Km-faló német dízel kisrib**c
Szöveges ítélet
Már az elején hangsúlyozom, nem saját, céges autóról van szó, így gyakorlati tapasztalataim objektívnek inkább csak a használatra/menettulajdonságokra vonatkoznak; szervízeléssel, fenntartási költségekkel és üzemanyagfogyasztással különösebben nem kell foglalkozom, de az autóra nagyon vigyázok (ennek tudható be, hogy még 7,5 évesen is különbül néz ki, mint pár kollégám 1-1,5 éves új autója).
2001. januárban történt meg üzembehelyezése. 2003-ban, 2 éves felsővezetői "használat" után került hozzám 28.500km-rel. Azóta eltelt 4 év és 148.000 közös km. Hamisítatlan, vérbeli német: igazi munkagép, csak falja a km-eket, tök mindegy, hogy +35 vagy -20 fok van. Comfortline kivitel, ami első elekrtomos ablakokat, digit klímát, két légzsákot, 4 tárcsaféket(!), ABS-t meg minden vackot takar. Fogyasztása kifogástalan, bár inkább a tavaszi-nyári időszakot kedveli: negatív csúcsom 3,9l/100km pozitív 7,2 mondjuk ilyenkor minden fokozatban turbo - szerintem nem lehet megunni!
Kényelem: hát Istenem, nem egy francia auto; megbízhatóság: saját autóm japán, hozzá inkább csak közelít; férőhely: 2 embernek OK, a hátsó sorban már csak max.(széd)ülnek az utasok, de ők is csak akkor, ha nem érik el a 150cm-t; csomagtér: inkább hagyjuk... röviden azért annyit, hogy az IKEA-ban is csak szalvéta vagy kislámpa vásárlására pályázzon vele csak az ember :)
Igazából nagyon nem lehet rá panasz: teszi a dolgát, pályán is kényelmes neki a 150km/h, a nyomatékot már viszonylag alacsony fordulatszámon leadja. A turbo fokozattól föggően 2100-2400-as fordulatszám között kapcsol, bár 2. és 3. sebesség kivételével senki ne várjon Honda Vti érzést - mindezek ellenére szépen húz, és még 130 fölött is bőven van tartaléka. A végét csak egyszer próbáltuk: nekem 190-nél ért bele a vörösbe a fordulatszámmérő. Meglehet a leszabályozásig nem jutottunk el, azért nem egy 7-es BMW futóműve feszül a kasztni alatt, és ilyenkor már meglehetősen ingatag. Ennyi baj legyen, úgysem lehet 130 felett hajtani, akkor meg minek... Fokozatokról és fordulatszámokról még annyit, hogy svájci óramű: 5-ben: 90km/h 2.000 fsz, 130km/h 3.000, 150km/h 3.500, stb.
Sokan írják, simán legyorsulják ezt, meg azt a márkát a lámpáknál. Hát ez a dízel súlyánál fogva (önsúly 1380kg!) nem lesz a csajozós, nekemteneszójjábehülygyerekmertúgyislenyomlakatuning3asgolfommalbármikor kategória, de nem is erre tervezték. Ha kell természetesen megy, "mint állat", ugyanakkor nagyobb VW dízel testvéreket is kipróbáltam, amikkel összevethetetlen az 1,4-es dízel nyújtotta élmény(sajna alulmarad).
Amit költeni kellett eddig rá cégünknek:
1. kötelező szervízek 15.000 km-enként
2. minden kötelező szervíz alkalomával valami apró 2.000-20.000Ft-os kütyü
3. kb. 2 éve egy februári hajnalon szakadó hóesésben és sűrű ködben az autópálya lehajtón valami agytröszt kamionos kintfelejtette a lyukas külsőjét, amin sikeresen áthajtottam vagy 120-szal. Következmény: kívülről szinte semmi, az első spoilerből törött csak le pár apróbb darab; belül már kicsit cifrább volt a helyzet: a letörött kasztnidarabok kiszakították a hűtőt + a klíma hűtőjét, amiből gáz természetesen ki 3mp alatt, meg még egy csomó egyéb nyalánkság. Következmény: össz. kár 720.000,-, háromszor utószemlézte a biztosító - nekünk mindössze az 50.000,-Ft-os önrész maradt "csak". Légzsákok az ütközés következtében nem nyíltak ki szerencsére (vagy Úristen?!).
Mindent összegezve egy imádnivaló kis ri**nc, belső ergonómiáját tekintve fiatalos és sportos, enyhén fapados ülésekkel, de nagyon gazdaságos kis szörnyeteg(egy időben versenyeztünk kollégáimmal "Ki tud többet menni 1 tank üzemanyaggal?". Az én csúcsom 50 literes tank = a jelzőlámpa 917km-nél gyulladt ki - ilyenkor elvileg még 40-50km-t lehet vele utazni; és ezzel nem vagyok bajnok, csak dobogós!!!).
Egyértelműen (legalábbis számomra) női lelkű autó - időnként meg kell dícsérni és kellően oda kell figyelni rá, meghallgatni az aznapi nyűgjeit és higgyétek el, meghálálja, aztán még rétest is készít a vasárnapi húsleves meg a pörkölt mellé ;).
Gazdag szülők hülygyerekének első kocsiként semmiképpen nem ajánlom, annál sokkal többet tud, többet is ér és jobban is kell vigyázni rá.
Mindent, de tényleg mindent egybevetve csak ajánlani tudom ezt a típust,annak aki alacsony fogyasztású, időtálló külsejű fiatalosan dinamikus kicsi német dízel autót szeretne a magáénak tudni.
Hibalista
- standard-ek: első izzók valamelyike 4 havonta; ugyanez hátul, csak 2 havi intervallumban.
- Apró kütyük: szinte minden kötelező szervínél akad valami, de ponosan nem követem őket.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Tatabánya
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 28300 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 148000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Carina | Következő autója? | Honda Accord |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
