Egy vehemens nyugdíjas autója
Szöveges ítélet
Ahogy öregszem egyre kisebb autókat vásárolok, hiszen már csak maximum ketten autózunk, így a korábbi Audi A 6-osomat lecseréltem, egy Golf V 1.4 tsi-re, ami nagyon jó kocsinak bizonyult csak a 6 fokozatú kézi váltó volt számomra kényelmetlen. Mindenképp automata váltós kocsira volt igényem, és ezek közül a DSG váltót tartom a legjobbnak. Egy Golf VI tsi motorral és DSG váltóval már a 7 millió Ft közelében járt, így csökkentettem az elvárásokat, ekkor jött képbe a Polo, különösen, hogy 2010-ben az év autója is volt. Kipróbáltam, megtetszett, így novemberben megrendeltem és 2011 februárban átvettem egy VW Polo 1.2 tsi highline felszereltségű DSG váltós gépkocsit több gyári extrával (metál fény, fedélzeti számítógép, automata klíma, ülésfűtés, tolatóradar, kanyarodó fény, sötétített hátsó üvegek, 310-es rádió, tempomat, fényszóró mosó, stb.) A listaár meghaladta az 5 millió Ft-ot, de kb 600.000 Ft kedvezményt kaptam, az ára a felszereltséggel és minőséggel arányos.
Ez egy kis Golf, minőségi belsővel, nagyszerű motorral, és fantasztikus váltóval.
Mint már említettem döntően egyedül vagy max. ketten autózunk a hátsó ülésen még nemigen ültek, így bőven elférünk bármekkora csomagjaink is vannak.
Az 1.2 tsi motor „csak” 105 le-ős, de állítom, hogy városban 80-ig a DSG váltóval párosítva gyorsulásban szinte verhetetlen. Autópályán végig tempomattal 2800 fordulattal 130-al csendben és nagyon kényelmesen lehet utazni.
A DSG váltó 7 fokozatú automata, fantasztikus gyorsan és alig érezhetően vált, állítom kézzel nem lehet ilyen gyorsan váltani. Kézi váltási lehetőség is van, de még sohasem használtam, ugyancsak van sport (S) fokozat is a mi még jobb gyorsulást eredményez, de erre sincs szükségem, a kocsi dinamizmusa lenyűgöző, ez részben a könnyű önsúlynak is köszönhető.
’15”-os szép könnyűfém kerekei vannak, csendes a gördülés, fékek kitűnőek, a kormány talán túl könnyű, már megszoktam, jó a rugózás, a highline ülései kiválóak, jó az oldaltartásuk, a 4 hangszórós rádió szépen szól, CD lejátszós.
A fűtés-hűtés gyors és hatásos, az ülésfűtés (ezt nem kértem, de az eladó beszélt rá) nagyon hasznos, már nagyon örülök ennek is. Hátrameneti fokozatban a rádió nagyméretű kijelzőjén a szenzorok ( 4 db) jelzik az esetleges akadályokat, továbbá a rádió hangereje automatikusan gyengül, ez nagyon ötletes megoldás.
Már 11.000 km-nél tartok semmi hiba nem fordult elő, van 4 év mobilitás garancia, ami ha jól tudom az egész világra érvényes, ha bárhol külföldön is lerobbannék, jönne a segítség, de erre nem volt szükség.
Kicsit a negatív dolgokról is
Az üvegek viszonylag kicsik, különösen az első szélvédő lehetne nagyobb, pl. a belső tükör kicsit akadályoz a jobbra kitekintésben. A fogyasztás sohasem érte el a gyári adatokat, nekem 7 liter körüli az átlagom, eleinte magasabb volt, most már csökken, autópályán dinamikusan és végig 130-al 6.5 liter jön ki, ez végül is elfogadható.
Nincs vízhőfok mérő, de nem is hiányzik. A motoron nincs burkolat, a motorház tető nem teleszkópos, hanem kitámasztós, csak a csomagtér fedél teleszkópos.
Ezért ez egy kisebb és olcsóbb kategória Golfhoz viszonyítva, mely árban is érződik.
Összegezve, nem bántam meg, hogy nem Golf VI-ost vettem, a Polo az 1.2 tsi motorral és DSG váltóval kiváló autó, nagyon megszerettem élvezet vele autózni, kényelem és biztonság érzetem van mindvégig. 3-4 évig nagy valószínűséggel nem fogok megválni tőle.
Már 21.000 km-nél tartok, a kocsit egyre jobban szeretem, csendes, csökkent a fogyasztása és nagyon megy. Hihetetlen jó a gyorsulása. Ketten utazunk benne maximum, így minden csomagunk kényelmesen elfér.
Hibalista
- Eddig semmi - - Volt egy zörgése időnként, bevittem a szervizbe, ott rutinosan megmondták, hogy gyárilag a benzincső rövid, gariban kicserélték, azóta csend mindenhol.
Ide hordtam szervizbe
Még nem volt szervizben, de Ferihegy Autó lesz.Voltam egy 20.000 km-es szervizen, nagyon családias hangulat, magas szintű szakszerűséggel párosulva, motor szofver frissítéssel grátisz. Legközelebb 50.000 km-nél esedékes, az kb 3 év nálam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf V 1.4 tsi (140 Le) | Következő autója? | Golf VII DSG |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
