Megbízható városi autó
Szöveges ítélet
Az autót közel egy éve vettem külföldön. Előtte otthon volt már egy ´95-os évjáratú VW Polom. Többek között az is szerepet játszott a választásomban, hogy a formája nagyon tetszett és a német autókat is nagyon szeretem. Kipróbáltam egy Toyota Yaris-t is, de éppen a "nagy szám" műszerfala nem tetszett, továbbá jóval zajosabb és drágább is volt. Szóval a Polora esett a választásom. Eddig nagyon elégedett vagyok. Kategóriájához képest jól felszerelt (Comfortline).Talán olyan apróságok, hogy külső hőmérséklet mérő és fogyasztás mérő hiányzik. Az 1.4-es motorról az a véleményem (11000 km után), hogy lehet nem egy lóerőgyár, de városi és alkalmi autópályás használathoz teljesen elegendő. Fogyasztása nem annyira lábfüggő, hanem nagyon érződik, ha csak varosban (7.5 l/100 km) vagy csak autópályán (6.5 l/100 km) használja az ember. Vegyes használatban, elég sok légkondival 7 l/100 km fogyasztást mertem. Azt hiszem ez nem túl rossz értek. Az olajat is rendszeresen ellenőrzöm, de eddig semmi fogyást nem láttam. A fékek hatékonyak, télen az ABS is hasznos dolog. Egyedül a gyári "virsli" gumik amik bántják a szememet. A következő gumi szett már peresebb lesz...
A gyári MP3 játszós hifi két (plusz magassugárzok) hangszóróval is szépen szol, de az ajtó nagyobb hangerőnél sajnos rezonál. Nagyon tetszik az a megoldás, hogy elég az irányjelző kapcsolóját a megfelelő irányba megbillenteni, és az harmat villan. Sávváltásnál, kisebb kanyarodásnál nagyon kényelmes. Ha mar kényelem, akkor meg kell említeni az első üléseket is. Nagyon jó az oldaltártas, és az állíthatóság is. Kicsit szokatlan is volt egy Polo (´95) és egy Seat Ibiza (´97) után. A hátsó üléssor könnyen variálható (3:1 aranyban), de az ülőfelület kicsit döntött. Ez a megoldás nagyobb lábteret eredményez, de az üléspozíció picit kényelmetlen, vagy inkább megszokás kérdése. A csomagtér világított és van egy extra 12V-os csatlakozó aljzat is. A légkondi valóban gyenge egy picit ill. elég lassan éri el a maximális hűtést. Viszont ahol én élek oda teljesen elegendő, de Magyarországon már lehet kevés lenne. Egyetlen negatívuma az autónak a hangszigetelés. Sajnos a futómű (nem a motor) már 80 km/h-nal is elég zajos. Egy kis extra hangszigetelő anyag már nem fért be a 4.7 M-os árba... Az igazi ok az lehet, hogy valahogy el kell adni egy Golf-ot is, mert a minőségérzetre és méretre sem akkora nagy a különbség.
A szerviztapasztalat eddig nagyon jó. Bar itt máshogy működnek a dolgok, mint otthon. Nekem korábban a Porsche Szegeddel voltak többször is volt problémám. Hibalista nagyon rövid, gyakorlatilag nincs is. Nagyon sajnálom azokat, akik egy rossz autót fogtak ki... Azonban otthon sokszor egy 0 km-es autónak is van története. Nem hinnem, hogy ez jellemző lenne a márka egészére. Összességben elégedett vagyok az autóval bar, ha többet járnék varoson kívül, akkor egy dízel Jetta vagy Corolla lenne a választásom.
Hibalista
- Télen befagyás miatt, a csomagtartó közponi zár garanciális tisztítása.
Ide hordtam szervizbe
Helyi VW márkaszervíz. A dolgok máshogy működnek mint otthon... Korrekt kiszolgálás.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Polo 1.1 | Következő autója? | VW Jetta PDTDi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
