Időzített bomba
Szöveges ítélet
Ez a Volkswagen, már nem az a Volkswagen...
Volt 1-es, 2-es, 3-as Golfom aztán jó ideig Opeleket hajtottam. Lehet dobálni a köveket, de megbízhatóak voltak, olcsó alkatrészellátással, jó szerelővel.
A régi emlékekből kiindulva és munkahelyváltás okán vettem Polo IV-et. Fontos volt az alacsony fogyasztás és a megbízhatóság.
Pro:
A körlámpás Polo mindig is tetszett. A forma szerintem nagyon el lett találva és sajnos a Facelifttel el is rontották az egészet. Nagyon kényelmes volt. Highline felszereltséggel, sportülésekkel, klímával, fűthető ülésekkel, napfénytetővel, stb., blabla. A futómű álom. Legalábbis kisautóhoz mérten, de utólag belegondolva nem is volt kisautós érzet. Az utastér jól el volt találva. Minden maximálisan ergonómikusan kialakítva. (mindezeket kisautóhoz mérten értem)A műszerfalból kipattanó pohártartó azért némiképp magyarázatra szorul, de meg lehet szokni. A csomagtartó nem túl nagy, de a hátsó üléseket ledöntve azért bőségesen meglehetett pakolni. Kicsit lomha városban, az autópályát viszont nagyon szerette. Könnyedén mentem vele 160-170-et. 6,3-as átlagfogyasztás rendben volt számomra.
Kontra:
A leglehetetlenebb helyzetekben, szituációkban adták meg magukat olyan alkatrészek, melyeknek 3x annyi idő után kellett volna tönkremenniük. Apró, pici bosszantó dolgok: Első ülést döntő mechanika megadja magát (gyakorlatilag azon kívül, hogy nem lehet hátra beülni, vezetni sem tudsz, hiszen állandóan előreborul az ülés), műszerfal világítás kialszik, pohártartó egyik füle megadja magát. A műszerfal kék megvilágítása kimondottan szembántó, még letekerve is. A fűtés megszűnése, majd random feltámadása érdekes dolog. Egyszerűen túl lett bonyolítva az egész. Óriási nagy butaságnak tartom ezt a majdnem automata klíma dolgot. Szerelni, cserélni, természetesen csak a műszerfal komplett lebontása után lehet. Benzinpumpa=kellemetlen, kiszámíthatatlan hiba. Kormánymű=kuka. Váltókulissza=egy rugó folyamatosan kiugrik a helyéről és a váltókar gyakorlatilag csak lobog a semmiben. Hidrotőkék=csere után kiderült, hogy nem is az volt a baj, mivel továbbra is csörgött. A kupplungcsere 100.000km-nél érdekes dolog. A G-Astránál és a Merivánál is a gyári volt 200e km felett.
Azon kívül hogy szép, nem egy tartós konstrukció. Úgy hírlik, a gyártóknak nincs idejük kifejleszteni, eleget tesztelni az autókat tartósság terén, mivel állandóan a következő generációt kell erőltetniük.
Szerintem ez másként van. Ez az autó már szándékosan alulbecsült alkatrész-élettartamokkal lett megépítve. Nem kell az új autó, nem tudod megfizetni? Nem baj. Gyártunk hozzá neked alkatrészt. Azt is meg tudod venni. Fizess...
Hibalista
- -Stabilizátorok és azok tartói - -Benzinpumpa - -Fűtésrendszer (állítómotorok) - -Kupplung, komplett - -Hidrotőkék
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | C5 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.0/10) |
