Wolfi- az én kis golfom
Szöveges ítélet
2015. júniusban találtam rá a kicsikémre a Porsche Pest-nél, 1.2 TSI Bluemotion motorral, dupla comfort csomaggal, bőr kormánnyal, alkonyvörös metál színben. 2015. május 9-én gyártották, Wolfsburgban és rá egy hónapra már az én garázsomban pihent. Ára engedményekkel 4,2 millió. Nekem ő DAS AUTO. 168 cm-emmel bőven elférek, az esetek 90 %-ában vagy egyedül, vagy a párommal megyünk, így még nyaralásnál is szépen elférünk. Nagyon megy, ha odalépek neki, alig 1 tonnáját vidáman viszi, persze a turbó nyomja bele a benzint, a pillanatnyi fogyasztást inkább ne nézegessük, mert 18-22 l/100 km-t is mutat gyorsításnál, de ha akarom, országúton 5 l/100 km alá tudom vinni a fogyasztását. Talán a leghasznosabb extra az első - hátsó radar, 10 cm pontosan be lehet vele állni. A céges Fordomhoz képest ez nem sípol folyton, ha átlépem a 20 km/ó-t, először csak diszkréten bimbamol, majd ahogy gyorsítok egyre hangosabban figyelmeztet az öv miatt. Intelligens tempomat, jó hangú cd játszó és ki lehetne vele autózni a világból is. A mobiltelefon bluetooth kapcsolattal csatlakozik az autóhoz és csak hangosabban kell beszélnem, ha hívnak,(nem kell fél kézzel fogni a telót, mint látom sokaknál, hogy nem tellik nekik egy headsetre) A lámpái igaz, hogy nem xenonok, de nagyon jó fényerejük van, szinte nincs szükség a reflektorra. Kis figyelmesség a kanyarba bevilágító ködfényszóró, de néha jól jön. Az ajtók (állítom, hangolták) nagyautósan puffannak. Ó, és milyen csendesen megy!
Persze csodák nincsenek, kis fogyasztás, kis belső súrlódás, kicsi veszteséghő, nem is fűt olyan hamar, mint a régi 1,4-es benzines Seatom. Ezért nagyon hasznos az ülésfűtés, két fokozatban az első üléseken, és amíg a motorolaj hőmérséklete nem éri el a 60 - 70 fokot, amikor már rendesen tud fűteni, addig sem fázunk. Kanyarodás, fékek nagyon jók, nagy sebességnél kellően nehezebb lesz a kormány. Észre veszi, ha lefullasztom a motort, azonnal újraindít. A start - stop rendszer kikapcsolható, hogy dugóban ne indítgasson folyton. Amíg hideg a motor, nem használja. Minden elemében átgondolt, kiforrott konstrukció, nem igazán értem, miért látok viszonylag keveset az utakon, talán ebben az árban lehet nagyobb autót is kapni, de nálam ez nem volt szempont, ez nekem egy kis luxus autó, mindenhol finom anyagok, megoldások. Fentiekből is látható, hogy nagyon szeretem, talán csak egy hetes golfba ülnék át, de az meg alig férne be a szűk garázsomba, úgy hogy marad a Wolfi!
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
vw márkakereskedés, Berta - Vadász
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5100 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Ibiza 1.4 16V | Következő autója? | Golf |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |