A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo (2009)

Polo 1,2 TSI 

Az ítélet értékelése
3,3(3 db)

1.2 TSI 66kW - 2012

Szöveges ítélet

2013 október: 30 000 km
Az autót 2012. áprílis végén vásároltam újonnan.
Az autóval műszaki probléma ezidáig nem volt, tette a dolgát.

Apróbb bosszúságok viszont akadtak. 20 000 km után rezgő-kattogó hang hallatszott alapjáraton az anyósülés felől oldalt a műszerfalban. Márkaszervizben ismerték a problémát - benzincső nekütődött a karosszériának. A javítás (igazítás :-) ) pár percig tartott. Viszont pár hét múlva a probléma újra jelentkezett. Jeleztem a szerviznek, azt mondták le kell cserélni az üzemanyagcsövet és egy speciális hálós szettel bevonni. Garanciában cserélték, azóta nem hallatszik a kattogás.
Nem világos viszont, hogy ismert probléma lévén miért nem mindjárt az első szervizlátogatás alkalmával orvosolták problémát. Teljesen evidens, hogy az igazítás nem bizonyulhat tartós megoldásnak. Továbbá az sem világos, hogy a gyártósorról miért készülnek még mind a mai napig ezzel a gyermekbetegséggel az autók. Talán olcsóbb a vw-nek garanciában javítani azok számára akik reklamálják, vagy ha a garancia lejárta után jelentkezik akkor már a tulajdonos fizeti a javítást.

A következő hiba ősszel jött elő, ahogy beköszöntek a hideg reggelek. Teljesen hideg motornál gyorsításkor hármasban és négyesben akadozás-rángatás volt érezhető. Nem tartott sokáig, csak az első felvátásnál volt érezhető. A szervizben ismerték jelenséget, szoftverfrissítés megoldotta problémát.

Véleményem szerint az autó a saját kategóriájában az élen áll, kényelemben, hangszigetelésben, anyagminőségben megállná a helyét eggyel feljebbi kategóriában is. Nagyon jól zárja ki a külsö zajokat, kíválóan korrigálja az útegyenletlenségeket. Ülések kényelmesek, hosszú út is bevállalható max. 4 személlyel.
Motorja is dicséretet érdemel, ha odalépek neki fürgén megindul - előzéseknél jól jön. Persze csak saját határain belül - 90 LE-től csodát természetesen ne várjunk, viszont mindenképp fürgébb mint a turbó nélküli 1,4 -es motorok.

Fogyasztása új autóként 5,7-el indult, kb. 5000 km után beállt 5,3-ra. Vegyesben fele-fele arányban használom városban és városon kívül.

Ahogy írtam műszaki probléma ezidáig (30 000km) nem jelentkezett, még izzó sem égett ki.Következő kötelező szerviz után folytatom a beszámolót.


2015. január: 60 000 km
Műszaki hiba ezidáig nem jelentkezett. Az egyik első izzó égett ki 56 000 km-nél.
A második kötelezőszerviz alkalmával a következők lettek cserélve: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, gyertyák, fékfolyadék, üzemanyagszűrő.
Továbbá a szerviz jelezte, hogy az akkumulátor lemerülőben van (50%), amit elég korainak tartok (nincs még 3 éves az autó, kizárólag hosszabb utakra használom). Feltöltöttem, majd kiderül meddig bírja.
Megfigyeltem, hogy ha használom az elektromos ablakemelőt, picit tompul a világítás. A szerviz nem tudott erre a jelenségre magyarázatot adni, a generátor töltését nem mérték, mivelhogy az nincs a kötelező szervizműveletek közt :).


2018 január: 90 000 km
Ahogy korosodik az autó, jelentkeznek a kopó alkatrészek és cserét kérnek. 60 000 km óta évente cserélek olajat és szűrőket, annak ellenére hogy a futásteljesítmény ezt nem indokolja.

Az autó ezidáig úton nem hagyott, apróbb bosszúság a hideg időben hideg motornál gyorsításkor általában 3as fokozotban jelentkező rövid torpanás/rántás - a szerviz erre nem tud magyarázatot adni, nem is törvényszerű, nehéz reprodukálni, mert csak néha fordul elő. Feltételezhetően valamelyik érzékelő nem működik megfelelően egy bizonyos hőmérsékletnél. A saját költségemre cseréltem már gyújtókábeleket és vízhőmérő érzékelőt, viszont a problémát nem oldották meg. Döntenem kellett: vagy tovább cserélgetem vakon az alkatrészeket, vagy belenyugszom. Utóbbi mellett döntöttem, bízva abban hogy az autó működését ez a torpanás nem befolyásolja.

Továbbá hideg időben hideg motornál indításkor a vezérlánc csörgése hallatszik kb egy másodpercig, amíg nincs megfelelő olajnyomás. Második generációs láncról van szó 2012-es évből, CBZC a motorkód, a szerviz szerint ezekre nincs visszahívás, nem szükséges a csere.

Hibalista az elmúlt időszakban:
77 000 km ékszíjcsere görgőkkel együtt mivel zúgott.
84 000 km kopogó hang a hátsó futóműnél, hátsó lengéscsillapító csere volt szükséges.
87 000 km akkumulátor csere

Hibalista

- üzemanyagcső rezgése - hideg motornál rángatás - ékszíj+görgők - hátsó lengéscsillapítók - akkumulátor

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Fabia Következő autója? Hyundai i30
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo 2009 (2010)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)