Kék fritz
Szöveges ítélet
2 éves Fiat Pandából (1,2 benzines) ültem át, hát ég és föld. Nem feltétlenül összeszerelési min?ségre, mert a kis Panda hihetetlenül jól volt összerakva (semmi zörgés-csörgés). Azért a nyomatékos PD TDI menetteljesítményekben teljesen más dimenzió. Most az új Polo-nál kettéválasztották a 75Le-s TDI-t 70, ill. 80Le-sre. Nekem a 70Le-s van (1,4HDi 8V-vel egyeznek így meg a teljesítmény, nyomaték adatai). Nagyon megy. Na persze nem 0-ról, hanem 70-80-90 -es tempóról úgy megindul... Szóval nagyon és 160-ig semmit nem veszít a lendületéb?l (kb, mint egy 100Le körüli 1,6 benzines - azért a benyás végsebességre biztos jobb). Nekem ez b?ven-b?ven elég és nem azért, mert nem szeretem nyomni, hanem mert ez a magyar utakra b?ven elég. Egy el?zést nyugodtan be lehet vele fejezni, ha valaki a hátam mögött tolakodik és odalépek, azért meg-lehet lepni az illet?t, szóval megvan benne az az er?tartalék, ami a nyugodt autókázáshoz kell (nem kell vele padlógázzal közlekedni, mint a Pandával, akkor is megy).
Az összeszerelés min?sége jó, feltszereltsége b?ven elég. A versenytársakhoz pl Citroen C3 1,4 Hdi képest annyival drágább, amennyivel felszereltebb. ABS, 4 légyzsák, klíma, el. f?tött tükrök, 8 hangszórós audió, metálfény, stb. - ezekkel felszerelve a C3 is ennyibe kerül. Nagyon sok autót megnéztem, de igazából 3-4 autó maradt a kosárban a vásárlás el?tt: Yaris 1,4 D4D, VW Polo 1,4 TDI , Fabia 1,4 TDI, új Kia Rio 1,5 CRDI. Yaris jóval kisebb (f?leg csomagtér), kiesett. Fabia 200e Ft-al olcsóbb, mint a VW, de felszereltségben ennyivel kevesebb is + a 200e Ft értékkülönbség minimum megmarad használtan is. Kia Rio: próbáltam 1,4 benzinest - a motor sztem nem pörgetve gyenge, de maga a kocsi nagyon-nagyon tetszett. a keresked?k viszont kevésbé (Nyháza+Miskolc) + még mindíg nem elérhet? a dízel modell (pedig ha akkor -2005 okt lett volna dízel Rio, most lehet, h abban csücsülnék). Szóval maradt a Polo, de egyáltalán nem bántam meg. Nagyon jól összeszerelt + nagyon jól megy.
2006 jan vége: Azóta beletettem 4ezer km-t, most már semmiért nem adnám oda (legfeljebb 1,9PD TDI-ért). Nagyon jól megy, mindegy, hogy egyedül ülök benne, vagy öten. Most hétvégén utaztunk vele 200km-t 5-en, országúton. Lakott területen kívül 130km/h mentünk végig. Átlag 5,2-t fogyasztott, semmi gond az el?zéseknél.
Általában sajnos rengeteget megyek vele rövid távokat, hideg motorral így a fogyasztás nekem 5,2 - 5,4 -re jön ki. Hosszabb távokon szerintem a 4,8 reális lenne, a 90km/h-t betartva talán a 4,2-4,5 -is.
A 3-3,5 l -es 1,4HDi fogyasztásokat meg nem hiszem el (bár kívánom, legyen igazuk). Olajat még egy szemet sem evett, igaz, amíg a vízh?fok nem éri el az üzemit, addí nagyon light-osan közlekedek (hosszú távra tervezem az autót). Gondolom akkor eszi az olajat, ha hidegen taposod, + tartósan pörgeted...
Mások írtak rossz véleményeket az autóról, bár ahogy olvasgattam a TDI-sek nagyrésze elégedett :))). Nekem semmi nem zörög, se belül, se futóm? (kivéve a traktor-motorhang :) -imádom)
Hibalista
- Még csak 2 hetes az autó, nem romlott ele rajta semmi eddig (meg remélem még 10 évig nem is fog).
- Bár hideg motornál, ha ráadom a gyújtást, a gázolajszivattyú (?, vagy valami más?) elég hangos... (remélem nem komoly)... Azóta rájöttem, hogy ha kevesebb, mint fél tank van benne, akkor leveg?tleníti az üzemanyagrendszert, ennek van ilyen hangja
Ide hordtam szervizbe
Nincs szervíztapasztalat, de megel?legezem a bizalmat...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Panda (új) | Következő autója? | marad a Polo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
