A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo (2001-2009)

Polo 1.4 PD TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kis aszkéta

Szöveges ítélet

Szeretem, jó autó, főleg ennyiért.


Nem ilyet akartam venni. Nagyobb sedan volt a cél, elsősorban a VW bora és a peugeot 407 volt játékban, viszont nagyon sok leharcolt dízelt megnéztem belőlük és kiábrándító volt. 200.000 km-ig néztem nagyjából őket, de nem találtam olyat 1400.000ig ami elfogadható állapotban volt.
Mivel sokat megyünk, ezért a dízel éri meg nekünk.
Végül a feleségem találta ezt a kis méregzsákot a netes hírdetések között, és nagyon tetszett, így felkerekedtem, hogy szemügyre vegyem.
Valóban jó autó állt a kereskedésben, sokkal jobb mint amire számítottam. 126000 km, végig vezetett szervízkönyv.
Minden volt benne ami kellett: Központizás elektromos ablak, klíma, 6 légzsák, 6 hangszóró, riasztó és még nagyon sok más. Egy elég jól felszerelt komfortline volt. alufelnire szerelt nyári és acélfelnire szerelt téli kerekekkel.
Első látásra tudtam, hogy ezzel a kocsival szerencsém lesz. Kipróbáltam, megalkudtam a dílerrel, és haza is vittem a gépet.
Már a próbaúton észrevettem 1-2 hibát, de megbizonyosodtam róla, hogy ezek javítható dolgok.

- Lengéscsillapító nem volt az igazi, illetve a jobb első stabilizátorrúd kopogott (ezt a szerelőm mondta),
- Ezenkívül a generátor szabadonfutója nem működött. ezt először kuplunghibának hittem, de megbizonyosodtunk, hogy nem súlyos betegség, így ez sem volt nagy tétel később
-ezemkívül ledobta a festéket egy kicsi helyen a jobb első sárvédő ívnél. Ezt később a fényező megoldotta és olyan mintha soha nem lett volna ott.

Vásárlás után kapott egy teljes olajcserét( motor tisztító olaj mosás, majd gyár által javasolt motorolajat; fékolaj, váltóolaj csere és még egy csomó apróságot.)

Hát az égők gyakran kiégnek. még nem használom egy éve de már 4x cseréletm égőt, bár ami talán jó, hogy mindig máshol ég ki. :) lehet hogy csak pekhem van vele.

Kényelem szempontjából nagyon jó. Az ülései jól és egyszerűen állíthatóak, így könnyű megtalálni az ideális poíciót. gyakran vezetek vele egy huzamban 500 km-t mivel én nyugat magyarországon, a családom pedig kelet magyarországon él, és ki lehet bírni benne megállás nélkül. Nem tudom ki hogy van ezzel, de én suzuki swiften "szocializálódtam" és ahhoz képest ösze sem lehet hasonlítani. Hátul elég nagy méretű lábtér van főleg 2 felnőttnek, de 3 is elfér.
Nagyon szeretem a sok praktikus rekeszt, pohártartót világító sminktükröket, olvasólámpákat, hátsó kartámlát és a bele rejtett rekeszeket, és ezek lassan 10 év távlatában is ugyan olyan precizitással teszik a dolgukat mintha új lenne minden.
Az autó belül olyan egyébként mintha 2-3 éves lenne. alig hiszik el róla hogy 10 éves, nekem is hihetetlen.
Ami meglepő volt, az a csomagtartó mérete. nem ezt vártam, mert kívülről látszólag miniatűr, viszont nagyon jól pakolható akár 4 személy részére is.
A belsőn nagyon látszik hogy nem 2 millás autó volt új korában. Ez akkoriban egy 3,9 milliós modell volt.

Menettulajdonságok.

