Ez leszedál
Szöveges ítélet
2,5 évig egy 143lovas benzines BMW E46-ot hajtottam, amivel nagyon meg voltam elégedve minden szempontból, viszont a rozsdásodás olyan mértékű volt, hogy az már a gazdasági totálkár határát súrolta.
Dönteni kellett!
Vagy rendbe hozatom nem kevés pénzért, Vagy túladok rajta így és egy kisebb teljesítményű, de újabb autót vásárolok.
A teljesítményből először nem szerettem volna sokat engedni és 2008-2010 közötti Ford Fiesta 1.6 sportolat kezdtem nézegetni amik már kissé le voltak harcolva és valahogy sem a külsejével sem a belsejével nem barátkoztam meg. Egyszer jött egy ötlet, hogy nem konrét típusra kerestem rá, hanem a keresési kritériumokban az szerepelt, hogy 2009től, 1300ccm felett, 80 ló feletti autók hosszú listáját néztem végig, aminek a végén találtam rá a 2013-as 1.4-es Polora.
Sokkal jobban bejött a külső formája mint a konkurens Fiestáknak, Corsáknak, és a többi kisautónak.
Elmentem megnézni és teljesen megnyert amit beülve tapasztaltam. Jó minőségű anyagok és rendes összeszerelés fogadott (kisautók szintjén persze).
Az én 177cm-es magasságomhoz baromi kényelmes, jó a helykínálat és kézre esik minden.
Egy negatív pontja van, az pedig az ülés magassága, ami szerencsére állítható, de nem engedhető le elég mélyre. Az ülés alatt található egy tároló rekesz, amibe soha nem rakok semmit, de ha raknék is, azt tuti örökre ott felejteném.
Gyanítom, hogy emiatt a rekesz miatt hiányzik még az a pár centi, amivel igazán teljes lenne a kép.
A színe amúgy barna, amit azóta mindenki kiemel, aki véleményt mond az autóról. Kitűnik a szürke-fekete-fehér szentháromságból. Szerintem értéknövelő hatása is lesz, ha egyszer túladok rajta.
Na de mostmár induljunk is az autóval!
Hát a gyorsulás és a kanyarodás nem említhető egy lapon sem az előző autómmal, sem a fiestával.
Gázreakció az nincs! De konkrétan nincs, amikor egy kereszteződésből gyorsabban fordulnék ki, felengedem a kuplungot, lepadlózom a gázpedált, az autó ilyenkor mozgásban van, gurul kb 3km/h-val és eltelik súlyos 1,5-2mp mire aztán elkezdi kaparni az első kerekeit. Az első alkalommal nagyon ijesztő és balesetveszélyes volt! Köszi euro 5 norma! De ha tud róla az ember, akkor hozzászokik idővel ehhez a spéthez.
A vásárlás óta sűrűn járok gokartozni, mert ez az autó nem kívánja a dinamikusan vett kanyarokat sem.
A kormány is kissé túlszervózott, viszont némi visszajelzés van rajta, de nem sok.
Viszont utólag örülök is ezeknek. Nem sietek annyira sehova, így a stressz is kevesebb vezetés közben.
És innen nézve, normális közlekedéshez, a kresz szabályait betartva ez is mindenre elég, sőt, 3500as fordulat felett már letagadja euro5ös mivoltát. Országúton, visszaváltva azért az előzések is kivitelezhetőek, ha nagyritkán szükség van erre. És egész gyorsan el tudja érni a 180as végsebességét a német autópályán.
Az autó könnyű, amit akkor érzünk legjobban, ha nagy széllökések támadnak autóúton vagy autópályán és amikor 4-5en ülünk bele.
Az extrák listáját olvasva biztos nem fájdul meg a fejetek a sok karaktertöl mert az elsö ülések fűtésén kívül nem található más az autóban. Van még egy manuális klíma (ami nagyon jól teszi a dolgát) és CD-s rádió (aminek a hangzása gyengébb mint a 10évvel öregebb BMW-nek), de szerintem ezek már benne voltak 2013ban az alapfelszereltségben.
2020.10.04-én 18e km után írom ezeket:
Még nem tettem bele sok kilómétert, de szerencsére megbízható társ eddig, közben a párom is megszerezte a vezetői engedélyét és már nem csak az anyós ülésen pislog, hanem terelgeti a vasat. Ő is megszerette, ha pénzügyileg lehetőség lesz rá, saját részemre vennék egy Toyota GT86-ost, a páromnak pedig maradna a Polo :)
Aggodalomra csak az ad okot, hogy már a vásárlás után tudtam meg, hogy az autót mozgató erőforrás már közvetlen befecskendezéses, így számolni kell a kokszosodással. Úgy vélem, hogy a 90ezer km-nél előírt vezérléscserénél arra is érdemes lesz figyelmet fordítani. Addig remélem nyugodtan használhatjuk.
A végén egy kicsit a fogyasztásról:
Az összes tankolást jegyzem egy közismert applikációban.
A teljes 18ezer km alatt 6,56l/100km az átlag.
Vannak olyan időszakok, amikor egy tank elfogyasztása alatt 90%ban országúton megyek, kifejezetten spórolósan, ilyenkor a minimum fogyasztási érték 5,5l/100km körül alakul, tankolás után kiszámolva. A fedélzeti computer 0,3-0,5literrel kevesebbet számol ennél.
Városban és munkába járáskor, 4-5km-es távokon nem meglepő módon jóval többet papál ennél benzinből, 7-8,5l/100km között.
Hibalista
- Az autót nem működő elektromos hátsó ablakemelőkkel és lyukas középső kipufogódobbal vettem, amit 25ezer forintért javítottak meg a Szarvasi autócentrumban. - Elülső futómű szilentek (Lemförder) cseréje szintén az Autócentrumban 47ezer Ft volt.
Ide hordtam szervizbe
Ismerősömhöz hordom.Motorolaj-csere és fékfolyadék cseréje történt nála eddig.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Szarvasi Autócentrum.Műszaki vizsga itt történt, ami előtt az átvizsgálás során rengeteg apróságba belekötöttek, és szerintem sok felesleges dolgot csináltak volna az autón.Pl: a kipufogón egy 20centis szakaszon van egy fém védőháló, aminek eleje enyhén felfele kunkorodott, de teljesen feszesen, rendesen ott volt a helyén, erre egy cserét javasoltak. Az autóban lévő motorolaj ekkor még csak fél éves és 9000km-t futott jó minőségű Castrol olaj volt, amire szintén azonnali cserét javasoltak motoröblítéssel, üzemanyagrendszer-tisztítással.Végülis tudni kell nemet mondani a felesleges dolgokra, a műszaki vizsgához szükséges kipufogó hegesztést és ablakemelőt rendben megcsinálták.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 39000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | E46 318i LCi (2003) | Következő autója? | Toyota GT86 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
