Jafy, a hű társ
Szöveges ítélet
Ez volt az első autóm, ami még mindig megvan, és mai napig jóleső érzésekkel vagyok iránta, mert gyújtótrafó hiba esetén sem hagyott az út szélén. Ez így nem igaz, mert pont a generátor hiba miatt ragadtam egyszer ott. 363 ekm után azt kell mondjam, ez a legmegbízhatóbb kocsim az összes eddigi közül: volt Opel Omega B; Ford Mondeo Mk3; Hyundai Terracan, de mindegyik 300 ekm alatt van és sokkal több gond volt/van velük.
A kopó/fogyó alkatrészek, a kuplung egyszeri cseréje és a vezérlés cseréjén kívül még nem kellett jobban megbontani. Ezek előre tervezetten egy-két (esetleg három-öt) napos munkákkal kivitelezhetőek voltak.
a 191 centiméteres magasságomhoz nem ideális, de észszerű használattal elvitt eddig bárhová. Autópályán 4000-es fordulatnál tempomat be, amit még tartósan bír.
A hírhedt AZQ motorkóddal szerelt erőmű van benne, ezért 70 ekm környékén volt egy vezérlés csere, mert valami tervezési hiba folytán megeshetett volna, hogy átugrik a vezérműlánc, így ezt inkább nem kockáztattam.
Mikor vettem, kifejezetten szerény felszereltségű autót kerestem: se elektromos ablak, se klíma, se semmi. Később kapott egy első elektromos ablakemelő átalakító szettet, egy tempomatot, egy központi zárat és úgy is maradt.
A csomagtér ajtó zárja megdöglött a sok hátra felcsapott sártól. A kulcslyukon bekerült a zár belsejébe. Ezt egy saját kivitelezésű mechanikával váltottam ki.
Az üléseit nem szeretem, de ez mintha VW konszern betegség lenne.
Nem egy versenyautó, de mindig elvitt oda, ahová indultam (egyet kivéve), és használható, olcsón fenntartható.
Hibalista
- Az első ijesztöbb dolog az volt, mikor az EGR szelep kilőtte az alján lévő dugóját. Ettől olyan jó hangos, régi dízeltraktoros hangja lett. Esztergáltattam bele egy alumínium dugót, így megoldódott. - Aztán az EGR szeleppel sokat szívtam, mert hiába cseréltem jó drágán (2010 környékén volt 46eFt), pár ezer km alatt megszorultak. Meguntam, ledugóztam. Így nem hordja tele a szívóoldalt trutymóval. - Volt még kellemetlen meglepetésem a gyújtótrafóval. Ez egyszer csak leáll, javítani nem lehet, csak cserélni. Mivel a kb. 2015 előtt gyártott trafók véletlenszerűen haltak meg, mindig volt egy tartalék a csomagtartóban. Telefonos bluetooth OBD eszközzel gyors diagnosztika, és már lehetett is útszélen cserélni a trafót. - Generátor csere. - Küszöb csere. Nagyon durván tud rozsdásodni.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 17 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 363000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Omega B |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
