Nem minden traktor, ami annak hallatszik
Szöveges ítélet
2005. ?szén vettem át, mint életem els? 0km-es autóját, a vásárlást sok utánajárás el?zte meg.Habár el?z? autóm is VW polo volt, azért más márkák is számításba jöttek-de csak német,japán.(franciákról rossz tapasztalat:céges RTrafic 1/2 évesen, 20e km turbócsere-azóta sem az igazi)Eleinte benzinest kerestünk-jóval olcsóbb,de a VW 1.4(75Le) egy kicsit vérszegénynek t?nt-szerintem a motor a régi 8szelepes hengerfejjel jobb volt(el?z? Polom),igaz az csak60Le, de esküszöm jobban ment,alapjárattól harapott,gyors gázreakciója volt-igazi városi kisautó, mert országútra f?leg megpakolva dinamikus el?zéshez kevés a Le-je, de a menetpróbáim alapján a 1.4 75Le-s ÚJ Polo sem jobb, s?t 3 f?vel a fedélzeten 100-110 tempónál tökmindegy,hogy tövig nyomja az ember vagy csak finoman egyformán nem megy. A T yaris-nak jó a 1.3 benzinese,de pici a csomagtartója, a H Jazz 1.4 motrrral már majdnem dízel Polo,O Corsa beltérben nem jött be(min?ség) -Így döntöttünk a TDI Polo mellet, abból is a 80Le,195 Nm-es verzió mellet,és eddig nem bántuk meg, bár ahogy hallom a szervíz kisebb vagyon lesz,még szerencs hogy csak 2 évente.Kés?bb a garancia lejárta után meg majd viszem a hozzávalókat, korábbi Polonál is ezt tettem(kb feleannyiból meg lehet úszni).Eddigi tpasztalatok:Igaz alapjárathoz közeli fordulatokon ez sem er?bajnok,de 1600-1800 fordulattól már jój megy,2000-2200-en jön a kis hátbavágás és megindul, mint a veszedelem(hála 195Nm-nek).Nagyon még nem hajtottam meg,bejárotos+téli útviszonyok,de 130-as tempónál még nem pörög 3000-et sem.Országúton nagyon takarékos 3.8-3.9l/100km, városban már kicsit többet eszik-télen 5.5-6l/100, így az átlag 5l körül mozog.A traktoros hang megszokást igényel,speciel én már nemhogy megszoktam, hanem szertretem is.A külseje nem túl formabontó,de szerintem a nagyautósabb kisautók közé tartozik, belül sem túl fantáziadús, de lehet élvezni a németek apró figyelmességeit,és a jó összeszerelési min?séget,csak az a nagy bels? szürkesége ne lenne(üléekárpit,m?szerfal,ajtókárpit), persze ha sötét küls?vel és bézs kárpittal rendeljük ez máris megoldódott-csak takarítani ne kelljen.Ezt a problémát már mi is megoldottuk-gyári min?ség?, de annál olcsóbb üléshúzattal.Visszatekintve a pénzünkért egy jól felszerelt,kényelmes,szeretnivaló,autót sikerült kapnunk.-Ne felejtsük el a valamelyik adásban elhangzottakat, amely valahogy így szólt:"Az a drága autó, amleyiket nem szeretjük."
Hibalista
- Eddig nem volt szervízben, csak olajat szerettem volna venni hogy elgyen 1l tartalék az autóban,mert a long-life olajat szeretik eszegetni,de 1l-ért sokalltam a 7200Ft-ot,így csak az olajtípust kérdeztem meg és u.azt az olajat autósboltban megvettem 3600-ért.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | Sokáig marad |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
