Vérszegény minimálhás
Szöveges ítélet
Az autó nem is lett volna rossz, ha használtan veszem, nullkilométeres korához képest viszont bosszantóan sok apró hibája volt. Igaz, nem hagyott ott sehol, f?bb alkatrészt nem kellett cserélni (de könyörgöm, nem ez a minimum, amiért az ember új autót vesz?). A kombi felépítés miatt nagyon praktikusan és meglep?en sokat lehet bele pakolni, az utastér a magamfajtának (170cm) megfelel? méret?.
A motor az már problémásabb, 1.4 16V, 75 lóval (vagy inkább szamárral?), ereje nulla, de ezt az els? két sebességi fokozatban elég jól palástolja oly módon, hogy kb. 4000-t?l indul meg, de 6000-ig nagyon gyorsan leforog, lehet a következ? fokozatot kapcsolni. Sajnos elindulás után nagyon hamar kiderül, hogy er? (nyomaték) nincs mögötte, többször kerültünk kínos helyzetbe a motor gyengesége miatt (el?zéskor például). Viszont legalább a többi része nincs (nem is lehet :-)) alulméretezve a motorhoz képest: úttartás szerintem jó, fékek elfogadhatóak. Szervíz viszonylag drága, de a kötelez?n kívül nem nagyon vittük, így kibírható. Az viszont rossz biznisz volt, hogy kifizettünk kb. 4 misit (a hitel miatt), és három évvel kés?bb eladtuk 1.5-ért. Akkor már olcsóbb a taxi :-) Új autót pedig, köszönöm, többet nem kérek. Egyszer?en nem éri meg.
Hibalista
- Az els? párszáz - ezer km után kigyulladt az EPC (motorhiba) jelzés? lámpa. Használati utasítás szerint ilyenkor azonnal szervízbe kell vinni, de éppen úton voltunk, és ezen kívül semmi látható vagy hallható vagy érzékelhet? baja nem volt. Kötelez? szervíz után elaludt a lámpa, de aztán megint kigyulladt - végig nem derült ki, pontosan milyen baja is van. A végén már szinte stroboszkópként m?ködött :-)
-
- A m?szerfal is megadta magát nagyon hamar, és elkezdett ciripelni. Ezt is próbáltam megemlíteni a szervízben, de miután megnyugtattak, hogy az csak természetes, hogy megragasztják, nem nyúltak hozzá. Végig úgy nyöszörgött, mint egy rosszul összerakott keleti autó a kockakövön.
-
- Az els? ablakok elektromosak voltak, el is romlott mindkett? egymás után szépen sorban, emlékeim szerint az els?t cserélték csak garanciában.
-
- A váltó id?nként motorfék üzemmódban kidobálta magát a kettes fokozatból, ez végül nem lett megcsináltatva, mert biztattak, hogy akár az egészet lehet cserélni - végülis nem volt zavaró, de nem tudom, mi lesz az új tulaj sorsa vele.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf 2 | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
