A VW-től azért többet vártam, de nem rossz.
Szöveges ítélet
Írtam egy éve egy népítéletet, amit most upgradelek:
2014. december 3.
Az autón az elmúlt év alatt igazából semmi nem romlott el. Ami kopó alkatrész volt, azt kicseréltem, azontúl semmi. Megy, s mindig 6.3 litert fogyaszt :).
Becsületére váljon, SOHA nem hagyott ott!
Eredeti népítélet:
Van egy cégcsoport, ami megalkotta a világ legjobb td, tdi motorját, 90 és 110 lóerővel. Van egy cégcsoport, ami méltán lett hírös az egyes és kettes golfjaival, passatjaival, transporereivel. Aztán történt valami...Megjelent a konkurencia egyre szélesebb választékkal, s csinálni kellett valamit, de gyorsan, mert a konkurencia gyorsan előállt újabb és újabb autókkal, ahogy a globalizáció eredményeképpen ez már minden piacon így van. Jött a Ford, aki csinált Focust, Fiestát és Fusiont (csak hogy egy márkát említsek). Ezek az autók már nem rohadnak (úgy mint régen), s bizony, jók motorikusan, jók a töréstesztjeik és megbízhatóak.
Nos, visszatérve a kis polóra.
Megjelenés.
×××× csillag.
Megjelenésre nem rossz autó, bár a négy kis szem inkább a hölgyeknek "hízeleg". Van ugyanakkor egy masszív kisugárzása, s van tér elől és hátul is, van csomagtere, nem úgy mint egy kis kortárs Yarisnak, persze a Yaris csak árban konkurenciája a Polonak. Ha kinyitjuk az autót, kidolgozottságra és minőségérzetre jobb, mint pld. a Fiesta.
Beűlve.
××××× csillag
Nekem kényelmes, pedig 190 cm vagyok. Az ülésnek van tartása, az puha, kényelmesebb, mint Pld. a Ford "padok". Az alkalmazott anyagok vegyes benyomást keltenek bennem, a műszerfal párnázottsága kellemes, ugyanakkor a középkonzol merev műanyagja elég "gagyi" képet nyújt, s 120e km után már nyekereg is, nemcsak nálam, hanem minden autóban. A kormány és a váltó érintése kellemes, az esti kék-piros fény azonban nekem nem jön be, sokkal jobb volt az egykori zöld, s sajnos az, amit pont a kortárs Ford is használ ( zöld hátlap, piros mutatók). Sokkal jobban látható, ugyanakkor pihentető is. Csomagtartó kategóriájától elvárható,sőt talán nagyobb is, az ülések dönthetőek, ezzel nincs gond.
Sajnos nyöszörgés van, mint fentebb is írtam a középkonzol rettenetesen gagyi műanyagja a tőle várhatóan olykor nyekereg is.
126e km - a kormány tekerésekor is valami nyekereg. (A hiba 1 év eltelte után magától elmúlt)
Elindulás, motor...
××× csillag
Nem tudom minek köszönhetően, de az elindulás az 1.4 motorral nehézkes, de egy személlyel egész jól autózható kis autó. Főleg városon kívül. Bőven tudja a 120-at, még gyorsul is, igaz, nem az érdi emelkedőn.
Futómű
×× csillag
Ez lehet, hogy első benyomás, de sajnos nem az én "izlésem". Puhát akartak, valami finomat, de egy bizonytalan valami sikerült. Tény, hogy a kis finom kormánnyal és váltóval könnyű vezetni. Valószínű, hogy a hölgyeknek jobban bejön a kicsit komfortosabb futómű, én inkább azt szeretem, ami kanyarban is tapad.
Fék, váltó
×××××/××××× csillag
Nincs mit magyarázni, ezek szerintem nagyon jól sikerültek.
Fogyasztás
×××
6.3 liter. Télen, nyáron.
Összességében, nagyon jó kis autó lenne, ha a motor és a gyenge futómű, nem húznák le az összképet.
Felszereltség
×××
Azért három csillag, mert sok olyan alapvető dolog van, ami kimaradt. Azért egy Comfortline felszereltséggel illendő lenne a fedélzeti computert beletenni, legalább a fogyasztást, külső hőmérsékletet látni, a kesztyűtartó legyen világított, hogy sötétben ne tapogatni kelljen az embernek, a belső világításkapcsolónak meg legyen már háttérvilágítása, hogy ezt se tapogatni kelljen.
Hibalista
- Mikor megvettem, ezek voltak rajta rosszak: - - - hátsó ablakmosó, - - belső levegőkeringetés; - -
Ide hordtam szervizbe
Privát szerelő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 119000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fusion | Következő autója? | Egy ideig nem szeretnék váltani |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
