Igazi társ
Szöveges ítélet
Hosszas keresgélés, összehasonlítás után döntöttem a Polo mellett. Családunk 7 generációs Renault-s, és a Mégane-hez képest is jobbnak érzem a belső tér minőségét, a hézagmentes kezelőszerveket, és a kezelés logikáját - ez utóbbi persze szubjektív. Az ülés hosszú távon is kényelmes, a csomagtartó óriási. A kivitel miatt egy költözésnél nem jelentett gondot a 207 centis lapraszerelt ikeás bútorok beszuszakolása sem - persze a cucc eleje már a belső visszapillantóval szemezett.
A 3 ajtós kivitel miatt sokszor csak félig csukódik be a nehéz ajtó - utálom becsapni. Kézifék elég magasan fog, a fékpedál pedig alacsonyan. A fék más autókhoz (japán, francia) képest elsőre ijesztő, jobban meg kell nyomni, hogy rendesen fogjon. A kuplung sokkal érzékenyebb, mint a francia autóknál, ezeket szokni kell.
Sajnos 1,5 év után már elkezdtek nyiszogni-zörögni-csörögni a mindenféle műanyag belsők, amit utálok, de a pesti utak minőségére fogom, szerintem joggal. A klíma egy kicsit erőtlen, a váltót imádom, precízen, kattogósan működik.
Az első 10.000 km-nél 2x kellett 1-1 liter olajat utántölteni, utána ez megszűnt. Eddig szintén kétszer cseréltem első tompított izzót, amit eléggé sokallok.
Gyorsulás: magához képest szerintem teljesen jó; autópályán a felhajtó végére, tövig nyomott gázpedállal, pörgetve elérem a 120-130-at, innen még nem gond az előzés-gyorsítás, persze nem egy nagyobb emelkedőn, mert ott igazi kihívás innen gyorsítani. ~100-ig viszont semmi gond, városban, országúton megy mint a nyíl.
A megbízhatóságra 9-et adtam a fenti hibák ellenére, mert még sosem hagyott cserben sehol. Télen kint éjszakázva is pöccre indul.
Hibalista
- 1. Fékpedál 3 hónapos kora óta nyikorgott
- 2. Ajtó-előredöntő karok mindkét oldalon rendszeresen kijönnek a helyükről - idegesítő, igénytelen dolog
- 3. Fékpedálban 2 év után tönkre ment a kapcsoló, ami az összes féklámpát működteti - a szervízes szerint ez "normális, mert az egy olcsó kapcsoló".
- 4. A motor pár hónapja indításkor rángat, erőtlen, "dízeles" hangja van, olyan mintha három henger menne - szervízes nem tudta megcsinálni, nemsokára futok még egy kört.
- 5. az epc és a katalizátor hibajelző néha világít egy darabig. Nem tudják mitől.
-
Ide hordtam szervizbe
1. Óbudai Autójavító: a megbeszélt időpontban megjelentem, vártam két órát, de többszöri reklamálásra se foglalkozott velem a kutya se, így eljöttem.
2. Porsche Pest, Fáy u: a hibát nem javították ki, viszont kilopták a szemüvegemet a kocsiból, mellé még egy kis benzint és meghúzták az ajtókat. Persze béna voltam, siettem és csak utólag vettem észre otthon.
Komolyan nem értem, hogy egy márkaszervízben hogy lehetnek ilyenek.... persze, értem, csak szomorú.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
3. Porsche Tatabánya: itt kötelező szervizen voltam, a megbeszélt időben fogadtak, gyors volt, korrektnek tűnt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW 1-es vagy 3-as |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
