Méregzsák
Szöveges ítélet
Egy Peugeot 307-ből ültem át ebbe, az autó Németországból lett behozva, körbe spoilerezve, ültetve, nagy felnivel, ezért tetszett meg, a Pug meg bár nagyobb volt, de jóval használtabb is. Kíváncsi is voltam a rég emlegetett német minőségre. Érzésre valóban jobban összerakottnak hat, bár mindemellett kicsit kényelmetlen az én francia kényelemhez szokott hátsómnak. Az összerakottságnak némileg ellent mondd egy görögországi hosszú út óta egyre erősödő műszerfal zörgés. Nagyon idegesítő, a Peugeot legalább csak hátulról zörgött, azt nem hallottam annyira. Ettől eltekintve jobban összerakott autó, több helyről nem hallani semmilyen zörgést (ezt leginkább az izmos mélyládával tudtam letesztelni, a 307-ben nagyon sok egyéb zörej jött az ajtókból, itt ilyen nincs). Futóműről nem lenne illendő nyilatkoznom, hiszen 17-es kerekekkel, sportrugókkal már rég nem olyan, mint a gyári, de annyit mondhatok, hogy még így is egész kényelmes (és hát a kanyarokat is jól veszi:). A motorról viszont beszélhetek: 1,4-es dízelhez képest iszonyúan jól húz, pörgős, alapjárat közeli fordulaton a hangja elég kerregős, de 2000-2200 után morgossá válik, és megindul, mint egy igazi kis méregzsák, jobban megy mint a 90 lovas HDi. Nagyon pozitív csalódás volt nekem a motor, főleg, hogy autópályán 120-130as tempóval is kihoztam belőle a 4,5L-es átlagfogyasztást, ami azért egész jó. Belső térkínálata elfogadható, az enyémnek a felszereltsége is. Az automata klíma volt csak kicsit furcsa nekem, ez az első autóm ilyennel, és ha nem rakom "economy" módba, akkor állandóan bekapcsolja automatában a klímát, még kis hőmérséklet különbségnél is. Első fényszóróizzók szerettek 2 havonta kiégni, ezt egy xenon szett beépítésével oldottam meg, így legalább éjjel is nappal van + az izzók is többet bírnak :).
Az alkatrészek, ahogy tapasztaltam nem a legolcsóbbak hozzá, nem is a legdrágábbak, de szerencsére kevés kell belőle, így viszonylag olcsó a fenntartás.
Belső méretre egész jó, könnyű vele parkolni, a szervo már talán egy kicsit tulzásba is van víve. Legközelebb azért nagyobb autót veszek.
Hibalista
- Légzsák hiba (valamo szétrázódhatott benne)
-
- Intercooler csere (volt rajta egy kis lyuk, nem lett volna még kötelező cserélni, de nagyon kaki hangja volt, ahogy kifújta a levegőt a cooleren, úgyhogy inkább kicseréltem)
-
- Bal oldali ajtónyitás érzékelő (nem lett javítva, hol működik rendesen, hol nem, nem érdekel...)
-
- Valahol eresztette egy időben a hűtővizet lefele, ezt egy flakon hűtőtömítő tökéletesen megoldotta
-
- Műszerfal zörgés (ez érdekes módon egy időben egyre erősödött, aztán elért egy olyan szintet, hogy majd megőrültem, már mentem időpontot kérn ia szervízbe, hogy szedjék szét apró darabokra és rakják össze rendesen, aztán mostanra vmiért alábbhagyott és már nem is idegesít annyira)
Ide hordtam szervizbe
Autódoktor Siófok, lehúzó banda, jól dolgoznak, de aranyáron, és ha odamész úgy, hogy 20.000-et költesz, tuti kihozzák vhogy 60e-re...
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Maszek, VW szervizek kíméljenek... (hál´ Istennek nem nagyon kell szervízbe hordani)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 307 | Következő autója? | BMW e46 coupe |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
