A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo (2009)

Polo 1.2 TSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tömegközlekedés helyett (őszinte szívvel)

Szöveges ítélet

Hát mit mondjak. Ez életem első saját autója. Három hónapja vettem át. Itthon hegyekben állnak az autóslapok. Ma már csak esetenként vásárolom őket, de 10 és 20 éves korom között rengeteg (zseb)pénzem ment el rájuk. Nagyon nagy élmény volt megrendelni (talán mondhatom: életem egyik legszebb napja volt ezidáig) és nagyon nagyon lassan telt az a három hónap amíg várni kellett rá. Amikor a VW mellett döntöttem elsősorban a minőség motivált. Korábban is vonzódtam a német autókhoz. Ők ebben az iparágban az utóbbi legalább 120 évben lehet mondani végig az élvonalba tartoztak. Mindenütt azt olvastam-hallottam, hogy a Volkswagent megbízható módon (évek, évtizedek óta) jellemzi a minőségi anyagfelhasználás (itt most nem csak olyanokra gondolok mint például az üléskárpit tapintása és színe) és a minőségi összeszerelés. A dizájn nem a márka erőssége és nekem sem mindegy, de hál Istennek az ötödik generáció a külső dizájn hagyományos visszafogottsága ellenére igazán jóképűre sikerült. Mondjuk a négyes Polo első verzióját nem biztos hogy megvettem volna. Nem a legolcsóbb a konkurenciához viszonyítva, viszont jelentős árkedvezményt sikerült kapni a listaárból (plusz részcasco két évre és egyéb apróságok). Mikor használatba vettem nem kellett csalódnom. Visszafogott, de részleteiben is precízen kidolgozott, abszolút minőségi beltér. Korábbról ismerem (vezettem is) a jelenleg futó Yaris ráncfelvarrás előtti verzióját. Amikor nemrég beleültem a Polo ismeretében, azért határozottan éreztem a különbséget, lefelé. Korábban évekig vezettem egy Clio II-t. Kívül-belül korrektnek éreztem még 12 éves korában is. Az az igazság, hogy hozzám is nőtt. Na de az a váltó. Eddig csak elbeszélések tömegéből tudtam, hogy a franciák nem tudnak váltót tervezni a felhasználó jobbkezének szemszögéből nézve (egyébként a Yaris-é is elmarad a Polo-étól), de most már tapasztalatból is tudom. A Clio motorja is ezerkettes volt, a Polo-é is az. A fogyasztásuk is szinte deciliterre azonos, csak ha a gázpedált tövig nyomom 1500-as fordulat felett, akkor érzem igazán a távolságot Makó és Jeruzsálem között. Persze legyünk korrektek: a két motor között legalább 15 év motorfejlesztésének meg egy rakás környezetvédelmi norma létezésének a differenciája van. Naponta használom az autót. 30 km különbség van oda, harminc meg vissza az otthonom és a munkahelyem között. Ebben van bőven országút és városi dugó is. A nem várt javításokon kívül nem igazán tudok rosszat mondani az autóról. Azok őszintén ledöbbentettek, de hiba lenne végletekben gondolkodni. Bár valószínű, hogy elfogult vagyok, de az objektív tény, hogy a hibák ellenére megkaptam, amit akartam, tudniillik a minőséget. Lehet, hogy később majd folytatom a tapasztalatok rögzítésével már személyes tárgyú ömlengések nélkül.

Hibalista

- Közel 3000 km-nél a fékolaj egy része elfolyt, mint kiderült a kuplung-munkahenger átszakadt. Cserélni kellett. - Kicsivel több mint 5000 km-nél (azaz ezen sorok írásának időpontjában) a vezetőoldali elektromos ablak meghibásodott (zörgött, csattogott...), azóta kijavították egy alkatrész cseréjével. - Alapjáraton (tipikusan a piros lámpánál) zörgés hallatszott a kesztyűtartó felől. Mint kiderült az üzemanyag vezetéke egy ponton hozzáért egy másik fémfelülethez és ez okozta a problémát. Ezt is megoldották. Azóta "csend" honol az utastérben. - Mivel az autó négy évig garanciális, a javítások nekem "csak" bosszúságot okoztak.

Ide hordtam szervizbe

Porsche Buda (itt vettem át az autót is). Itt annyit jegyeznék meg, hogy semmi panaszom nem lehet a szervizre. Mindkét szervízlátogatásnál abszolút korrekt hozzáállást tapasztaltam mindenki részéről. Az első alkalommal egy, a második alkalommal két napig kellett nélkülözöm az autót. Igyekeztek ingyenes extra szolgáltatásokkal is feledtetni velem a kellemetlenséget.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Clio II Következő autója? Eos
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo 2009 (2010)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)