Elmenne, akár Kamcsatkáig
Szöveges ítélet
Második VW Polo-nk; Az előző 1.4-es benzines volt, kék és azt is imádtuk. Jégkár miatt adtuk el, de megkönnyeztük. Szeretjük a 3 ajtós variánsokat (ez is, az is 3 ajtós), mert sportosabb a formája, kényelmesen bazinagy az ajtaja és nem kell a gyerekek miatt idegelni, hogy "nyitogatják-lehúzkodják, kiesnek... stb." A feleségem ezúttal Sunset Red ("hecsedli-lekvár piros")-at választott, amit nagyon megszerettem. A maszatolós gyerekek ellenére bézs belsővel akartam bevállalni, de mivel ragaszkodtunk a beépített "gyereküléshez" (=valójában ülésmagasító), így végül "ránk vitte az Isten az igazságot": szóltak a megrendelés után, hogy ezt (okosan!) nem gyártják bézsben: maradt a sötét belső; Hál'Istennek. (Amúgy ez a gyerekülés nagyon szerethető extra...)
A belsőről/ mármint a műszerfalról nincs mit írni: mint egy német hivatalnok: jólfésült, rendezett, azt nyújtja, amit elvár az ember, de kemény. Mondjuk, mai napig nem értem, hogy ki tapogatja a műszerfal tetejét, de mindegy... A kék-piros világítás viszont nekem még mindig tetszik és maga a beltér is otthonos. A kormány nagyon eltalált, méretben és vastagságban (Hölgyeim ! ;-))
Qva jó rádiót rendeltünk bele, "1000" hangszóróval: sokkal jobban szól, mint amilyennek kinéz + amit vár az ember.
Az ülések alatti fiókok, asszem extrák, de azóta minden más autóból nagyon hiányolom.
Motor: 1.4 -es pumpedűze, a kettő közül a gyengébbik (úgy tudom, a 75 LE-s korábbi változatot vették ketté egy 70 és egy 80 LE-s-re, ami lényegében u.az a motor, más-más elektronikai beállítással). Nekem tökéletesen elég. Mérges kis morgó törpe. Városban is fürge, domb- és hegymenetben pl. a nyomaték miatt fürgébben közlekedett, mint a céges Mondeom (1.8 benya, 110 LE), illetve a 122 lovas Vectra C-nk (ami párhuzamos autónk volt). Ha már itt tartunk a Mondeo-t nagyon szerettem, de a VectraC alig tudott belőlem érzelmeket kihozni... Bezzeg ez a kis Polo...
Én főleg autópályás ingázáshoz használtam (-om), a feleségem pedig városban (kb.80-20% a kettő aránya) és nem kérdés, hogy az autópálya van ennek a turbó-dízelnek kitalálva ! Bejáratás óta imádja, hogy kb. 5 perc/ill. 5 km alatt felmelegszik üzemi hőfokra, onnantól a pályán ELMENNE, AKÁR KAMCSATKÁIG, majd lehajtás után kb. ugyanennyi kímélő üzem + turbó-visszahűtés. Én ezt csináltam vele 6 évig, kb. 125.000 km-ből minimum 100.000-en át és szerintem a mai napig is ezt hálálja meg az autó. Gyerekért-rohangálós, anyukás üzemmód napjai után alig várja, hogy meghajtsák (ezek, szerint nőnemű ;-))
Sem az előző Polonkon, sem ezen SEMMI komoly az ég világon (kopp-kopp-kopp) nem romlott el. (ld., amit leírtam) Talán a fékmunkehengert említhetném egyedüliként, de az is csak kb 90.000 km után és abban is lehet, hogy ludas voltam (nem részletezem, mert nem akarom írásba adni a faxságomat...)
A bal hátsó lámpa ismételt és konzekvens beázása érthetetlen, de a láthatatlan alsó felszínre fúrt 2 mm-es lukacska megoldani látszik a problémát...
Futómű: imádom, kis Go-Kart, többször ragadtatott télen egy kis apukás rallyzásra (persze egyedül) A mindennapokban pedig sokkal jobban veszi a xar magyar utakat, mint pl. a Vectra - ami egy rémálom. Szerintem a sokkal kisebb rugózatlan tömeg és a nagyobb kasztnira tervezett (Golf örökség/rokonság ?) futómű miatt van ez, de nemtom'...
Autópályára visszatérve: aki a 3 hengeres dízeles morgással tud együtt élni, az ott is élvezni fogja. (Nekem kicsit - légcsavaros - repülőgépes tónusa van, mint a Zlin 226 Trener-nek; ezért szeretem, de nem halk (igaz nem is hangos); Bejáratás és az első 5.000 km-es! olajcsere után rendkívül sokat halkult egyébként.)
A váltó: hiba nélkül tette a dolgát mindig is, mint az egész autó.
A lényeg: megfogadva autószerelőm tanácsát, 1.)mindig ugyanott tankolok (98%-ban ugyanannál a kútnál) és sohasem kísérletezem Tesco-s, Ukrán stb. egyéb dízelekkel. A PdTDI nagyon meg tud haragudni, ha egyszer f@st tankol bele az ember. 2.) 10-15 E km-között (legkésőbb 15 ezrenként) olajcsere !
Fogyasztás: autópályás használatban 6-6,5 l körül is meg lehet vele etetni, de 4,5 literrel is tudok vele tartósan menni.
Egyéb: A Vectra C (nem xenonos) vakoskodás után mindig élvez(t)em, hogy rohadt jól világítanak az - egyébként szintén nem xenon-os - első lámpák. Hátmég, hogy tettem bele extra fényerejűeket... Még lefelé állított tompítottal is 50-ből 1 szembejövő rámvillant... De ez ilyen: JÓ. A refivel meg el is látok Kamcsatkáig.
A magas vételártól eltekintve tökéletesen elégedettek vagyunk a kis törpicsekkel. (Kényszerből idén nyáron 5-ünket még nyaralni is kényelmesen elvitt, igaz a bőröndbe pakolást el kellett felejteni: egy az egyben minden gyömöszölve ment a csomagtartóba, de még a pótkerék köré és a fiókokba is.)
Számunkra 5*****-ös ez az autó.
Hibalista
- relatíve gyakran kiégtek az első izzói - jobb oldali ülésbillentő fogantyú szinte kezdetektől kijár a helyéből - anyósülés picit nyiszorog, ha ülnek rajta - fékmunkahenger csere - bal hátsó lámpa beázásra hajlamos (a kicserélt új is...)(?)
Ide hordtam szervizbe
Kupcsik Autójavító Miskolc-Szirma
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Orlando |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
