A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo (2001-2009)

Polo 1.4 75 Comfortline 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis test, komoly tartalom

Szöveges ítélet

Valójában ez az autó 0km-es kora óta családon belül van - én magam csupán 2 éve vagyok a kizárólagos felhasználója, de addig is sokat vezettem, és követtem a sorsát.

Sok rosszat lehet olvasni erről a típusról, főleg a megbízhatóságáról. 205 ezer km és 15 év után azt kell mondjam: bár bizonyos típushibák vannak, melyek minden ilyen autót elérnek (kormány szervopumpa, elektromos ablakemelő szerkezetek, beltéri ventilátor, benzineseknél a gyújtótrafók - ezek mindegyikben szeretik megadni magukat), összességében nekünk jó a tapasztalatunk vele, nem csoda, hogy még mindig családon belül tartjuk.

Édesanyám hozta ki a szalonból újonnan, 2005-ben. Ez még a körlámpás, 9N változat, viszont emlékszem, hogy akkor már ott voltak a szalonban a frissített (9N3), egybefényszórós modellek is, úgyhogy egész szép kis kedvezménnyel tudtuk elhozni ezt a példányt, ráadásul a konfiguráció is pont olyan volt, amilyet össze akartunk volna állítani: fekete külső, és az igen ritka bézs szövet belső, klíma, 2 elektromos ablak, 1.4-es 75 lóerős benzinmotor, manuális váltó, Comfortline felszereltségi szint, 6 hangszórós hangrendszer a CD-s Beta rádióval. Egy régi Swiftből ült át ebbe, ég és föld volt a különbség a kettő között, akkor egy nagyon kényelmes, kategóriájához mérten nagyon minőségi érzetű autót láttunk benne.

Eltelt azóta 15 év, és 205 ezer km került bele. Az autó pedig - igaz, nálunk azért vigyázva volt rá - a mai napig ugyanazt a jól összerakott, minőségi érzetet kelti, amit újkorában. A beltérben továbbra sem zörög semmi (igen, semmi!) a jó magyar utakon sem, a motornak ugyan a nagy téli hidegben már van némi hidrotőke hangja egy rövid ideig, de bemelegedve továbbra is annyira csendes, hogy alig hallani alapjáraton. A kormánykerék továbbra sincs kifényesedve - pedig, mint írtam, van benne méter -, a váltógombon sem látszik a használat, viszont a kézifékkar krómozott gombja már nagyon régen feladta a szolgálatot, mállik róla a krómozás, borzalmasan néz ki, de nagyjából ez az egyetlen eleme a beltérnek, amin zavaróan látszanak az évek.

Én elég sokat ültem új autókban az utóbbi években. Használtam céges autóként 2017-es Kia Cee'd-et, sokat mentem vatta új (2019-es) Mercedes A-osztállyal, és Golf VII-et, G20-as BMW 3-ast is volt alkalmam vezetni, illetve röviden még számtalan új autót, melyek mind ennél magasabb kategóriába sorolt, sokkal újabb autók. Ezek után is az a véleményem a kis járkálós Poloról, hogy konkrétan nem látom értelmét újra cserélni, annyira csendesen, kulturáltan, kifinomultan működik ennyi év után is, hogy konkrétan bizonyos új autókban több a zavaró hang, vagy kulturálatlanabb a motor járása, esetleg rosszabb a váltó kapcsolási érzete. Rohangálós autónak, néha 1-1 Budapest-Győr távra semmi baj nincs vele.

Egyébként az egész autó nagyon kényelemre hangolt, meglepően jól rugózik kisautó létére, a kormányzás nem túl direkt, inkább nyúlós, illik a futómű karakteréhez. A manuális 5 gangos váltó kapcsolási érzete könnyed, a fokozatokat könnyen eltalálja pöccintésre is, az egész összességében nagyon kényelmes, nyugodt összhatást kelt, az egésznek olyan az érzete, mintha egy kategóriával magasabb autóban ülnénk. Cserébe vezetési élmény nincs, még nyomokban sem - nem arra találták ezt ki. Kanyarokban erős az oldaldőlés, főleg a kis gyári 14" kerekeken, 165mm széles gumikon nem érdemes vele pályaautózni, hamar elkezdi tolni az orrát 1-1 bátran vett kanyarban, de nem is ösztönöz huligánkodásra, köze nincs hozzá. Egyébként nagyon jól érezni, hogy hol a feneke és hol az orra, könnyű vele parkolni, még ha a fordulóköre nem is példás, csak átlagos.

Viszont akkor most szóljunk kicsit arról is, hogy mi az, amit én nem kedvelek benne. Kezdjük a motorral. A kis 1,4-es szívó benzines egészen addig nagyon csendes, ameddig 2500 alatt van a fordulat, viszont a probléma az, hogy ott hírből sem ismeri a "haladás" szót. Pörgetni kell a kis vasat, 3000 felett kezd csak el a maga módján húzni, akkor pedig sajnos megjön a hangja is - és nem sorolnám a legkellemesebb hangú négyhengeres benzinesek közé, nem zavaróan rossz a hangja, de nem is túl élvezetes, olyan kelletlen, mintha nem örülne annak amit csinálunk. Márpedig ha lendületesen közlekednénk - én pedig nem szeretek tötyörögni -, akkor bizony el kell forgatni a magasabb tartományba, szóval vagy csend van, vagy tempó, a kettő együtt nem megy.
A váltó nagyon rövid áttételű, ami részben jó, hiszen így városban hamar felpörög a motor a használható tartományba, nem érződik gyengének - viszont cserébe autópályán 130-as tempónál kicsivel 4000 felett jár a fordulatszám, ahol azért már van egy hangja a gépezetnek, szerencse, hogy elnyomható a hat hangszórós hifivel, ami mostanáig szépen szól. Sokak számára idegesítő lehet a műszerfal kék-piros világítása - engem sosem zavart, sőt, kifejezetten tetszik, természetesen a fényerő egy tekerőgombbal állítható a fényszóró magasságállítás mellett. A fékpedál érzete eléggé nyúlós, viszont nagyon jól adagolható, jelenleg ATE tárcsák és betétek vannak elöl-hátul, régebben Textar volt, most érezhetően jobb.
Jellemző még sajnos az 1.2-es és 1,4-es benzinmotorokra, hogy korral kialakul egy mérhető olajfogyasztás - ez az enyémre is jellemző, 3000km/1l utántöltés szükséges nagyjából.

Összességében tehát szerintem egy egészen jó autó a Polo IV, vagy 9N. Kényelmes, nyugodt, jól összerakott, józan autó, kellemes társ a hétköznapokban. Akinek ez kell, annak bátran merem ajánlani, viszont vétel után első dolgom lenne a tapasztalataim függvényében, hogy megnézném, van-e még gyári gyújtótrafó az autóban. És ha van, azonnal kicserélném. Mert előjel nélkül, egyik pillanatról a másikra áll le tőle az adott henger, ami nem jó élmény. Szereti ezeket a rozsda is, viszont szerencsére nem nagyon bújtatja: sárvédőívek, és a küszöbök eleje szokta kezdeni a folyamatot.

Hibalista

- Kormányszervo - 175e km-nél - Mindkét elektromos ablakemelő szerkezet (160e és 168e km-nél) - Gyújtótrafók (203e km-nél lett cserélve az utolsó) - Kerékcsapágyak - Beltér ventilátor

Ide hordtam szervizbe

Óbudai Autójavító (ahol véve lett az autó)

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Saját magam

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 15 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 205000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift Következő autója? Polo VI
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo 2001 (2005 - 2006)

További ítéletek (292 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)