VW? Márkaszerviz-iszony. Pedig a kicsi kocsi nem rossz
Szöveges ítélet
Az első Polot 2002-ben vettem.Egy Punto II-ből ültem át.A Puntot hagyjuk...2 év alatt megtett több,mint 100000 km után váltottam 1.4 PD TDI-re.Azóta ismét eltelt 2 év, 110000km.A sok megtett km a munkám következménye.Oktatóautóként használom az autót.A fent leírt hibákon kívül nem történt meghibásodás. A toronycsapágyak és a szilentek sajnos az úttest burkolati hibáinak estek áldozatul.(Van belőlük elég.)
Ha abból indulok ki, hogy az autónak milyen sokkot okoz a sok gyakorlatlan kezelő, azt kell mondjam strapabíró kis gép. A motor teljesítményét és hangját sokan kifogásolják. Nekem személy szerint egyikkel sincs semmi gondom.A fogyasztása is jó 4,0-5,2 l/km.(Ahogy hajtom épp.)Az egyetlen problémám az autóhoz kapcsolódóan - mint sok más sorstársamnak - a márkaszervízek tevékenységével van.
El tudom hinni mikor azt mondják, hogy nekik is élni kell valamiből.Csak az életminőségnek is vannak szintjei.A márkaszervízek árképzése maga a horror.Példa: olaj 6-7000 Ft/liter???Csoda,ha inkább én veszem meg ugyanazt az olajat 1/3 áron és viszem nekik,hogy ezt töltsék be a motorba.A márkaszervízt aki csak tudja nagy ívben kerülje el!!! Nem elég,hogy rengeteg pénz próbálnak lehúzni az emberről, még a szkmájukhoz NEM ÉRTŐ szerelőket is foglalkoztatnak.Még az 1.2-es Polo esetében volt egy érdekes esetem.A motor fordulatszáma a gázpedál elengedése után nem esett vissza az alapjárati fordulatszámra.Ennek oka a lerakódott ragacsos lakkréteg a fojtószelep tengelyénél.Amikor a ragacs elengedi, csak akkor áll vissza a fordulatszám.Javítás max 1 óra.Leszerelni,hígítóval leáztatni,visszaszerelni.Gondoltam Garanciális az autóm ne szerelgessek otthon, hogy később a garnciavállalással problémák legyegyenek.(Ki tudja?)Inkább vesszen kb. 5000Ft.Bementem egy márkaszervízbe,elmondtam a problémám.Több órás javítást emlegettek,meg,hogy nem tudják mi a baj lehet,hogy garanciális a probléma, lehet, hogy nem....Amikor elővezettem nekik az álláspontomat a hiba okáról, a munkafelvevő színe pirosra váltott.Annyit mondott, hogy lehet.Az autó a fél órás munka végén tökéletesen üzemelt,1500 Ft-ot kértek.Ha nem vetem fel,hogy sejtem mi a probléma oka hány tízezer forintba került volna?Ebbe a márkaszervízbe többé be nem tettem a lábam.Ha valaki a Porsche Hungária felelős emberei közül olvassa ezt az írást gondolkodjon el rajta!2 évente autót cserélek,márkahű vagyok.Lehet,hogy nem én vagyok az országban az egyetlen.A"kezem alól" kikerült tanulók közül többen vettek új VW-t,főleg Polot.Úgy érzem van némi reklámértéke annak, ha adott márka adott autóját birtokolja az ember.Én már gondolkodom rajta,hogy másik márka autójába ülök át.Olyanba aminek az egész VW konszernhez sincs semmi köze. Mindez a márkaszervíz miatt!!Tudom nem váltom meg ezzel a pár sorral a világot, de ha a PoHu-nál egy vezető ember fejében gondolatot ébresztett, már megérte.
Hibalista
- 70000km - féklámpa kapcsoló,
- 100000km - toronycsapágy, lengőkar silentek
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Polo 1.2 Comfortline | Következő autója? | Polo?Golf????? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
