A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo (2009)

Polo 1,2 TSI, 105 LE, Comfortline 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Kiváló kompromisszum

Szöveges ítélet

Ugyan én csak 2012 júniusa óta használom, gyakorlatilag szalonból vettem. Két éve apumék 8 éves Polo III (Confortline, Typ6N2, 1.4, 60LE ) motorhibával lerohadtam az út mellett (Erről majd ott írok "Édes lomhaságom" cím alatt.) és csereautóként egy 140 LE-s TSI Golfot kaptam. Ekkor egyértelművé vált szinte azonnal, hogy az eddig ismert és haramatgyenge 1.4-es motor helyett csak a TSI jöhet szóba, ha már új és benzines kocsit veszek. (Ügyes marketingfogás ez az ingyenes cserekocsi.)
A kocsim jelenleg Genfben használom, ahol szinte minden kb. tizedik kocsi ilyen, (már ha nem old timer) - nem véletlenül írtó népszerű. (Igaz a fullnyugis svájciak között ritka madár a TSI, az 1.4 benzines a leggyakoribb, viszont mindegyikben kivétel nélkül alapból a GPS-es középkonzol van.)
Röviden : imádjuk. A szőrszálhasogatás alább.

Szépségem fizimiskája messze a legszebb a VW csoport tagjai közül, csak a Scirocco és a Golf VII kelhet versenyre vele. A minőségérzettel már a korábbi Polomban sem volt baj (hacsak az nem, hogy az ajtók belső karján a gumi úgy hámlik, mint egy korpás fej.) 185 centimmel a jobb lábam kissé hozzáér a középkonzolhoz, ez hosszú távú vezetésnél csöppet zavaró (így tempomat mellett alig lehet tornáztatni) - de legalább figyelmeztet valami, hogy néha tartsunk szünetet.
A gumiabroncsnyomás-kijelzőnek nagyon örülök, de infarktust kapok a piperetükört takaró lapka elcsúsztatásakor automatán felvillanó pipere-lámpára ("női kocsi"). E helyett inkább 4 db lopásgátló csavart adnának a kerekekhez, vagy előre is radart. (Fullra pakolt kocsinál nagyon kell vigyázni az egyesben való gázzal, mert nagyon ugrik a kocsi, főként ha valaki a lomha 1.4-en szocializálódott. Normál terhelésnél az egyes gang a IV-es Golf fíling, no gázadás, csak csusztatott kuplung).
Zavar még, hogy a tolatóradar nem kapcsolható ki. Vonóhorogra szerelhető kerékpárcsomagtartóm van, gyakran használom (nem növeli a fogyasztást) ilyenkor a kütyü csak sípol veszettül, ha tolatnék... A hifi benne az én vájt zenei neveltetésű fülemnek is első osztályú, az AUX/IN-en viszonylag csekély minőségromlással jön át a zene (egy transmitternél lényegesen jobb) USB nem hiányzik annyira, de ki a fene használ még CD-t kocsiban a XXI. században?

A kocsi belső teréről mindent leírtak az újságíró-szaktársak, szép és jó tényleg. Csak azt említem meg, amit valamiért elhallgatnak. (Vajon miért ?!) ...Ami megdöbbentett, az az illesztési hézagok nagysága. No nem gányolt, egyenetlen vagy ilyesmi, de most valahogy ez a divat (?) A szélvédő ragasztva (?) van és kb. 0,5 (!) cm hely van az üveg pereme és a karosszéria éle között. Sőt, még az üveg alatt is van 1-2 milliméter hézag. Lehet nagyon dizájnos egyesek szerint, szerintem nem szép, pillanatok alatt telemegy porral, falevéllel, takarítani meg még kevésbé vicces. Várom a telet, mit szól majd a fagyott hóléhez. (Ez olyan mint a gáztűzhely-tervezés, látszik az a pasi, aki megalkotja a recés gombokat még életében nem főzött, vagy takarított tűzhelyt.)

Az egyik Totalcaros cikk felháborodva említette talán az egyik új Renault (?)-nál, hogy a hátsó ülések támlájának lehajtásával kilátszik az ülések alján a habszivacs, mert oda semmilyen kárpit nem jutott. Nos kérem szépen itt ugyanez a helyzet, roppant ronda, a Polo III-ban még jutott oda is anyag és ott szép is. Itt már a lehajtás is annyira idétlen (!!!!), hogy ha nem nagyon muszály, mivel ketten használjuk a kocsit, inkább lehajtás nélkül pakolok hátra. Hát még a duplafenekű csomagtartó mekkora nagy baromság, egy kicsit nehezebb tárgy felülről már elég rondán benyomja, ill. remekül szambázik a csomag menet közben. Alá meg még egy kisbőrönd se fér el. Azonnal repült is ki a kocsiból a plusz fedél...

