A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo (2001-2009)

Polo 1.2 12V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olyan mint a jó anyós: Szereted, de szívesen megszabadulnál tőle.

Szöveges ítélet

Általában az nézegeti ezeket az írásokat aki használtautó vásárlása előtt áll.
Szeretne tisztában lenni a kiszemelt típus betegségeivel. Ezért megpróbálom átadni mire kell figyelni.

Az első dolog az 1.2-es 12 szelepes hangja:
Már 0km-esen is csörgött valami alapjáraton, ha kinyomtam a kuplungot megszűnt a csörgés.
A szakszervízes azt mondta hogy ez normális váltó zaj, és tényleg, más Polonál is hallani.
1500-as fordulat alatt gyorsításnál is csörög, ezt fogadjuk el. A normál csörgés diszkrét, sokan nem is hallják.
A vezérműlánc csörgése már sokkal jobban hallható(ez is alapjáraton), ha dombon felfelé álló orral a motort beindítjuk, 1-2 másodpercig folyamatos ütemes fémes kelepelést hallunk ha már nagy gondja van. A vezérműlánc kb. 100e km-t bír és cserélni kell a lánckerekekkel együtt. Nekem már 70e km-nél jelezte hogy nem méretezték túl a motor eme lényegtelennek nem mondható elemét.

A futómű csapnivaló:
Úthibákon áthajtva olyan érzésem van mintha most akarna kiszakadni a futómű. Új korában is ilyen volt, és most is ilyen 10 évesen. A hirtelen kormánymozdulatokat(rénszarvas teszt) lehetőleg kerüljük, mert kellemetlen meglepetésben lehet részünk...
Ennek ellenére kanyarban nagyon jól kezelhető, enyhén alulkormányzott, ezért sodródás közben is könnyen uralható marad az autó.
Hullámos úton haladva kopogás a futómű felől--> stab. pálca csere. Ebből nekem megevett 3 db-ot 10 év alatt. Annyira nem vészes 7000 Ft/db.
150km/h felett nagyon elkezd imbolyogni az úton, éppen annyira hogy a további gyorsítástól elvegye a kedvünk.

A gyári féket valahogyan sikerült elfékeznem 50 000km után, és annyira hullámos lett hogy lassításkor rázta a kormányt de kegyetlenül. Ki kellett cserélni.
Azóta nem történt ilyen pedig szoktam taposni a féket.

A motor hibajelzés(EPC) világít ha a féklámpa biztosíték kiolvad. Még jó hogy a szakszervízt felhívtam, és elárulták.
A hűtővíz hőm. jeladó hibája is EPC hibát mutatott. Jó ha van kéznél motordignosztika így nem kell rommá szerelni az autót.

A váltó egész jó, pontos. Viszont a kulisszánál mindíg lecsavarodik egy anya ami miatt csak nehezen veszi az 5-iket. kb. fél óra visszatekerni, mert nehéz hozzáférni, de legalább nem kerül pénzbe.

A fényszóró állítás 2 éves kora után állt meg, de nem izgat, mert sohasem használom. Csak akkor kellemetlen ha véletlenül eltekerem, elállítja a lámpát vissza pedig már nem akar menni. Ezért egyszer berágtam és beragasztottam a tekerőt.:)

A fogyasztásról sokan írták hogy magas, de nekem 7-6.5 közötti. Fél liter különbséget tapasztaltam nagypapa, és sportos stílus között. (Már amennyire sportosnak lehet nevezni 64LE-vel való száguldozást:)
Sípolással jelzi ha szomjasak a paripák.
Érdekes hogy ekkor a 45l-es tankba 47-48l tankolható.
Ezzel 700-750km tehető meg a következő sípolásig.

Ami nem tetszik: ablakmosásnál először elindul a lapát(szárazon!!!), és csak utána a víz. Ez azért is dühít, mert a kocsi átment 100 mérnökön, 1000 minőségellenőrön és egyik sem mondta: "Hans, szerinted nem lesz így karcos a szélvédő? Ne tegyünk a szoftverbe 2 másodperc delay-t?"

A másik probléma az első akksi cserénél jött. Az egész lényege, hogy tervezési hibás a jó öreg Valeo-s generátor. Bármit csinál vele a paraszt melegen 13.5V-al tölt, ha pörgeti a motort jó esetben 13.6-13.7V lesz a töltőfeszültség. Hidegen semmi gond 13.8-14.1V közötti értékeket lehet mérni. Valamelyik jó képességű francia mérnök a hőfok kompenzációt bele tervezte a generátorba, de arra nem gondolt hogy a motor fel fogja melegíteni és 90 foknak megfelelő töltőfeszültséget fog beállítani. A szakszervíz értetlen, szerintük minden rendben, de az akksi használati útmutatóján az áll csak akkor adnak garanciát,ha a minimum töltőfeszültség 13.8V alapjáraton!!!
Hála ennek 2-3 évenként új akksi kell bele, hiába megyek napi 100km-ert nem tölt rendesen, és elszulfátosodik.

Bármilyen új is az akksi -20 fok alatt minden hidegindítás előtt elmondok egy miatyánkot. Nagy hidegben olyan lassan forgatja az önindító a motort mintha kurblival tekernénk. De eddig mindig beindult...

Benzinszint jelző ingadozik menet közben. Fullra tankolás után pedig 200 km megtétele után kezd megmozdulni.

Az anyósülésnél beázik, mert az esőcsatorna alján egy kisujjnyi lyukon van átvezetve egy szál 1mm-es drót, a sziló csodákra képes. Nem tudom hogy az első 8 évben miért nem ázott be soha.

Hibalista

- Biztonsági öv visszahúzás-garanciában, - Első futómű stabilizátor pálca háromszor csak a jobboldali kb.7000 Ft/db, - Hűtővíz hőmérséklet jeladó kb.5000Ft, - Féklámpa kapcsoló kb.7000 Ft szervízben, - Féltengely gumiharang csere, - Hátsó lengéscsillapító porvédő csere, - kb. 50e km után féktárcsa, betétcsere kormány rázása miatt, - Motortámasztó csere kb.8000 Ft, - Vezérműlánc szett csere kb.100000 Ft, - Jobboldalon beázás sziloplaszt neki, - Fényszóró mozgatás (azóta is rossz), - Generátor gyenge töltése 2-3 évente megeszik egy akksit

Ide hordtam szervizbe

Wicha autóház Miskolc

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Én.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (6) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 160000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 601 special Következő autója? ceed
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo 2001 (2005 - 2006)

További ítéletek (292 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)