A sportos csaj
Szöveges ítélet
Életem elsö komoly autója.
Elözö autóm egy tornádó vörös (gyári szín) II-es polo fox volt, amivel elég sokat szenvedtem, mert félig roncs állapotban érkezett hozzánk a sógoroktól még 1993-ban. A VW szeretete tehát innét eredeztethetö nálam. A kis piros elpasszolását követöen sem volt kérdéses, hogy milyen kocsit veszek. A POLO Classic és a variant között filóztam sokáig. Ez ugye legalább egy mérettel nagyobb kocsit jelentett a kis polo után.
Aztán a neten megláttam ezt a fehér gépet, szép gyári alufelniken pihenve, hófehér színben pompázva. A fehér kocsik alapvetöen nem tetszenek, de a szín és a felni összahtása nagyon elegáns hatást eredményezett.
Az 1.4-es 97-es polo Classic még a III-as Golf-hoz haonló belsö térrel és felszereltséggel rendelkezik. Ehhez képest a sport kivitel elsö gyári sport üléseket, elsö motoros ablakemelöket, szervókormáynt, BBS gyári alufelniket és központi zárat is tartalmazott.
Alapvetöen egy ügyes kis családi kocsi ez a POLO Classic: Városban nyomatékos. 90-100 km-ig rendkívül jól gyorsul. Autópályán is még elfér a belsöben, de 140 után már nem nagyon érdemes tovább gyilkolni, annak ellenére, hogy kb. 160 a vége (nem próbáltam még)
A váltója németesen precíz, az úttartása is jó. A futómü közepesen feszes, a III-as golfnál szerintem jobb, de a IV-esnél rosszabb. Az 1.4-es 60 lovas motor nem egy erőgép, alapvetően nem is hangos, csak 120 körül, 4000-es fordulat környékén kezd morogni.
A megvásárlást követöen nem sokkal beletettem az elözö kocsiból megmentett Sony audio cuccokat, amit hátulra még egy 4 utas MACaudio ovállal egészítettem ki. (A MACaudio jó és olcsó, ajánlom mindenkinek!!!) Szóval a gyári hangcuccok prütykölését nem igazán szeretem. Az a jó, ha oda van rakva a hangzás.
Javítások: Az elsö lengéscsillapítók és a gumik eléggé le voltak strapálva. Ezeket sürgösen cserélni kellett. Na igen, az lett volna a csoda, ha a használt kereskedésböl normális gumival adják el a verdát.. öszintén szólva az említett hibák miatt az elsö idökben gyakran instabil volt az autó és többször meg is csúsztam vele. Csere után ezek a gondok megszüntek. A másik probléma a hátsó sárvédö ív rozsdásodása volt. Potom 70 ezerért Lukácsék ki is javították a hibát Vácon. Azóta nem volt gond a karosszériával. Mondjuk fogalmam sincs, hogy az elözö tulajnál 5 év alatt hogyan rozsdásodott át.. ??
A színe miatt elég kényes és valóban legalább annyit kell vele foglalkozni, mint egy igazi növel. :)) De hálás kis dög, elvisz mindenhová, nem kajál sokat, ha kell kényelmes, ha kell sportos néha a mérete ellenére még elegáns is. (10 évesen is..)
2006.10.16
1 év alatt nem sokat kellett szerelőhöz vinnem. Az egyik oldalon a hátsó sárvádő ívet sajnos ki kellett vágatnom és újat rakattam bele, mert utálom a "rügyező" kocsikat..
Kipufogó csere sajnos megérett. Remek nyári nemvárt kiadás. Walkert rakattam rá. Középső-hátsó, 40 forint...
Úgy látom az ajtó befagyás nem egyedi eset. Sajnos én is megszívtam már párszor. 1 dolog idegesít még: túl kemény fékbetétet raktak bele legutób és néha kicsit "fütyül". Nincs benne klíma, ez is kicsit szar +40-ben a belvárosban... Jó kis gép, de várom már az utódot! (Audi A4)
2008.03
A fékbetétek azóta bekoptak, nincs hang. Műszaki probléma nem volt vele ezidáig. 1 év alatt csupán 2x 10.000 Ft-ot kellett rákölteni (gyújtáskapcsoló relé és termosztát csere) Kívánom mindenkinek, hogy csak ennyi gondja legyen egy 10 éves autóval!
Remek, megbízható verda, továbbra is ez a véleményem. Fiatal családnak, vagy kezdőknek első autónak jó választás.
Hibalista
- Hátsó sárvéd? elemek újra fényezése
- Új gumik (téli, nyári)
- M?szerfal világítás (ég?)
- Els? lengéscsillapító
-
- Azóta: hátsó ív teljes csere egyik oldalon
- Középső és hátsó kipufogó dob
- Fékbetét csere
- Középső műszerfal keret
-
- Termosztát
- Gyújtáskapcsoló érintkező
Ide hordtam szervizbe
Lukács és Tamás (Vác)
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Saját vidéki szerelő, meg néhány pesti
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 69000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Polo II. Fox | Következő autója? | Audi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
