Kiváló kompromisszum II
Szöveges ítélet
Ez a "Kiváló kompromisszum" c. bejegyzés frissítése, mivel másképp nem megy. Részletek : ld. hibalista.
- A kocsi a típushibák javítása után "kiegyensúlyozott állapotúnak" tűnik, megy, teszi a dolgát, úgy tűnik jobban egyben van, mint újkorában, én a fogyasztását akkor sem tudom átlag 5,7 felé vinni, ha hosszabban megyek vele 140 km/h-t.
- Az alább részletezett turbóvezérlő-csere és hasonlók azért bosszantóak, mert 1 perc kiütni a computerből a hibát a szervízben és a kocsi nem túlpörgetve simán használható nélküle hónapokig (sajnos a tempomat nem megy ilyenkor). Viszont mikor a hiba jelentkezik a motorvezérlő azonnal letilt és a kocsival gyakorlatilag lehetetlen közlekedni.
- Tempomatot megkedveltem, bár a hosszú leejtőkön továbbra is kinyomott kuplunggal vitorlázok. Ügyes, prezíz szerkezet, nagyon pihentet.
- Következő szervíz 112.000-nél lesz, kézifék nagyon fent fog (hegyen lakom), rendszeresen megy bele plusz 1-1 l. motorolaj, plusz 1 liter hűtőfolyadék utántöltve a szervízeken felül.
Hibalista
- - Garanciális turbócsere - - Garancián felüli turbóvezérlő (vagy mi) csere (Volkswagen 03F198725C REP.SATZ ), több mint fél évet vártam az alkatrészre: Típushiba, (szinte) minden Polot érint, ezért lett belőle európai méretű (HU, FR, CH) készlethiány. A VW-től korrekt lett volna ingyér cserélni, mikor rájöttek, hogy alapból silányra gyártott az alkatrész, vagy legalább megszervezni a korrekt utánpótlást. - - Kb. 5,5 évesen, az akksi végfázisában kb. 90.000 kilométernél meghalt a cockpit. A szerelő Svájcban kiadós nyaklevesekkel (!)l élesztette újra, mint a régi tévéket. Szerinte VW és Audi típushiba, de a magyar szervíz még nem tapasztalta. Utóbbinak lehet igaza, mert az akksicsere után a hiba nem jelentkezett soha többet és nem kellett máig sem az "azonnal ajánlott" cserét meglépni. - - Baloldali első ajtónál az elektromos ablakemelők vezérlését végző 4 gombos kapcsoló kipurcant (kb. 90.000 km). (Pont, mint a Polo 3-nál. Pedig alig használtam, nem sikerült tartósabbra tervezni.) - - Két hátsó tárcsafékcsere rohadás miatt cserélve (kb. 80.000), állítólag érzékeny arra, ha folyamarosan füvön parkolunk a kocsival.
Ide hordtam szervizbe
Óbudai Autójavító
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 105800 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Polo III | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
