Német vagy Spanyol ?
Szöveges ítélet
Életem első "nyugati" autója !
Mikor megvettem , akkor nagyon jó benyomást nyújtott csendes motorja és viszonylag jó menetteljesítménye . Csöndes és nyomatékos az autó , ami 100.000km-el később is elmondható !
Az elején nem igazán szerettem az autót , mert hát egy 1,4 autóba nem szeret bele az ember . :)
Könnyen kormányozható és irányítható a Polo . A váltója könnyen kezelhető , nem fárasztó vezetni , még városban sem .
A futóműve szerintem átlagon felül teljesít és az alvázvédelem is csodás !
A fogyasztása , tekintve , hogy városban is sokat használom , nem is rosz .
Városban 7 liter és országúton 6 lityót eszik meg .
A nem szimpatikus dolgok a fékek , illetve azok "ereje " . Egyszerűen nem engedhető meg , hogy elkopjon a betét és a tárcsa , mert nem bírsz negálni !
Ezért fokozottan ellenőrzésre szorulnak .
Amikor tönkrement a vezérlése , akkor bennem is elszakadt valami :( , eddig megbízható volt az autó , sohasem hagyott cserben .
Összességében "megértettem" , hogy egy mai autó sem képes csodákra , csak kényelmesebb és egy kicsivel megbízhatóbb , mint a régi vasak .
Aki egy kicsit is ért az autókhoz , illetve korrekt szervizbe hordhatja az autóját , nyugodtan ajánlom !
Aki német autót szándékozik venni , annak sajnálattal mondom , hogy ez nem az az autó !
Hibalista
- 55.000km nél cseréltem ablaktörlőmotort , EGR szelepet és persze ellenőrzés után a kötelező dolgokat ( olaj , szűrő , gyertya ). - Az EGR szelep , már vételnél hibás volt . Az ablaktörlő motort én cseréltem , ami bontottan 10.000.- volt . Az EGR 30.000.- ezt szakira bíztam. - A fékek is cserélve lettek elől-hátul ( 30.000.-) - 100.000km nél tönkrement a váltó (60.000.- szereléssel együtt ), folyt az olaj a váltóból ( 10.000.- olajjal , szimeringgel , szerelési díjjal ) - Az ablakemelő kapcsoló is elhasalt , ezt én javítottam , mert csak meg kellet tisztítani . - Az elakadásjelző relé ,akkumulátor , féklámpakapcsoló cseréjére került még sor , ezek nem okoztak nagy meglepetést . - 130.000km-nél megállt a vezérlése , ami komoly 95.000.- ba került , de közvetlenül ezután megszorult egy szelep és egy himba is eltörött (30.000.-) . - 155.000km a kuplungbovden csere történt meg . ( 10.000.-) - Az első reflektor burái is cserére érettek , de fel lettek polírozva , ezért nincsen már gond velük . - - -
Ide hordtam szervizbe
Budapesten egy "jó baráthoz" hordom az autómat, aki nem ver át és mindig készséges . :)UI.: és okos is , mert néha ki kell találni az autó gondja-baját .
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 120 GLS | Következő autója? | Astra |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