Annak ajánlanám aki sok km-t megy. Városban nem az igazi, mivel a motor áttételezése furcsa. Nagyon fosszúak a fokozatok, de ez elsősorban 1-esben tűnik fel. 2esbe nagyjából 25-30km/h-nál kell váltani, 3asba 40/45, 4es55-60, az ötös pedig nagyon hosszú, így olyan 75-80 körül.
ehhez jön hozzá hogy a 3 hengeres motor azért 1700-as fordulatig azért tudja rázni a kasznit rendesen,felette nagyon csendes.
1700ig a motor nem egy erőgép, viszont itt elkezd a turbó dolgozni és akkorát lép, hogy egy év használat után is meglep. a 200 nm hihetetlenül meglódítja ezt a kis autót.
Autópályán nagyon tud menni, 160ig nagyon jól gyorsul, ötödikben is nagyon erős a motor.
Fogyasztásra nagyon jó. Látszólag az autó kicsi, viszont ez nem így van! Majdnem akkora mint az akkori golfok.
Fogyasztása használattól függ.
legjobb az országutas használat kevés várossal. Mentem vele így egy ideig, akkor 3,9-4,3 között evett nagyjából 80as átlagtempóval.
90-100 as országúti és sok város mellett olyan 4,5-5 liter a fogyasztása,
130-140-es autópálya tempánál 5,5-6 litert eszik.

Egy gram olajat soha nem kellett utántöltenem eddig.

egy tankkal 800-1100 km-t mentem eddig.



1.Update. 2014.04.25


A múlt héten voltam otthon és a feleségem családjánál is. 605 km-t 29,85 liter OMV dízellel tettem meg. Ebben ebben volt minden:
kb 200 km országút 80-90el és sok faluval tarkítva,
Budapesti dugó 1 óra,
1,5 óra tökölés az ukrán határon,
A többi autópálya 120-130-al kb 350km.

A végén a computer mutatta hogy 30 km-re elág a nafta, tehát ugyan ott állt mint az elején. Persze itt végig nem volt szinte leállítva az autó, de a fogyasztása így nem volt egészen 5 liter!!!

8000 km-t tettem meg az előző olajcsere óta és után kellett töltsem a motorolajat a hétvégén. kb 3 dl-t tettem bele.

2. Update 2015.11.22
75000 kozos km. Az auto tovabbra is jo. Most 192000km van az autoban. Minden tokeletesen mukodik, bar az egyik elektromos ablak szorul, igy visszahuzza magat neha, de nem zavaro. Semmi meghibasodas, csak kotelezo, es kopo dolgok csereje.
Igy 2,5 ev es 75000 km utan mar mas a velemenyem a meretekrol. Idokozben kislanyom azuletett, es ami 2felnottnek eleg volt, az nem eleg plusz egy babanak. A csomagtartoba befer eppen a babakocsi, de gondolkodni kell, hogy a tobbi cuccot hogyan legozzuk be. A gyerekules miatt mar nem lehet ugy hatratolni az uleseket igy ez sem a legjobb nagy utakra. De mi sokat utazunk! Igy ha nem tobb oras utakra megyunk, csak par 10 km-t akkor akar tokeletes is lehet.

Hibalista

- generátor szabadonfutó - 16000 ft, - lengéscsillapító, stabilizátorrúd- (nem tudom pontosan, mivel az egyik stabilizátorrúd és az egyik lengéscsillapító romlott csak el, és itt úgy döntöttünk, hogy mindent cserélünk, hogy ne legyen később baj) - sachs alkatrészeket vettünk stabilizátorrudak lengéscsillapítók, valami csukló ami oda kell és még egy pár apróság(tehát az első futóműnél mindent cseréltünk ami ide tarotzik. 68000 ft volt munkadíjjal - égők gyakran kiégnek - Update2015.11.22 azóta semmi hiba, csak az égők égnek ki rendszeresen. Ffektarcsa es betet csere volt, illetve a kotelezo vezerles csere vizpumpastol es feszitogorgostul. Az egesz 75000-be kerult.

Ide hordtam szervizbe

külföldre, mert olcsóbb

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 126000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Swift Következő autója? jetta- talán
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo 2001 (2005 - 2006)

További ítéletek (292 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)