Egy spanyolban összerakott VW Polo Variant SDi
Szöveges ítélet
1.9 SDi, 50kW, 68LE, kombi kasztni, Mo-i fapados változat, ohne klima és el. csomag. Az autó tök azonos a Seat Cordoba Vario-val (ez nem biztos, hogy jó dolog - 1 a gyártósoruk is).
Az autónak 2. tulajdonosa vagyok, megbízható előélettel vettem az autót Kecskeméten a Brill Kft-nél (ritkán, de nagyon pöpec autóik vannak). Az autót városban keveset használom, relatív sokat autópályázok vele.
Pozitívum: kedvező fogyasztás: 4-7,3l között. Átlagfogyasztása közel 6 liter (vegyes)! Város 6,2l gázolaj!!!
Nagyon üzembiztos az autó a mai napig, -20 fokban is izzítás után azonnal éled. Persze, ha az izzítógyertya rendben van! :)
Negatívum: kombi léttére lehetne nagyobb a csomagtartó, viszont cserébe szabályos alakú és jól pakolható. Pótkerékhez is sok cucc elfér!
A motor nyomatéka városban ideális, pályán sokszor kevés (nem TDI). Városban alacsony fordulaton igen erős, pörgetni felesleges. Gyári alkatrészek drágák! Utángyártottak baráti árúak.
Összességében: használtként megéri az árát, ha talál valaki egy jól karbantartott, üzembiztos verdát. Gázolaj minőségére nem érzékeny, igaz az adagoló már ezen is elektronikus (ha javítani kell, akkor nem pénztárcabarát - nem mechanikus). Az SDi motornak egyetlen titka, hogy tartósan 3000 1/ford. fölött nem javasolt használni. Ez autópályán óra szerint 120 km/h-t jelent. Ebben az esetben a világból kimegy. Vége 180km/h - óra szerint!
Jelenleg egy gramm olajat nem eszik, igaz 8000 km-ként mindig frisset kap (10W40 bőven elég), ilyenkor az összes szűrő is kukába vándorol. Érdemes olyan olajat használni, amelyik kifejezetten dízelbe való (én AGIP-ot használok - fekete dobozos)!
Vezérléssel kapcsolatban: nem érdemes a vezérműszíj és a 4 görgő! + generátorszíj cseréjét halogatni (AGP motorkódú az autó)!!! Előírás szerint 90000 km a csereperiódus, ez betartandó!
A pollenszűrőről röviden (Ventóéval azonos): nos a cseréjekor ki kell takarítani az esőelvezetőt is, máskülönben beázik az utastér az eldugult esőelvezető miatt!!! Az autómnak 2X sikerült beáznia, mire rájöttem, hogy mi a hiba oka. Azóta tökéletes!
Tuning: max. 60-as rendszer, Chip felesleges, sportlégszűrőn el lehet gondolkodni, de télen nem ajánlott.
Mivel SDi, nincs légtömegmérő - nincs meghibásodási esély!!!
Futómű: hála az égnek egyszerű szerkezet (nem Passat B5, B6), ezáltal eddig jól bírja a magyar utakat. Nekem még nem kellett futóművel foglalkoznom! Igaz nincs alatta széles és peres gumi sem (185/60R14)!
Fék: elfogadható, elöl belső hűtésű tárcsa, hátul dob. A dob még az eredeti, a tárcsa 1X már cserélve volt, a fékbetétek többször!!! Érdekes, hogy egykor a Daewoo Lanosom fékjei érezhetően jobban fogtak. Ez szomorú a VW-re nézve!!!
Kormányzás: sebességfüggő szervóval támogatott.
A kombi kasztni tetőkárpitja bizonyos ford.szám tartományban berezonál! A műszerfal müanyagjai az évek során lazulnak.
Váltó: nos, a kapcsolhatóság a futásteljesítmény növekedésével romlik. Megvallom, nem rossz, de nem is kiugró. A Nissanom váltója érezhetően jobb volt ugyanennyi km után. A Daewoom váltója viszont rosszabb!
Ajtózárak: érdemes törődni velük, télen olajozni szükséges. Meghálálja a törődést!
Zárószóként: Kisgyermekes családoknak jó alternatíva lehet (hátul szűk a lábhely), utángyártott alkatrészekkel pénztárcabarát, nem szervízigényes (kevés az elektronika benne), nem PDTDI, de nem is nagynyomású, csak egy közvetlen befecskendezéses dízel, turbó és intercooler nélkül.
A legfontosabb: senki ne higgye el a 4l-es átlagfogyasztást (gépkönyv szerint 90km/h-nál ennyit fogyaszt), mert nem igaz. Ami igaz: 6l alatt télen-nyáron! Csúcsfogyasztás (extrém esetben): télen 180km/h-nál 7,3l gázolaj/100km - viszont rendszeresen ilyen sebességgel rövid a motor élettartama.
Hibalista
- izzítógyertya (4-ből 3 meghalt), fékbetétek - tárcsacsere, helyzetjelző izzó cseréje
Ide hordtam szervizbe
maszek szerelő ismerős - korrekt, pontos, ász a VAG diesel-ekben, ja és az Opel benzinesek géniusza!!! :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Autonet Gyorsszervíz, ma Speedy-nek hívják magukat (nem tudták megállapítani, hogy 3 izzítógyertya megdöglött - autó nehezen indult - tél volt - , először adagolóra, majd gázolaj minőségre hivatkoztak).
Nagy ritkán Porsche Pest, ott csak infót gyűjtök az alkatrészekről, segítőkészek.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Micra 1.0 16V DOHC | Következő autója? | Toyota Corolla Sedan 2.2 D4D (az a baj, hogy ez az autó már csúcsmodern) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