Értem én, hogy az IQ-király tervező szerint milyen szép és jó is az, hogy ezzel a plusz fedéllel közel síkba kerülnek a hátsó döntött ülések. Ez esetben viszont vagy feltöltjük színültig homokkal a fedél alatti részt, vagy 3 kg-nál nehezebb rakományt nem teszünk a csomagtartóba a fedél fölé. Ha pedig kikukázzuk a fedelet az egész még sokkal kajlább, mint a Polo III-ban. Ez ám a fejlődés csak sajnos visszafelé!

Az első ülések alatti fiókokért is tapsikolni szoktak a cikkírók, csak tudnám minek. hát kéremszépen egy szappan vastagságánál magasabb tárgyat ne akarjunk beletenni. Fiók nélkül legalább diszkréten befért az ülés alá a sportcipőm. Viszont a hűthető kesztyűtartó nagyon cool, és végre van egy rekesz a dokumentációnak is (meg egy kicsit kretén, de hasznos rekesz a "kukásingnek" is rögtön tőle jobbra, a "falban".)

Nagy piros pont a teljes értékű pótkerékért - akinek már volt defektje 1000 km-es külföldi út alatt, az érteni fogja mire gondolok. A Tempomat nálam többnyire kuka, de lehet ez általános jelenség : talán a leejtőknél fékezi vissza annyira a motor energiáját, hogyha kikapcsolom és hagyom "kifutni" a kocsit, majdnem 1 kemény literrel jobb fogyasztást kapok a nem-tempomatos szakaszokon. Mivel sebességet ugye nem vált, leejtőn felfelé se meggyőző. Szóval csak steril laborkörülmények között, vagy a nagy magyar alföldön célszerű használni.

90 és 110 között nem sportos tempóban kis terheléssel domborzattól függően 4,2-4,5 litert fogyaszt a computer és mérés szerint is. Ha felviszem 120-130 tempóra érezhetően beindulnak a rakéták, de a fogyasztás sem áll meg 5,5 alatt. Fogyasztás alapján igazi "autóutas" kocsi. Budapest-Genf táv 2 személy, fullra megrakott kocsival + 2 kerékpár vonóhorgon, 110-120 tempóval 6 körüli fogyasztásból kijött, amivel nagyon elégedett vagyok. Igaz nagyrészt leejtett az út...
A 140 LE Golf TSI-hez hasonlítva itt 6-osban már szinte egyáltalán nem gyorsul (gyorsan vissza 5-be) és 140 felett azért érezni, hogy már nem húz annyira, mint a Golf. De a "sportosság érzés" (hehe) általában véve nem sokkal rosszabb, mint a Golfban. Ami még a Polo III-hoz képest érdekes, hogy 4-esben is még nagyon erős a motorfék, persze ez a 6 gang miatt érthető.

Ami viszont a leginkább zavar, az a kocsi hasmagassága. Az első lökhárító alsó (egyébként kétségkívül nagyon szemrevaló) pereme is nagyon alacsonyan van, minden fekvőrendőr előtt kötelező a 3 Miatyánk és 4 Üdvözlégy - leginkább azért, hogy időben lassítsak és ne bólintsam be a kocsit, mert akkor eljöhet a vég.
Voltam már vele erdélyi, részben földutas szerpentineken, a kocsi műanyag (?) motorvédő teknője olyan helyeken is folyton lekoppan, ahol a Polo III még vidáman elmegy. Igaz, azt nem tudom mekkora a teknő és a fém alkatrészek (motor) közötti tér odalent. Nem a kelet-európai utakhoz, igényeknek megfelelően készült a tervezés, ez sajnos látszik.

Összességében viszont nagyon meg vagyok eddig elégedve, nagyon szeretjük. Jól használható 2 személynek, ha tiszteletben tartjuk a korlátait : nem kombi, nem terepjáró és - ha álomfogyasztást akarunk - nem sportkocsi. Viszont dinamikus, fullra pakolva is van benne erő alul és felül és még ekkor sem vág agyon a fogyasztási értéke.

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

még nem hordtam, de itt vettem : Óbudai Autójavító Kft.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2011
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 9000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Polo III (Typ6N2) 1.4 (60 LE) Következő autója? nem azért vettem, hogy rögtön eladjam
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo 2009 (2010)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)