1.2 TSI 66kW - 2012
Szöveges ítélet
2013 október: 30 000 km
Az autót 2012. áprílis végén vásároltam újonnan.
Az autóval műszaki probléma ezidáig nem volt, tette a dolgát.
Apróbb bosszúságok viszont akadtak. 20 000 km után rezgő-kattogó hang hallatszott alapjáraton az anyósülés felől oldalt a műszerfalban. Márkaszervizben ismerték a problémát - benzincső nekütődött a karosszériának. A javítás (igazítás :-) ) pár percig tartott. Viszont pár hét múlva a probléma újra jelentkezett. Jeleztem a szerviznek, azt mondták le kell cserélni az üzemanyagcsövet és egy speciális hálós szettel bevonni. Garanciában cserélték, azóta nem hallatszik a kattogás.
Nem világos viszont, hogy ismert probléma lévén miért nem mindjárt az első szervizlátogatás alkalmával orvosolták problémát. Teljesen evidens, hogy az igazítás nem bizonyulhat tartós megoldásnak. Továbbá az sem világos, hogy a gyártósorról miért készülnek még mind a mai napig ezzel a gyermekbetegséggel az autók. Talán olcsóbb a vw-nek garanciában javítani azok számára akik reklamálják, vagy ha a garancia lejárta után jelentkezik akkor már a tulajdonos fizeti a javítást.
A következő hiba ősszel jött elő, ahogy beköszöntek a hideg reggelek. Teljesen hideg motornál gyorsításkor hármasban és négyesben akadozás-rángatás volt érezhető. Nem tartott sokáig, csak az első felvátásnál volt érezhető. A szervizben ismerték jelenséget, szoftverfrissítés megoldotta problémát.
Véleményem szerint az autó a saját kategóriájában az élen áll, kényelemben, hangszigetelésben, anyagminőségben megállná a helyét eggyel feljebbi kategóriában is. Nagyon jól zárja ki a külsö zajokat, kíválóan korrigálja az útegyenletlenségeket. Ülések kényelmesek, hosszú út is bevállalható max. 4 személlyel.
Motorja is dicséretet érdemel, ha odalépek neki fürgén megindul - előzéseknél jól jön. Persze csak saját határain belül - 90 LE-től csodát természetesen ne várjunk, viszont mindenképp fürgébb mint a turbó nélküli 1,4 -es motorok.
Fogyasztása új autóként 5,7-el indult, kb. 5000 km után beállt 5,3-ra. Vegyesben fele-fele arányban használom városban és városon kívül.
Ahogy írtam műszaki probléma ezidáig (30 000km) nem jelentkezett, még izzó sem égett ki.Következő kötelező szerviz után folytatom a beszámolót.
2015. január: 60 000 km
Műszaki hiba ezidáig nem jelentkezett. Az egyik első izzó égett ki 56 000 km-nél.
A második kötelezőszerviz alkalmával a következők lettek cserélve: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, gyertyák, fékfolyadék, üzemanyagszűrő.
Továbbá a szerviz jelezte, hogy az akkumulátor lemerülőben van (50%), amit elég korainak tartok (nincs még 3 éves az autó, kizárólag hosszabb utakra használom). Feltöltöttem, majd kiderül meddig bírja.
Megfigyeltem, hogy ha használom az elektromos ablakemelőt, picit tompul a világítás. A szerviz nem tudott erre a jelenségre magyarázatot adni, a generátor töltését nem mérték, mivelhogy az nincs a kötelező szervizműveletek közt :).
2018 január: 90 000 km
Ahogy korosodik az autó, jelentkeznek a kopó alkatrészek és cserét kérnek. 60 000 km óta évente cserélek olajat és szűrőket, annak ellenére hogy a futásteljesítmény ezt nem indokolja.
Az autó ezidáig úton nem hagyott, apróbb bosszúság a hideg időben hideg motornál gyorsításkor általában 3as fokozotban jelentkező rövid torpanás/rántás - a szerviz erre nem tud magyarázatot adni, nem is törvényszerű, nehéz reprodukálni, mert csak néha fordul elő. Feltételezhetően valamelyik érzékelő nem működik megfelelően egy bizonyos hőmérsékletnél. A saját költségemre cseréltem már gyújtókábeleket és vízhőmérő érzékelőt, viszont a problémát nem oldották meg. Döntenem kellett: vagy tovább cserélgetem vakon az alkatrészeket, vagy belenyugszom. Utóbbi mellett döntöttem, bízva abban hogy az autó működését ez a torpanás nem befolyásolja.
Továbbá hideg időben hideg motornál indításkor a vezérlánc csörgése hallatszik kb egy másodpercig, amíg nincs megfelelő olajnyomás. Második generációs láncról van szó 2012-es évből, CBZC a motorkód, a szerviz szerint ezekre nincs visszahívás, nem szükséges a csere.
Hibalista az elmúlt időszakban:
77 000 km ékszíjcsere görgőkkel együtt mivel zúgott.
84 000 km kopogó hang a hátsó futóműnél, hátsó lengéscsillapító csere volt szükséges.
87 000 km akkumulátor csere
Hibalista
- üzemanyagcső rezgése - hideg motornál rángatás - ékszíj+görgők - hátsó lengéscsillapítók - akkumulátor
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | Hyundai i30 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
