Unalmasan tökéletes
Szöveges ítélet
A Polo bels? tere nyugodt légkör?, németesen egyszer?, szinte unalmas, de minden ott van ahol lennie kell, ergonómiailag hibátlan. A rengeteg hely meglep? a kis mérethez képest, csendes, csak nagy sebességnél 130 fölött jön be igazán a zaj az utastérbe. A motor sokak szerint nem nagy szám, mert csak egy egyszer? 1.4-es 75 lovas, de ez csalóka, a 126 Nm miatt az autó szerintem kell?en gyorsul, a dinamikája inkább dízeles, azaz kis fordulatokon és sz?k tartományban szeret m?ködni, én 3000 fölé nem nagyon pörgetem, mert csak a hangja er?södik, s nem megy jobban,a 2000-3000-es tartományban minden fokozatban jól húz. A gyorsulási adatoknál figyelembe kell venni, hogy az autó 1100 Kg, ami pl több mint a "F" ASTRA súlya, ennek szemmel látható jelei pl. a combos küszöb és oszlopok a sok merevítésnek és anyagnak köszönhet?en a kaszni nem nyöszörög, nem csavarodik a rossz utakon, a lemezvastagságon szerencsére nem spóroltak. A futóm? érdekes, de meglehet szokni, kicsit hajós, billeg?s, de mégis stabil a kanyarokban. A kormány szuper, sebességfügg?, emiatt nagysebességnél jól irányítható. Ami nem tetszett benne, hogy lecserélték az el?z? Polóban még használatos huzalos gázpedált egy elektronikus vezérlés?re, namost ezt nagyon megkell szokni, ez els? 3 héten szinten minden nagyobb kiugráskor lefulladtam. Az E-GAS miatt a lámpánál sem éppen lehet meccselni az autóval, mert hirtelen gázadásra álmos szuszogással válaszol a motor, miközben a fordulatszámmér? alig mozdul ki, ez valószín?leg azonban a motor, váltó és kuplung hosszabb élettartamát hivatott biztosítani, azért kicsit sajnálom, mert pl a korábbi Polo a 60 lovas motorral hagyományos gázpedállal szerintem jobban startol, mint a 75 lovas. Ami még rossz, hogy néha fura hangok jönnek el? a els? lengéscsillapítóktól, apró nyöszörgés , állítólag gyári konstrukciós probléma,s szerencsére csak szépséghiba, mert a futóm? egyébként jól viselkedik, s a kockaköves utakat is kulturáltan kezeli. A fogyasztásáról: én f?ként hosszútávon használom nagyon kíméletes vezetési stílusban, így 5.2 liter, átlag 6.5. Kemény télben, gyakori hidegindítással rövid 5-6 Km-es szakaszokon akár 9 liter is lehet, egyszer sikerült ez nekem is. Szerencsére szervizbe csak 30000 km-ként kell vinni, ami feltételezi a drágább longlife olajat, de szerintem megéri.
Így a végén csak annyit tudok mondani, hogy nagyon szeretem s csak ajánlani tudom egyszer?sége és nagyszer?sége miatt ezt a kiskategóriás autót.
Hibalista
- 30000 Km - Els? szervíz ideje (vagy 2 év), szokásos dolgok olajcsere(longlife-5500 Ft/liter / 4 literrel számolva),sz?r?csere,pollensz?r?, mindez 40000 Ft, ami szerintem bár nem kevés, reális.
-
- 36750 Km - futóm?állítás köszönhet?en egy nagyon durva 25 centis kátyúnak amibe 40-el zúgtam bele.
-
- 45000 Km -nél kiégtek a tompított fényszóró H7-es izzói, érdekes, hogy szinte 500 Km eltéréssel mindkét oldalon. 1150 Ft / db.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Autocentrum Gödöll?
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Volkswagen Golf |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
