gazdaságos kis traktorhangú km zabáló
Szöveges ítélet
74000 km-rel vettem 4 évesen, és kifejezetten sok kilométer megtétele miatt döntöttem az 1.4TDi mellett. (Előtte 1.4 benzines volt, szintén VW Polo, úgyhogy tudtam, mire számíthatok.) Most, 2 év után, már 190e km-ből én tettem meg vele 116e-t. Így szerintem már van alapom beírni ide véleményt.
Tehát:
pontos fogyasztás: 50km/h körül 5,5–6l/100km; 90km/h-nál 4l/100km; 130km/h-nál: 5,5l/100km. (Nyári gumival ezekből még lejön 0,2l, télivel viszont plusz ugyanannyi – így jön ki az átlag –, valamint tetőboxszal 90km/h-nál plusz 1 liter, 130-nál plusz kettő – de szerintem ezek elfogadható értékek.)
Nem regényt szeretnék írni, hanem tényszerűen összefogalni a véleményem a kocsiról, hogy aki esetleg ilyet szeretne venni, annak is kialakult képe lehessen róla, és ne érezze, hogy zsákbamacskát vesz.
Összességében elégedett vagyok a kis autóval, 4 ember kényelmesen elfér benne. Igaz, a csomagtartó kissé szűkös, de ezért találták ki a tetőboxot. Azzal együtt már négy személy minden holmival együtt bőven elindulhat hosszabb távra is. 190e km után különösebb probléma nem volt az autóval, a kötelező szervizidőpontok és szervizfajták figyelembevételével (olajcsere, fékbetétcsere, ablakmosó csere stb.). Ajánlott a 20e kilométerenkénti olajcsere és az olajszint ellenőrzése, mivel tartósan háromezres fordulat felett elkerülhetetlen, hogy a dugattyú mozgásakor a nagy fordulat miatt nem tökéletesen sikerül lehúzni a dugattyúról az olajat, és így valamekkora olajfogyasztással is számolni kell (kb. 0,5l/20e km). Normál városi illetve max. 120km/h-es sebességgel közlededők jóval kevesebb pluszolajjal is beérik. Szintén ajánlott helyzetjelző-garnitúrát tartani az autóban, mivel a kereklámpás Polók mindegyike rendszeresen (2–3 havonta) helyzetjelző-cserére szorul. Szerintem ez vmi szériabetegség lehet. Mondjuk ennél nagyobb problémája ne legyen... ;)
Még két évig nálam lesz az autó a lízing miatt, ezért valószínűsítem, hogy megosztom veletek, ha addig bármi problémám vagy negatív tapasztalatom lenne.
Egyelőre minden OK. Csakis ajánlani tudom mindenkinek: elvégre a fogyasztási adatok önmagukért beszélnek.
Hibalista
- vezérműszíj és feszítőgörgő 120e km-nél;
- kb. 30e km-enként első fékbetét-garnitúra és kb. 70e km-enként hátsó fékbetét-garnitúra;
- helyzetjelzők (főleg a hátsók)
-
Ide hordtam szervizbe
Csak saját/magán szerelővel. Ő biztosan kicseréli, amit kell. ;)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 116000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | VW Polo 1.4 benzin | Következő autója? | Audi A4 1.9TDi vagy 2.0 TDi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
