Vegyes érzelmekkel, de alapvető szeretettel
Szöveges ítélet
Vegyes érzelmeim vannak az autóval. Mikor megkaptam (nem vettem, mivel még fiatal vagyok), akkor nagyon szerettem. A kocsi kényelme, praktikus részei nagyon tetszettek, sok tárolórekesz... 4 lufi, elektromosan állítható, fűthető tükrök, ködlámpa elöl-hátul, kék-műszerfal világítás... stb. Első fél évben csak városban használtam szinte. Fogyasztás rendben volt. De aztán úgy hozzta az élet, hogy napi rendszerességgel kellett (kell) kijárnom Gödöllőre. (bp.-i vagyok)
Na hát innentől jönnek a vegyes érzelmek. Mivel az autó napi 100km-nél is többet megy: pesten, autópályán néha országúton így van kialakult képem az autóról ezt szeretném megosztani!
Teljesítmény:
Hát igen német vas... 1107kg forgalmi szerint + 90kg saját súlyom = 1200 kg ami nem kevés egy "kis" autótól és ehez jön 74Le és 126Nm. Hát a lóerő nem sok, viszont a nyomaték igen. Ezért kicsit dieselesen kell közlekedni 2000-4000/min. fordulat között igen jól szedi a lábát, de alatt 0 felett pedig sokat fogyaszt :)
Ez azt jelenti, hogy:
Városba= elegendő, ha időre kellett vhova mennen mindig odaértem, kellően dinamikus és forgattva ezért megy is :)
Országút= hát ezt nem szereti, mivel nehezen lehet vele előzni, nehezen indul meg... de azért 3.-dikban 80 km/h-ról az előzések 80%-ba bele lehet menni, de azért nem egy TDi :)
Autópálya= vicces... 140-ről jobban gyorsul mint 100-ról itt ugye 5.-dik sebességifokozatról beszélünk :) nálam a vége olyan 200km/h közel volt óra szerint... nagy lejtőn és erős hátszéllel, de nem vicc egy barátomnak is volt egy ugyanilyen autója az övé is ment ennyit!
Elégedett vagyok vele, de mindenki örülne +LEnek :)
Fogyasztás:
város: 9liter/100km télen, rövid távon vagy szemét kinyomva... többet soha nem evett de normálisan kb 8,5 liter/100km
országút: 7-8liter/100km között - sok előzés, magas fordulat :( ézért ilyen magas az érték normálisan olyan 6,5liter/100km
autopalya: szabályosan és egyenletesen 6liter/100km taposva tartósan 170km/h vagy fölötte olyan 12liter/100km
Kényelem: az űlés az tökéletes 188cm vagyok. kormány le-föl, ki-be állítható tehát az is tökéletes... egyedül az zavar hogy a kormány kicsit nagy... de csak akkor ha vezetek más autót és utánna az enyémet :)
klíma tökéletes, bár visszavesz a teljesítményből... érezhetően ezért bár a kocsiban 24fok van nyáron is én izzadok rendesen, hogy vajon beférek-e még a kamion előtt :)
télen hamar felfűt kb 2km és már meleg van (általában garázs, de sokszor csak csillaggarázsban állok)
Futómű: kényelmes, de stabil igaz 195/50 r15 toyo gumik vannak a kocsin nyáron és azok gondolom segítenek ebben... simán tudok úgy autózni a kocsival kanyarban mint az előzővel az pedig egy 1.6 Focus volt a zseniális futóművével és erősebb motorral... egy pl. haverom amelyik kanyarba bemegy a yarisával mondjuk 60-nal ott én simán fordulok még 70-nel is, egyszóval a futómű király!
Váltó: nőies, könnyű a kuplung és a kar is. Hozzáteszem a váltó soha nem akad és halál pontos és precíz a focusé ehez képes szar. bár én jobban szeretem a testesebb mondjuk bmw váltókat, de ez pedig kényelmes ami nem baj hiszen így kibírható a reggeli dugó mondjuk az Árpád-hídon majd a délutáni a Hungária körúton :)
Egyéb:
Az autó gyári rádiója jó, de nem nekem... fiatalnak aki ugye picit vájt fülü ezért én az egész rendszer kiszedtem... kapott új fejegységet, első szetett, kalaptartó szetett, mély ládát és hozzá erősítőket :) így már azért k*rva jó :)
Csomagtartó hát igen a méret az jó és jól pakolható nekem mindig elég volt... amíg nem lett benne hifi, de vmit vmiért :)
Az autóval volt egy balesetem a kocsi nem tört annyira össze és én sem (ez a fontos), de a kár jelentős volt, mivel egy bkv busszal ütköztem (én voltam a hibás, mondtam, hogy fiatal vagyok). Tréler vitt el az autót, de csak azért mert két gumi is kudurrant (patkának csapódtam)... de az ütközés után, beinditottam a motort és félre álltam :)
Porsche Pest casco-ra szervíz... javítva.
Kocsin kb. 2héttel javítás után felpúposodott a fényezés (festés) egy olyan 2cm átmérőjü körben... visszavittem hibát elismerték... mondták 4nap, mire én ok, de akkor csere autó válasz az nincs. Mondtam akkor 2nap alatt csinálják meg különben jogi út... végül 3nap lett a javítás erre mondják aranyközépút??? :)
Hibái:
lent...
Egyszóval meg vagyok elégedve az autóval, szeretem hibái ellenére, de nem biztos hogy a következő autóm vw lesz, de egy biztos hogy német :) Mivel kényelmes k*rvra és biztonságos... megbízható jelzőt nem használnám, pedig szivesen tenném :)
ajánlom mindenkinek :)
egyéb kérdésre szivesen válaszolok opeti87@easymail.hu-en
Hibalista
- az egyik hengerben nem volt elég kompresszió, szerelőm hengerfejig fejtette le addig nem volt meg a hiba, szakszervíz szerint a szelepek ráégtek a hengerfejre... vagy mi... igazából beszéltek össze-vissza sztem vmi olyan hiba lehetett amit ciki bevallani vagy vmi nagy gáz volt :) nem tudom a szervízbe 3hengerre mentem el és égett vagy 3 kontroll lámpa... (kipufogó-hiba, motor-hiba, meg még vmi...)
- porsche pest garanciába javitotta
Ide hordtam szervizbe
Saját szerelő, olcsó, megbízható, ért is hozzá... nagyjából :)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Porsche Pest Fáy utca
Baleset következtében casco-n általi javítás
Először úgy tünt, hogy minden ok, aztán 2hét után az egyik sérült elemnél a festék felpúposodott kb 2cm-es átmérőjű körben :( no comment teljes történet feljebb...
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 3000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | német |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
