A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo (2001-2009)

Polo 1,4 TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Km-faló német dízel kisrib**c

Szöveges ítélet

Már az elején hangsúlyozom, nem saját, céges autóról van szó, így gyakorlati tapasztalataim objektívnek inkább csak a használatra/menettulajdonságokra vonatkoznak; szervízeléssel, fenntartási költségekkel és üzemanyagfogyasztással különösebben nem kell foglalkozom, de az autóra nagyon vigyázok (ennek tudható be, hogy még 7,5 évesen is különbül néz ki, mint pár kollégám 1-1,5 éves új autója).
2001. januárban történt meg üzembehelyezése. 2003-ban, 2 éves felsővezetői "használat" után került hozzám 28.500km-rel. Azóta eltelt 4 év és 148.000 közös km. Hamisítatlan, vérbeli német: igazi munkagép, csak falja a km-eket, tök mindegy, hogy +35 vagy -20 fok van. Comfortline kivitel, ami első elekrtomos ablakokat, digit klímát, két légzsákot, 4 tárcsaféket(!), ABS-t meg minden vackot takar. Fogyasztása kifogástalan, bár inkább a tavaszi-nyári időszakot kedveli: negatív csúcsom 3,9l/100km pozitív 7,2 mondjuk ilyenkor minden fokozatban turbo - szerintem nem lehet megunni!
Kényelem: hát Istenem, nem egy francia auto; megbízhatóság: saját autóm japán, hozzá inkább csak közelít; férőhely: 2 embernek OK, a hátsó sorban már csak max.(széd)ülnek az utasok, de ők is csak akkor, ha nem érik el a 150cm-t; csomagtér: inkább hagyjuk... röviden azért annyit, hogy az IKEA-ban is csak szalvéta vagy kislámpa vásárlására pályázzon vele csak az ember :)
Igazából nagyon nem lehet rá panasz: teszi a dolgát, pályán is kényelmes neki a 150km/h, a nyomatékot már viszonylag alacsony fordulatszámon leadja. A turbo fokozattól föggően 2100-2400-as fordulatszám között kapcsol, bár 2. és 3. sebesség kivételével senki ne várjon Honda Vti érzést - mindezek ellenére szépen húz, és még 130 fölött is bőven van tartaléka. A végét csak egyszer próbáltuk: nekem 190-nél ért bele a vörösbe a fordulatszámmérő. Meglehet a leszabályozásig nem jutottunk el, azért nem egy 7-es BMW futóműve feszül a kasztni alatt, és ilyenkor már meglehetősen ingatag. Ennyi baj legyen, úgysem lehet 130 felett hajtani, akkor meg minek... Fokozatokról és fordulatszámokról még annyit, hogy svájci óramű: 5-ben: 90km/h 2.000 fsz, 130km/h 3.000, 150km/h 3.500, stb.
Sokan írják, simán legyorsulják ezt, meg azt a márkát a lámpáknál. Hát ez a dízel súlyánál fogva (önsúly 1380kg!) nem lesz a csajozós, nekemteneszójjábehülygyerekmertúgyislenyomlakatuning3asgolfommalbármikor kategória, de nem is erre tervezték. Ha kell természetesen megy, "mint állat", ugyanakkor nagyobb VW dízel testvéreket is kipróbáltam, amikkel összevethetetlen az 1,4-es dízel nyújtotta élmény(sajna alulmarad).
Amit költeni kellett eddig rá cégünknek:
1. kötelező szervízek 15.000 km-enként
2. minden kötelező szervíz alkalomával valami apró 2.000-20.000Ft-os kütyü
3. kb. 2 éve egy februári hajnalon szakadó hóesésben és sűrű ködben az autópálya lehajtón valami agytröszt kamionos kintfelejtette a lyukas külsőjét, amin sikeresen áthajtottam vagy 120-szal. Következmény: kívülről szinte semmi, az első spoilerből törött csak le pár apróbb darab; belül már kicsit cifrább volt a helyzet: a letörött kasztnidarabok kiszakították a hűtőt + a klíma hűtőjét, amiből gáz természetesen ki 3mp alatt, meg még egy csomó egyéb nyalánkság. Következmény: össz. kár 720.000,-, háromszor utószemlézte a biztosító - nekünk mindössze az 50.000,-Ft-os önrész maradt "csak". Légzsákok az ütközés következtében nem nyíltak ki szerencsére (vagy Úristen?!).
Mindent összegezve egy imádnivaló kis ri**nc, belső ergonómiáját tekintve fiatalos és sportos, enyhén fapados ülésekkel, de nagyon gazdaságos kis szörnyeteg(egy időben versenyeztünk kollégáimmal "Ki tud többet menni 1 tank üzemanyaggal?". Az én csúcsom 50 literes tank = a jelzőlámpa 917km-nél gyulladt ki - ilyenkor elvileg még 40-50km-t lehet vele utazni; és ezzel nem vagyok bajnok, csak dobogós!!!).
Egyértelműen (legalábbis számomra) női lelkű autó - időnként meg kell dícsérni és kellően oda kell figyelni rá, meghallgatni az aznapi nyűgjeit és higgyétek el, meghálálja, aztán még rétest is készít a vasárnapi húsleves meg a pörkölt mellé ;).
Gazdag szülők hülygyerekének első kocsiként semmiképpen nem ajánlom, annál sokkal többet tud, többet is ér és jobban is kell vigyázni rá.
Mindent, de tényleg mindent egybevetve csak ajánlani tudom ezt a típust,annak aki alacsony fogyasztású, időtálló külsejű fiatalosan dinamikus kicsi német dízel autót szeretne a magáénak tudni.

Hibalista

- standard-ek: első izzók valamelyike 4 havonta; ugyanez hátul, csak 2 havi intervallumban.
- Apró kütyük: szinte minden kötelező szervínél akad valami, de ponosan nem követem őket.

Ide hordtam szervizbe

Porsche Tatabánya

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 28300
Megbízhatóság (8) Vezetett km 148000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Carina Következő autója? Honda Accord
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo 2001 (2005 - 2006)

További ítéletek (292 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)