Kicsi a Polo, de erős... és jó!! :)
Szöveges ítélet
Az autót 3,5 évesen 80ezer kilóméteres futásteljesítménnyel vettem. Eredetileg nagyobb autót
akartam, de ez egy ismerősé volt, aki újonnan vette, így ísmertem a teljes előéletét.
Alig egy évvel és 42ezer kilóméterrel később, azt kell mondanom, hogy nem bántam meg!
Néhány apróságot leszámítva, nem volt gondom a kocsival! (Lásd: hibalista)
A menetteljesítményével teljesen meg vagyok elégedve! 101 dízel lóerő és 240Nm
forgatónyomaték egy 1100kg-os autóban... imádom!!!
Az átlagfogyasztása soha nem ment még 5 liter fölé, pedig viszonylag tempósan autózok
(országúton 110-120, autópályám 140-150) Egy 6 sebességes váltó esetleg még jó lenne bele,
bár az 5 sebességessel is csak 3000-et forog a motor 5.-ben 150-nél.
Az autó gyárilag 2cm-el ültetett, ezáltal elég kemény a futóműve, de ez stabillá is teszi a kis autót,
még autópályatempónál is! A kényelemmel az első üléseken nincs gond, még hosszú távon is
kényelmes (Pécs-Bécs közt ingázok) de ez a hátsó traktusról már nem mondható el! Mögém csak
egy gyerek tud beülni, mert egy felnőttnek már nem fér el a lába.
A fenntartási költsége szerintem elfogadható, bár a kisebb javításokat és az olajcserét magam végzem. A 90 ezres szervízre a szakszervízben 180ezer ft-ot mondtak, én megoldottam 74 ezer-ből!
(Vezérműszíjkészlet+vízpumpa+az összes szűrő Ausztriából 45ezer ft, 5 liter olaj 14ezer ft, munkadíj 15ezer ft)
Az olajfogyasztás elhanygolható, kb 0,5 liter cserétől cseréig (15ezer km)
Ami engem nagyon bosszant és valószínüleg konstrukciós hiba, az az, hogy az olajhűtőből nem folyik ki az olaj, ha cserélem! Egy fecskendő és egy vékony benzincső segítségével még kb
3deciliter olajat szoktam az olajszűrőházon keresztül kiszívni az olajhűtőből!
Ami még bosszankodásra ad okot, az az autó színe! Oceánzöld gyöngyház metál (sötétzöld)
Amikor tiszta, akkor nagyon szép. Bár ez nagyon ritka és rövid ideig tartó állapot, mert minden kosz
és por meglátszik rajta!!! Naponta lehetne mosni!
Összességében nagyon szeretem a kis Polo-mat! Ha ilyen marad, akkor a következő autóm is a VW-től érkezik!
2009.07.18.
Az autóban jelenleg 187.000km van. Amióta az eredeti ítéletet írtam, a stabilizátor rúd szilentjein és egy klímafeltöltésen kívül (125g gáz hiányzott belőle) az autón semmi fajta javítást nem kellett végezni! A 180ezres szervíz keretein belűl az autón mindent átnéztek, de semmilyen hibát nem találtak!
A hátsó féktárcsákat és betéteket is ennél a szervíznél kellett először cserélni, dehát ez ugyebár kopó alkatrész!
(180.000-es szervíz költsége: Vezérmüszíj görgőkkel, vízpumpa, generátorszíj, hátsó féktárcsák és betétek + munkadíj 85ezer ft)
A teljes futómű redeti és mégsem kotyog ill. kopog semmi!
Az olajfogyasztása továbbra is kb.0,5liter /15000km, tehát cserétől cseréig utána sem kellene tölteni, de én szeretem ha az olajszint mindig a maximumon van!
Összegzés: ez az autó egyszerüen úgy tökéletes ahogy van! Csak tankolok, hetente közel 1000km-t megyek vele és 15000km-enként olajat és szűrőket cserélek benne!
Üzemanyagfogyasztás továbbra is 5l/100km
Hibalista
- Előző tulajnál:
- - ablaktörlőmechanika (garancában cserélték)
- Nálam:
- - Klíma használata közben az autó néha elkezdett fűteni.
- Szabályzómotor csere (25ezer ft)
- - Féklámpakapcsoló (7ezer ft)
- - Hátsó lengéscsillapítók porvédői (8ezer ft)
-
- 2009.07.18.
- -Stabilizátorrúd gumiszilentjei 150.000 km-nél. 900ft/db csere 3000ft
- -klima feltöltés: 175.000km és 5 év után 125g gáz hiányzott belőle, 8000ft
Ide hordtam szervizbe
Márkafüggetlen autószerelő.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Olajcserét és egyszerübb dolgokat magam csinálom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf II 1.6D | Következő autója? | Mardok a VW gyár termékeinél. Talán Golf VI... ;) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
