A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo (2001-2009)

Polo 1.4 100 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

VW csoport = Olajfogyasztás

Szöveges ítélet

Az autó a ritkább 1.4-es 100 lóerős változat. Kis löktéfogatából fakadóan alul viszonylag nyomatékszegény, viszont ha a fordulatszám elérte a 4000-et, akkor könnyen lehet tartani az iramot akár egy 1.9-es turbódízellel is. Az autót az 58 éves apám használja, ezt csak azért írom le így előre, hogy ne gondolja senki azt, hogy az autó túlzott olaj fogyasztása annak sportos használatából ered.Nem is a menettulajdonságokkal volt eddig probléma, sokkal inkább a túlzott olajfogyasztással. Első alklommal az autó fél éves korában jelzett a műszer (ekkor 6000 kilométer volt benne). Közel egy liter olajat kellett utána tölteni. Ezután a töltögetés gyakorlatilag folymatos lett. Idén nyáron mindezt megunva bevittük az autót a Ring Kft.-hez. Ők leengedték az olajat, köbcentire pontosan megmérték, majd visszatöltötték. Végül az olajbetöltő és a leengedő nyílást leblombálták. Ezt követően az autóval megtettünk 1000 kilométert, majd visszamentünk egy újbóli ellenőrzésre. Kiderült, hogy 1000 kilométeren 8 deciliter olajat fogyasztott az autó. Ez szerintem rengeteg, még ha a gépkönyvben az 1000 kilométer per 1 literes olaj fogyasztást normálisnak nevezik is. Ezután garanciába kicserélték az összes dugattyút, a gyűrűket, valamint a szelepszárszimmeringeket. Az autó szeptemberben múlt el két éves, a garancia lejárt, és csak a csodában bízunk, hogy nem folytatódik ez a rémálom. A költségeket tekintve munkadíjjal együtt a fél millió forintot meghaladta a fenti fenti garanciális javítás. Az autóba gyárilag Castrol 5W-40 típusú színtetikus olaj kerül, ennek literje 3-4 ezer forint. Ebből mindenki könnyen kiszámolhatja, hogy mennyibe kerül egy 15 ezres olajcsere periódusra eső plussz olajmennyiség.

Összegzés: Nekem egy ezer köbcentis, sokak által fikázott Suzuki Swiftem van. Az autót szintén újonnan vettem, három év alatt nyolcvanezer klométert tettem meg vele. Olajcserétől olajcseréig egy centiliter olajat sem fogyaszt a "szar kis Suzuki". Egy benzinkúton dolgozom, és szinte napi rendszerességgel tapasztalom, hogy a Volkswagen csoport agyonfavorizált 8-10 milliós fél éves PDTDI és benzines Audiaiba és Passatjaiba, Seatjaiba, Skodáiba literszámra töltögetik a méregdrága színtetikus olajat. Senkinek sem tűnik fel, hogy a fenti autók csomagtartójában már gyárilag ott az egy literes pótolaj. Szerintem ez enyhén szólva is utalás a jövőbeli teendőkre.....

Hibalista

- koplett dugattyú-, gyűrű-, és szelepszárszimmering csere

Ide hordtam szervizbe

Ring Autó Veszprém

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra 1.4 F Következő autója? még nem tudják a szüleim
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo 2001 (2005 - 2006)

További ítéletek (292 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)