódus, ez betartandó!
A pollenszűrőről röviden (Ventóéval azonos): nos a cseréjekor ki kell takarítani az esőelvezetőt is, máskülönben beázik az utastér az eldugult esőelvezető miatt!!! Az autómnak 2X sikerült beáznia, mire rájöttem, hogy mi a hiba oka. Azóta tökéletes!
Tuning: max. 60-as rendszer, Chip felesleges, sportlégszűrőn el lehet gondolkodni, de télen nem ajánlott.
Mivel SDi, nincs légtömegmérő - nincs meghibásodási esély!!!
Futómű: hála az égnek egyszerű szerkezet (nem Passat B5, B6), ezáltal eddig jól bírja a magyar utakat. Nekem még nem kellett futóművel foglalkoznom! Igaz nincs alatta széles és peres gumi sem (185/60R14)!
Fék: elfogadható, elöl belső hűtésű tárcsa, hátul dob. A dob még az eredeti, a tárcsa 1X már cserélve volt, a fékbetétek többször!!! Érdekes, hogy egykor a Daewoo Lanosom fékjei érezhetően jobban fogtak. Ez szomorú a VW-re nézve!!!
Kormányzás: sebességfüggő szervóval támogatott.
A kombi kasztni tetőkárpitja bizonyos ford.szám tartományban berezonál! A műszerfal müanyagjai az évek során lazulnak.
Váltó: nos, a kapcsolhatóság a futásteljesítmény növekedésével romlik. Megvallom, nem rossz, de nem is kiugró. A Nissanom váltója érezhetően jobb volt ugyanennyi km után. A Daewoom váltója viszont rosszabb!
Ajtózárak: érdemes törődni velük, télen olajozni szükséges. Meghálálja a törődést!
Zárószóként: Kisgyermekes családoknak jó alternatíva lehet (hátul szűk a lábhely), utángyártott alkatrészekkel pénztárcabarát, nem szervízigényes (kevés az elektronika benne), nem PDTDI, de nem is nagynyomású, csak egy közvetlen befecskendezéses dízel, turbó és intercooler nélkül.
A legfontosabb: senki ne higgye el a 4l-es átlagfogyasztást (gépkönyv szerint 90km/h-nál ennyit fogyaszt), mert nem igaz. Ami igaz: 6l alatt télen-nyáron! Csúcsfogyasztás (extrém esetben): télen 180km/h-nál 7,3l gázolaj/100km - viszont rendszeresen ilyen sebességgel rövid a motor élettartama.

Hibalista

- izzítógyertya (4-ből 3 meghalt), fékbetétek - tárcsacsere, helyzetjelző izzó cseréje

Ide hordtam szervizbe

maszek szerelő ismerős - korrekt, pontos, ász a VAG diesel-ekben, ja és az Opel benzinesek géniusza!!! :)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Autonet Gyorsszervíz, ma Speedy-nek hívják magukat (nem tudták megállapítani, hogy 3 izzítógyertya megdöglött - autó nehezen indult - tél volt - , először adagolóra, majd gázolaj minőségre hivatkoztak).
Nagy ritkán Porsche Pest, ott csak infót gyűjtök az alkatrészekről, segítőkészek.

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2000
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Micra 1.0 16V DOHC Következő autója? Toyota Corolla Sedan 2.2 D4D (az a baj, hogy ez az autó már csúcsmodern)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo Classic 1995

További ítéletek (105 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)